Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@18:11:12 GMT

گزارش خريد آي گپ به سازمان بازرسي مي‌رود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۸۶۸

گزارش خريد آي گپ به سازمان بازرسي مي‌رود

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- دقايقي قبل خبري در خصوص خريد 50 ميلياردي پيامرسان آي گپ با دلالي دو چهره مشهور منتشر شد. بر اساس سندي که از اين خريد در کدال بورس وجود دارد مي‌توان به نکاتي توجه کرد.

به گزارش ايرنا عصر روز پنجشنبه خبري درباره يک فرار مالياتي بزرگ از سوي شرکت نوردنا که از زير مجموعه‌هاي همراه اول است، منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقايقي بعد خبري منتشر شد که وزارت ارتباطات موضوع را به بازرسي کل کشور ارجاع داده است.
محتويات اين سند را با يک کارشناس بورس در ميان گذاشتيم. او درباره اين سند گفت: بر اساس اعداد و ارقامي که در صفحه 23 گزارش حسابرس مستقل و بازرس شرکت ارتباطات سيار ايران (سهامي عام) آمده چند نکته حائز اهميت است که نشان مي‌دهد مشکلاتي وجود دارد.
وي افزود: مسئله‌ اول بحث زيان‌ده بودن پيام‌رسان آي گپ است. بر اساس اين سند که در کدال منتشر شده، اگر شرکت نوردنا پيام‌رسان آي گپ را با اطلاع از زيان‌ده بودن خريداري کرده باشد، ميزان ماليات شان کمتر مي‌شود.
او در ادامه گفت: اين در حالي است که بر اساس قانون ماليات تمام شرکت هاي بورسي بايد 22.5 درصد ماليات بدهند و شرکت هاي زيان‌ده از اين قاعده مستثني هستند.
«مورد ديگر اين است که سهامدار عمده همراه اول، شرکت مخابرات است و 10 ميليارد سهم دارد».
اين کارشناس افزود: شرکت همراه اول بايد مانند ديگر شرکتهاي سهامي عام «افشاي اطلاعات با اهميت» را در دستور کار خود قرار مي‌داد و اين موضوع را به اطلاع سهامداران خود مي‌رساند.
به اين شکل که آن را در کدال بورس به اسم افشاي اطلاعات با اهميت منتشر مي‌کرد تا هيات مديره‌ و سهامداران از زيانده بودن اين شرکت اطلاع پيدا مي‌کردند.
وي خاطر نشان کرد: خريد يک شرکت زيان‌ده بايد براي سهامداران شرکت خريدار توجيه اقتصادي داشته باشد.
مورد بعدي اين است از آنجايي که 40 درصد از پول خريد اين شرکت را دولت پرداخت کرده، اين کار براي دولت نيز مي‌بايست توجيه اقتصادي داشته باشد. علاوه بر اين بايد از هيات مديران و سهامداران مجوز کسب مي‌کرد.
با اين که خريد پيام‌رسان آي گپ هنوز از سوي همراه اول مورد تاييد يا تکذيب قرار نگرفته است اما از آن جايي که اين مورد در صورت مالي‌شان وجود دارد، نشان مي‌دهد اين خريد انجام شده است.
علمي** ٩٢٠٧ ** 9053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن

شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

گزارش وقوع حادثه دریایی جنوب شرق عمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت
  • افزایش ۳ برابری برگزاری مجامع الکترونیک با سامانه «دیما»
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن