Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:27:40 GMT

گلزار شهدا، محوری ترین منابع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۶۷۰

گلزار شهدا، محوری ترین منابع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

زنجان- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، گلزارهای شهدا را محوری ترین منابع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: تاکنون 83 درصد گلزارهای استان ساماندهی شده و امیدواریم گلزارهای باقی مانده نیز با تامین اعتبار و مشارکت دستگاه های مختلف ساماندهی شوند.

به گزارش ایرنا، علی کاظمی روز پنجشنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان اظهار داشت: تاکید بر گفتمان سازی ایثار اجتماعی، ترویج سبک زندگی شهدا، پرداختن هدفمند به بهره برداری فرهنگی از گلزارهای شهدا، توجه لازم به اردوهای راهیان نور و بهره برداری محتوایی و اثربخش و قابل انعکاس از آن ها و توجه اصولی و هدفمند به یادواره های شهدا با رویکرد مردم محوری از اهداف مهم این شورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: برنامه های مختلفی در سال گذشته در راستای تکریم و تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران اجرا شد و طرح نهضت دیدار با خانواده 3 هزار شهید استان که با تدبیر استاندار محترم صورت گرفت، مهم ترین برنامه ها بود که از 22 بهمن تا 22 اسفند با حضور مدیران استان انجام شد.
کاظمی با بیان اینکه این شورا دارای 7 کمیته است، افزود: کمیته رسانه و فضای مجازی با مسئولیت صدا و سیما، کمیته فرهنگی و هنری با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته علمی و پژوهشی با مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته تکریم و تجلیل با مسئولیت بنیاد شهید است.
این مسئول ادامه داد: مسئولیت 3 کمیته تالیفات و انتشارات، زنان و دفاع مقدس و مراکز فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس نیز با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان گفت: با ابلاغ قانون جامع خدمات ایثارگران، 70 درصد از دغدغه های ایثارگران برای پیگیری مطالبات، حل شده و انتظار می رود بقیه نیز با تامین اعتبار و ابلاغ احکام جدید، مرتفع شود.
وی افزود: وصیت نامه شهدای استان در 8 جلد، طراحی و تدوین شده است.
کاظمی خاطرنشان کرد: یک جلد به چاپ رسیده و بقیه منتظر تامین اعتبار جهت چاپ هستند که طبق ابلاغ وزارت کشور باید از سرجمع اعتبارات استانی برای چاپ آن ها مساعدت شود.

** مقام شهدا بسیار بالاتر از هدف های سیاسی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز با اشاره به چالش های سیاسی مطرح شده در خصوص بهره برداری ابزاری از ارزش های دوران دفاع مقدس، شهدا و خانواده های آن ها گفت: مقام و منزلت شهدا بسیار بالاتر از هدف های جناحی و سیاسی است.
حجت الاسلام مسعود صفی یاری خاطرنشان کرد: دفاع از مرزهای اعتقادی، اطاعت از ولایت فقیه، استکبارستیزی، عشق به اهل بیت(ع) و اعتقاد به مهدویت و آمادگی برای ظهور محورهای مشترک تمام وصیت نامه های شهدا بوده و همراهی و همسویی با فرهنگ ایثار و شهادت نیز محور مشترک برگزاری یادواره ها است.

