Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:53:38 GMT

مطالعه تاریخ کشور برای هر ایرانی ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۱۶۲

مطالعه تاریخ کشور برای هر ایرانی ضروری است

بندرعباس - ایرنا - استانداری هرمزگان گفت: مطالعه و خواندن تاریخ کشور برای آگاهی از فراز و نشیب های آن در گذر زمان برای هر ایرانی ضروری است.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از نقش برجسته سر سرباز هخامنشی در بندرعباس اظهار داشت: ایران کشور کهن است که همواره در طول تاریخ خود مورد هجمه و دست اندازی دشمنان قرار داشته و رخدادها و حوادث مختلف را از سر گذزانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آشنایی و شناخت داشتن نسبت به گذشته درک بهتر و جامع تری در خصوص فرهنگ، هنر، هویت، زندگی و سنت های مردمان این سرزمین در انسان ایجاد می کند و حس افتخار به هویت ایرانی اسلامی را تقویت خواهد کرد.
وی اضافه کرد: دانش آموزان و دانشجویان می توانند با مراجعه به موزه مردم شناسی خلیج فارس و آشنایی با ابزار و ادوات زندگی پیشینان با بخشی از روش زندگی و رویدادهای گذشتگان آشنا شوند.
استاندار هرمزگان یاد آور شد: ریشه و سابقه تمدنی ایرانی اسلامی در گذر زمان تقویت شده و اکنون به عنوان ایرانیان به داشتن چنین تمدنی بر خود افتخار می کنیم.
همتی خاطر نشان کرد: در سایه این سابقه تمدنی باید آینده درخشانی برای نسل های آینده برجای بگذارایم تا آنان هنگام مطالعه مقطه زمانی ما افتخار کنند که ایرانی ها در همه مقاطع وفادار و وطن دوست و با ایمان بوده اند.
وی گفت: آنان با مطالعه این مقطع زمانی متوجه خواهند شد که چگونه ایران اسلامی 40 سال پس از انقلاب با دشمنی ها و دسیسه های آمریکا که سابقه تمدنی آن به حدود 300 سال می رسد رو به رو بوده و با ایستادگی و مقاومت پیروزی های بزرگی کسب کرده است.
همتی افزود: امروز از نقش برجسته سر سرباز هخامنشی در موزه مردم شناسی خلیج فارس رونمایی شد که نمادی از ایران و سربازان ایرانی بوده که پس از 80 سال با پیگیری های حقوقی جمهوری اسلامی به کشور بازگردانده شده است.
وی اشاره کرد: این نقش برجسته به صورت یک ماه مهمان هر استان است و تا نیمه خرداد در هرمزگان در معرض دید عمومی قرار دارد.
3219 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نقش برجسته سرباز هخامنشي ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران