Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از نخبگان، پژوهشگران، نویسندگان، مبتکرین و مخترعین بسیجی طی بیانیه‌ای با اعلام حمایت از اقدامات تلافی جویانه ایران در برابر بدعهدی‌های غرب و آمریکا در برجام آن را در راستای منافع ملی و مثبت ارزیابی کردند که منجر به تغییر معادلات در برجام به نفع ایران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از متن این بیانیه آمده است:صدها سال جامعه ایرانی از همه سو مورد تحقیر و اهانت واقع شد و مستعمرین با هدف افزایش روزافزون سیطره خود بر این ملت مظلوم، این‌گونه القا می‌ساختند که ایرانیان جز به‌واسطه کمک آن‌ها توانایی رفع نیازهای خود را ندارد. پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمت‌الله و شکوفایی استعدادهای جوانان این مرزوبوم و فتح پی‌درپی قله‌های علم و دانش و دست یافتن نخبگان ایرانی به دست‌نیافتنی‌های جهان سایه روحیه ضعف و خمودگی از سر این کشور برچیده شد و روحیه نشاط، کار و توانایی سایه گسترانید.

در ادامه این بیانیه آمده است: جهان استعمار که دید نمی‌تواند با ابزار نظامی و تحریم در برابر سیل خروشان استعدادهای این ملت بایستد و انقلاب در حال صدور است و نم‌نم صدای آزادی‌خواهی و شکستن یوغ استعمار از جوانان کشورهای جهان بلند شده است با از در سازش و دیپلماسی وارد شد و در میدان مذاکره قصد خشکاندن ریشه استعدادهای ایرانی را کرد که به مدد الهی در این میدان نیز شکست سختی خواهد خورد و خواهیم دید ناعهدی‌های آنان نه‌تنها باعث مشکل در مسیر امیدبخش ایران اسلامی نخواهد شد بلکه به بالنده و تنومند شدن این شجره طیبه منجر خواهد شد. بدین‌وسیله ما نخبگان، پژوهشگران، نویسندگان، مبتکرین و مخترعین بسیجی اعلام می‌داریم از اقدام تلافی جویانِ دولت محترم دوازدهم و شورای امنیت ملی در برابر بدعهدی‌های طرف غربی آمریکایی حمایت کرده و این اقدام را کاملاً در جهت حمایت از توان داخلی و در جهت منافع ملی می‌دانیم.

اقدام بخردانه عدم رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب‌سنگین دارای پیام روشنی برای طرف بدعهد در برجام است که بدانند درصورتی‌که ملت ایران اراده کند می‌تواند بار دیگر تمامی دستاوردهای محدودشده خود هسته‌ای خود را بازسازی و بازآفرینی کرده و به آن وسعت ببخشد.این اقدام باعث خواهد شد اصطلاحاً توپ اکنون در زمین پنج کشور باقی‌مانده در برجام بیفتند تا درصورتی‌که خواستار ادامه حیات آن هستند دست از وعده‌های توخالی خود بردارند و به دنبال راه‌کاری عملی و واقعی در جهت عمل به تعهدات باشند.

بسیجیان در این بیانیه اعلام کرده اند: ما بسیجیان ضمن حمایت قاطع از دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان خواستار اقدامات متقابل بیشتری از جانب رئیس جمهور محترم در برابر زیاده‌گویی‌های غرب هستیم؛ تجربه گران بهای برجام هرگز نباید از خاطرها محو شود. شاید لازم بود بار دیگر طعم تلخ اعتماد به بیرون مرزها به‌جای اعتماد به بازوی کارگر ایرانی و ذهن نخبه ایرانی چشیده شود تا بدانیم نقشه راه آبادانی ایران اسلامی در کف پنجه استعداد جوانان این مرزوبوم نهفته است نه پشت نقاط خندان مکار مستعمرین.

در انتهای این بیانیه آمده است: ما نخبگان، پژوهشگران، نویسندگان، مبتکرین و مخترعان بسیجی بار دیگر با اعلام حمایت قاطع خود از اقدام متقابل دولت ایران و در راستای منابع ملی دانستن آن اعلام می‌داریم نه 60 روز دیگر بلکه امروز هم برای توجه جدی و عملی به حمایت از تولید داخلی در جهت رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور دیر است و باید دست در دست هم و با حمایت مسئولین به امید پروردگار در جنگ اقتصادی هم‌پشت دشمن مکار را به زمین بخوابانیم و همچنان منتظر برداشتن گام های بلندتر در این خصوص و سایر علوم پیشرفته (علوم نافع) خواهیم بود.

انتهای پیام/

300 / 31 برجام خروج ایران از برجام خروج آمریکا از برجام

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: برجام خروج ایران از برجام خروج آمریکا از برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد

وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، وزارت بازرگانی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مراودات تجاری این کشور با رژیم اسرائیل به طور کامل متوقف شده است و تا زمانی که این رژیم اجازه ندهد کمک‌ها به غزه برسد، این توقف ادامه خواهد داشت.

ترکیه روز پنجشنبه تمامی مبادلات تجاری با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد و علت این اقدام را "بدتر شدن فاجعه انسانی" در غزه عنوان کرد.

ارزش معاملات تجاری بین ترکیه و اسرائیل در سال گذشته میلادی حدود 7 میلیارد دلار (6.5 میلیارد یورو) بود.

آمریکا یک‌میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهدچرا اسرائیل توان مالی برای ادامه نسل کشی فلسطینیان را ندارد؟

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: معاملات صادرات و واردات مربوط به اسرائیل متوقف شده است و تمامی محصولات را در بر می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: ترکیه اقدامات جدید را تا زمانی که دولت اسرائیل اجازه ارسال بی وقفه و کافی کمک‌های بشردوستانه به غزه را صادر نکند، به شدت و قاطعانه اجرا خواهد کرد.

اوایل روز پنجشنبه، زمانی که گزارش‌هایی مبنی بر این اقدام ترکیه برای اولین بار منتشر شد، اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را متهم کرد که مانند یک "دیکتاتور" عمل می‌کند.

این اقدام ترکیه برای توقف تمام تجارت خود با رژیم صهیونیستی به دنبال ممنوعیت‌های جزئی صورت می‌گیرد.

ترکیه ماه گذشته اعلام کرد که صادرات 54 نوع محصول از جمله آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی و کودهای شیمیایی به سرزمین‌های اشغالی را محدود کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!