** کنگره شهدای زنجان در سال 1400 برگزار می شود
مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه استان نیز گفت: چالش سیاسی در صورتی که خروجی طرح پژوهشی است باید فراوانی داشته باشد در حالی که در یادواره های برگزار شده در سال گذشته به غیر از 2 مورد، هیچ گونه بحث سیاسی که جایگاه شهدا را تقلیل دهد مشاهده نشد.
سید شمس الدین موسوی افزود: بر اساس ابلاغیه نیز بر استفاده از سخنران های داخل استان و استفاده از سیره شهدا در سخنرانی ها تاکید شده است.
وی با بیان اینکه هر سال 1800 دیدار با خانواده شهدا توسط سپاه انجام می شود، خاطرنشان کرد: در شهرها از خانواده هایی که شهیدشان متعلق به سپاه باشد دیدار و تکریم می شود امام در روستاها تفکیک نداریم و به دیدار تمام خانواده های شهدا از تمام نیروها می رویم.
موسوی اظهار داشت: زنجان، جزء 4 استانی است که کنگره بزرگداشت شهدا برگزار نشده و با پیگیری های صورت گرفته، موافقت آن در ابتدای سال جاری ابلاغ شده که در سال 1400 باید برگزار شود.
وی افزود: جلسات داخلی انجام شده و جلسات استانی نیز در ادامه برگزار خواهد شد و نیازمند همکاری تمام دستگاه ها برای برگزاری این کنگره هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان نیز گفت: بر اساس مصوبه سال گذشته این شورا، راه اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت بر عهده دانشگاه آزاد زنجان واگذار شده اما به رغم درخواست منابع توسط دانشگاه از دستگاه های ذی ربط، تاکنون منابع جمع آوری نشده است.
علیرضا فیروزفر اظهار داشت: در صورت همکاری دستگاه های ذی ربط مانند اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، اوقاف، حفظ آثار، بنیاد شهید و کتابخانه ها نسبت به جمع آوری منابع، این دانشگاه برای راه اندازی و افتتاح کتابخانه در سوم خرداد جاری، آمادگی دارد.
وی تصریح کرد: در این صورت، بخشی از منابع توسط دانشگاه آزاد و بخشی هم توسط دستگاه های ذی ربط تامین می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان نیز گفت: تاکنون 50 اثر در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده و رونمایی شده و 25 اثر نیز آماده شده ولی به دلیل محدودیت اعتبار به چاپ نرسیده است.
قاسم محمدی با اشاره به ساخت المان شهدای گمنام خاطرنشان کرد: این المان ها در استان از 10 تا 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در انتظار تامین اعتبار هستند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان دارای 3 هزار شهید، بیش از 7 هزار جانباز و 586 آزاده است.
9556/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايثار و شهادت كنگره شهدا چالش سياسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام آتش سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان شهید فهمیده، یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید مبارکی به محل فوق اعزام شدند.

ابوالفضل اسدی گفت: این حادثه احتمالا به علت کنترل نشدن اتصالات لوله گاز و نشت آن رخ داده و بر اثر آن منزلی در خیابان شهید فهمیده به آتش کشیده شد.

وی گفت: با رسیدن ماموران ایستگاه شهید مبارکی و با توجه به احتمال وجود خطرات احتمالی بر اثر نشت گاز از طریق اتصالات، اقدام به اجرای عملیات اطفای حریق و سپس ایمن سازی محل حادثه کردند.

خراب شدن بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن

بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن بر اثر وقوع سیل بخشی از آن خراب شد

رئیس اداره منابع و آبخیزداری بردسکن گفت این بند خاکی مربوط به اداره منابع طبیعی نمی‌باشد و توسط مردم در سنوات قبل ساخته شده است که به لحاظ منابع طبیعی غیر مجاز و غیر اصولی بوده است.

اقبالی افزود: آب‌های خارج شده در پایین دست وارد پخش سیلاب کبودان شد و بحرانی را بوجود نیاورد.

هدف دشمن برای ترویج فساد در ایران، تضعیف اعتقادات مردم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فریمان  در جمع پایوران و فرهنگیان بسیجی گفت: همه انبیا و پیامبران برای حفظ شئونات و دین در معرض امتحان الهی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سلیمانی گفت: دشمن اعتقادات و فرهنگ ایرانی‌اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ترویج فساد و فحشا در جامعه بخصوص بین نوجوانان و جوانان است و می‌بایست با جهاد تبیین به دنبال ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشیم و نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: ما به‌عنوان خدمتگزار در بسیج مأموریت داریم ضمن خودسازی، در معنویت افزایی و بصیرت دهی به آحاد پاسداران، نیرو‌های وظیفه، بسیجیان و جامعه نقش‌آفرینی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان