Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:47:39 GMT

هجوم میلیون ها قطعه پروانه به شهرستان های جنوب شرق تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۱۲۲۰

هجوم میلیون ها قطعه پروانه به شهرستان های جنوب شرق تهران

تهران – ایرنا – هجوم میلیون ها قطعه پروانه به مناطق شهری و روستایی شهرستان های جنوب شرق استان تهران، صحنه های زیبایی از حضور این حشره را در اکثر مناطق این شهرستان ها به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا، از اواسط هفته جاری، میلیون ها قطعه از گونه ای پروانه به شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین، صحنه های زیبایی را از حضور این حشره در مناطق شهری و روستایی به ویژه بوستان ها، مزارع و تاغزارهای شهرستان به وجود آورده است که البته با نگرانی برخی از کشاورزان نیز همراه بوده است و برخی از این افراد قصد دارند که با سم پاشی، با آن مبارزه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** این پروانه آفت نیست
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شده که این پروانه آفت نیست و نباید از بابت حضور آن ها در مناطق شهری و روستایی نگران بود.
منصور گل محمدی افزود: پس ازبررسی منابع مختلف مشخص شده که این پروانه آفت هیچگونه درخت و درختچه مثمر و زینتی نمی باشد بلکه در زنجیره غذایی می تواند به عنوان خوراک پرندگان قرار گرفته و به گرده افشانی نیز کمک کند.
وی تصریح کرد: در مناطق کویری و در زمان شکوفه دادن درختچه های گز، میلیون ها قطعه پروانه در این مناطق حضور پیدا کرده اند که در سال های اخیر بی سابقه است.
** پروانه های روزپر خطری برای گیاهان ندارند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین نیز با اشاره به روزپر بودن این گونه از پروانه ها گفت: این گونه از پروانه ها به دلیل روزپر بودن، آفت محصولات زراعی محسوب نمی شوند و نیازی به مبارزه با آن نیست.
محمدحسین تاجیک اظهار داشت: هم اکنون تعداد زیادی از این پروانه ها در مزارع کلم حضور دارند که هیچ گونه آسیبی به مزارع وارد نمی کند.
** کشاورزان از مبارزه به این پروانه پرهیز کنند
رئیس اداره محیط زیست شهرستان قرچک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با بررسی های صورت گرفته، این پروانه ها مهاجر نیستند چرا چه تاکنون گزارشی از استان های مجاور در خصوص هجوم پروانه ها گزارش نشده است.
محمد طاهر ظاهری افزود: بارندگی های اخیر و پوشش گیاهی بسیار مناسب دشت باعث افزایش تعداد این گونه از حشره شده که بسیار زیبا است و به هیچ عنوان آفت حساب نمی شود.
شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از 650 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران و در امتداد یکدیگر قرار دارند.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پروانه محيط زيست ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب

شرکت ملی حفاری ایران فروردین‌ امسال هشت حلقه چاه نفت در گستره عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب حفری کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مسعود افشار، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: از هشت حلقه چاه حفاری‌شده، هفت حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و یک حلقه در چارچوب اجرای پروژه‌های حفاری تکمیل و تحویل کارفرما شد.

وی با بیان اینکه در این مدت متراژ حفاری چاه‌های یادشده به ۸ هزار و ۵۹۸ متر رسید، بیان کرد: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت در اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، در بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در دست اجرا، از حداکثر ظرفیت‌های سازمان برای پیشبرد و تحقق برنامه‌های صنعت نفت در سال ۱۴۰۳ استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب