Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@13:06:22 GMT

کارت‌های بازرگانی مشکوک در گیلان تعلیق و ابطال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۱۸۵۲

کارت‌های بازرگانی مشکوک در گیلان تعلیق و ابطال می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با همکاری گمرکات گیلان، تمامی فعالیت‌های تجاری دارندگان کارت‌های بازرگانی رصد شده و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره در ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت ابطال می‌شود. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه کارگروه پایش تجارت خارجی گیلان اظهار داشت: با همکاری گمرکات گیلان، تمامی فعالیت‌های تجاری دارندگان کارت‌های بازرگانی رصد شده و کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره در ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت ابطال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به برگزاری 16 جلسه پایش تجارت خارجی و افزایش 33 درصدی صادرات در سال گذشته گفت: صادرکنندگان پرتلاش بر حسب قانون نسبت به ایفای تعهدات ارزی اقدام کنند و ارز حاصل از صادرات را به صورت قطعی و شفاف تعیین تکلیف کنند.

دلق‌پوش با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری شمال از مرز آستارا که بزرگترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می‌شود افزود: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما مکلف به جلوگیری از خروج غیر قانونی ارز از کشور هستیم.

صادرات ماهیان در قفس‌های دریایی رونق می‌گیرد70 درصد صادرات استان قم به سه کشور عراق، افغانستان و امارات استسهم 64 صدم درصدی گلستان از صادرات کشور؛ روند کاهشی واردات کالا به استان

وی با تأکید به برگشت ارز حاصل از صادرات و استفاده آن در چرخه اقتصادی کشور ابراز داشت: مدارک و اسنادی مثبته بر بر اساس ماده 7 قانون گمرکی با رعایت قوانین که نشانگر واگذاری و اختصاص ارز حاصله به ازای مبلغ ارز صادراتی به وادرات باشد باید ارائه شود.

دلق‌پوش با اشاره به اهمیت تضامین ارز صادراتی و رصد آن از طریق سامانه گفت: امیدوارم با جدیت و دقت در پایش کارت‌های بازرگانی، فضای فعالیت مناسبت‌تری برای تجار و بازرگانان گیلان در راستای شفاف‌سازی امور تجاری و تسهیل در این امور با اهداف قانونی مشخص شده فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر تسهیل امور و حمایت از تجار واقعی اظهار داشت: موارد شبهه‌دار باید از طریق دستگاه‌های مختلف اجرایی مرتبط استعلام و مورد پایش قرار گرفته و عملکرد صادراتی، اسناد ورودی و خروجی کالا به دقت بررسی و رسیدگی شود.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در پایان این جلسه با اهدای لوح از عملکرد یک ساله اعضای کارگروه پایش کارت بازرگانی گیلان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟

سید روح اله لطیفی، همزمان با دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، اظهار داشت: قاره آفریقا با دارا بودن ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت و ۵۴ کشور، یک فرصت بزرگ در حوزه روابط تجاری و اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، لطیفی افزود: ایران می‌تواند به واسطه نیاز این قاره به سوخت و انرژی، فنّاوری و مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی، سرمایه‌گذاری و طراحی و ساخت امور زیر بنایی از جمله معدن، سد، راه‌سازی و پروژه‌های عمرانی، اورهال کردن پالایشگاه‌ها، استخراج گاز، بازار مصرف مناسب مواد غذایی و محصولات صنعتی، تجاری و مصرفی و نیاز ما به کشت فراسرزمینی همراه با توانمندی کشورمان در صادرات خدمات فنی و مهندسی در این قاره فرصت‌ها ضمن حفظ شئونات انسانی و حفظ منافع توأمان کشورمان و کشور‌های آفریقایی حضور پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ پراکنش صادراتی کشور به این قاره از نکات قابل توجه بود و صادرات در شرق، غرب، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرد و ۳۹ کشور از این قاره، مقصد صادرات کالا‌های ایرانی به صورت مستقیم بودند.

لطیفی گفت: با وجود کاهش صادرات کشور به بخش سفید این قاره در شمال در سال‌های گذشته، شاهد افزایش صادرات به کشور‌های الجزایر، مصر، لیبی، تونس، جیبوتی و مراکش در سال ۱۴۰۲ با وجود بحران حمل و نقل در دریای سرخ بودیم.
وی در خصوص هفت مقصد نخست محصولات صادراتی به آفریقا، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲، غنا با خرید ۱۷۳.۵ میلیون دلار، آفریقای جنوبی با ۱۴۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۹۲.۸ میلیون دلار، کنیا با ۴۸.۷ میلیون دلار، نیجریه با ۴۸ میلیون دلار، موزامبیک با ۴۷.۱ میلیون دلار و سومالی با ۳۳.۳ میلیون دلار هفت مقصد نخست صادرات کالا‌های ایرانی به صورت مستقیم به این قاره بودند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت بیان داشت: ۵۱ درصد صادرات ایران به این قاره مشتقات نفتی، شامل کود اوره، قیر، گاز مایع و انواع روغن‌های صنعتی بود و بعد از آن ۳۷ درصد صادرات کشورمان را محصولات فولادی و آهنی به خود اختصاص داده است. مواد غذایی، مصالح ساختمانی، انواع فرش و کف‌پوش، شوینده‌ها و لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، لوازم صنعتی، قطعات خودرو، لاستیک، مواد معدنی، لوازم الکتریکی، لوستر، مبلمان و اسباب‌بازی از دیگر کالا‌های صادراتی ایران به قاره آفریقا در سال ۱۴۰۲ بودند.

لطیفی در خصوص واردات از قاره آفریقا، توضیح داد: در سال گذشته ۲۲ کشور از این قاره فروشنده مستقیم کالا به ایران بودند که آفریقای جنوبی با فروش ۱۹ میلیون دلار، زامبیا با ۱۲.۵ میلیون دلار، غنا ۱۲ میلیون دلار، سیشل با ۱۱.۷ میلیون دلار، کنیا ۹.۵ میلیون دلار، تانزانیا با ۶.۱ میلیون دلار و اوگاندا با ۴.۱ میلیون دلار، هفت کشور نخست فروش کالا در بین کشور‌های قاره آفریقا به ایران در سال گذشته بودند.

وی گفت: ۶۶ درصد واردات ایران از این قاره مواد غذایی و کشاورزی مانند چای، ذرت، قهوه، توتون، حبوبات، لاشه گوسفند و محصولات شیلاتی بودند و ۲۱ درصد نیز مواد معدنی مانند سنگ منگنز، سنگ و خاک روی، کنسانتره گروم، و ۱۳ درصد دیگر نیز عمدتاً روغن صنعتی و گریس، انواع تسمه، ماشین‌آلات، مواد شیمیایی و صنعتی و لوازم یدکی بودند.

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در خصوص موانع توسعه روابط اقتصادی با قاره آفریقا تاکید کرد: عدم شناخت ظرفیت‌ها در بین تجار ایرانی و آفریقایی، نبود یا کمبود حمل نقل ارزان، مستمر و فراگیر و موانع جابه‌جایی مستقیم ارز و پول، از موانع توسعه تجارت یا تجارت مستقیم بین ایران و قاره آفریقا است که رفع این موانع با اراده دولت‌ها و پیگیری بخش خصوصی تا حدودی به تجارت ایران با این قاره شتاب خواهد داد.

دیگر خبرها

  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • صادرات ایران به ۳۹ کشور آفریقایی
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران