Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  لطفی معاون فنی و آبخیزداری منابع طبیعی و ابخیزداری گلستان گفت: در سیل اخیر کارایی و اثرگذاری سازه‌های آبخیزداری مشخص شد و اگر در بالادست این سازه‌ها وجود نداشت خسارت‌های سیلاب بیش از این میزان بود.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های آبخیزداری در استان که از محل صندوق توسعه ملی در حال اجرا است، گفت: در شهرستان بندرگز دو پروژه سازه سنگی ملاتی برای کنترل سیلاب و سه مورد کف‌بند بوده از محل اعتبارات این صندوق اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لطفی گفت: در گرگان نیز سازه سنگی ملاتی ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تکمیل است. در عین حال احداث کل سازه‌های کنترل سیل و رسوب از قبیل سازه‌های سنگ ملات و گابیون در منطقه شاهکوه گرگان به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: در شهرستان رامیان سه طرح سازه سنگ و ملاتی بوده که همگی آن به اتمام رسیدو حدود یک‌هزار و ۲۰۰ مترمکعب سازه گابیونی نیز در مراحل پایانی قرار دارد.


وی گفت: در شهرستان آزادشهر یک سازه سنگ و ملات احداث شده که با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین دو مورد سازه بندخاکی نیز در روستای ماسان کوپ شهرستان گنبدکاووس به اتمام رسید.

لطفی ادامه داد: در شهرستان مینودشت چهار سازه سنگی ملاتی به اتمام رسید و حدود یک‌هزار مترمکعب عملیات گابیونی نیز در حوزه چهل‌چای تکمیل شد؛ و ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های آبخیزداری به تصویب رسید که سهم استان گلستان از این اعتبارات ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون بوده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیش از ۶۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی در استان جذب شده است و مانده آن نیز تا پایان سال مالی اختصاص خواهد یافت.


انتهای پیام /گ

 

جذب اعتبار برای طرح های آبخیزداری گلستان

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد

فرماندار ایلام گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه مستلزم تمهیدات لازم و از قبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همت اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی شاهد بحران سیلاب در سطح شهرستان نبودیم.

فرماندار ایلام ادامه داد: در توزیع آب روستایی، با توجه به اینکه شغل عمده مردم کشاورزی است برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا آب مصرفی کشاورزی و شرب مردم تأمین شود.

نادری تاکید کرد: ترمیم به موقع شکستگی و رفع آن از مطالبات به حق مردم است که باید در اسرع وقت مرتفع اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

ادامه داد: با کمک دهیاران و شوراها، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در مراتع وجنگل‌ها تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 751224

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهار ۷۰ میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • سود ۱۳۵۰ درصدی صندوق سهامی سرو!