Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@02:29:04 GMT

توافقی بر ضرر فدراسیون فوتبال؛ سود 3 میلیاردی کرانچار!

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۹۵۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، فدراسیون فوتبال در وخیم‌ترین اوضاع مالی‌ خود با برکناری کرانچار خود را وارد پروسه پیچیده‌ای کرده که برای توافق با سرمربی امید و انتخاب جانشینش باید دو، سه میلیاردی هزینه کند. آن هم از خزانه‌ای که خیلی وقت است خالی شده و شرایط را برای فدراسیون سخت کرده است.

همان زمان که مهدی تاج پیش از جلسه با سرمربی تیم امید در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که می‌خواهد کرانچار را به صورت توافقی کنار بگذارد، این سوال مطرح می‌شد که چرا وقتی هنوز تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نشده، فدراسیون با برکناری کرانچار خود را وارد یک چالش جدیدتر می‌کند؟

شاید اگر تنها بحث عملکرد ضعیف و نارضایتی کرانچار از سوی رییس فدراسیون فوتبال مطرح بود، می‌شد این برکناری را حتی در زمان فعلی به نوعی توجیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برکناری اما وقتی غیرمنطقی می‌شود که به گواه بازیکنان تیم امید، شخص مهدی تاج بعد از بازی تیم امید مقابل قطر به رختکن امیدها می‌رود و درباره عملکرد این تیم می‌گوید که بهترین بازی تیم امید را در ادوار مختلف دیده است!

اگر کرانچار با تیم امید توانسته این‌‌طور تحسین تاج را برانگیزد و حتی او را متقاعد کند که برای ادامه همکاری از او برنامه بگیرد، چرا باید به یکباره نظر خود را 180 درجه تغییر دهد و خواستار برکناری کرانچار شود؟ آن هم در شرایطی که مذاکرات کرانچار با تاج برای ادامه همکاری تا جایی پیش رفته بود که سرمربی تیم ملی امید در راستای تحقق برنامه‌هایش از تاج خواسته بود که لیگ را به مدت یک ماه تعطیل کند تا او بتواند تمامی بازیکنانش را در اختیار داشته باشد.

زمزمه‌های برکناری کرانچار اما درست از آنجا شروع شد که مقابل دخالت‌های بعضی از اعضای کادرفنی ایستاد و از این موضوع گلایه کرد که آنها نمی‌توانند درباره ترکیب و سایر مسائل فنی تصمیمی بگیرند.

بعد از این ماجراها بود که یکی از اعضای کمیته فنی تیم امید، در جلسه‌ای که با حضور اعضای این کمیته و کرانچار برگزار شده بود، نتیجه‌ آنالیز‌هایش از عملکرد تیم امید را این‌طور اعلام کرد که شیوه بازی این تیم بزن زیر توپ است. هرچند در آن جلسه کرانچار در دفاع از خود اعلام کرده بود که همیشه به شروع بازی از خط دفاعی تأکید داشته اما بعد از همان جلسه نخستین تماس با یحیی گل‌محمدی برای حضور در تیم امید گرفته می‌شود.

این موضوع را وقتی در کنار روابط غیرفوتبالی روسای فدراسیون فوتبال با یکی از اعضای کادرفنی تیم امید می‌گذاریم، نمی‌توانیم برکناری کرانچار را بی‌ارتباط با کشمکش‌های اخیرش با اعضای ایرانی کادرفنی بدانیم.

گفته می‌شود این عضو کادرفنی تیم امید به واسطه روابطی که با شهرداری داشته، مدعی است که کمک‌های مالی زیادی را برای تیم امید فراهم کرده است و گویا از همین روابط برای نزدیکی بیشتر با ریاست فدراسیون فوتبال هم استفاده کرده است. رفاقتی که در نهایت هزینه بالایی را به فدراسیون فوتبال تحمیل کرده است.

به خاطر همین است که حتی اگر اعضای کادرفنی به کلی تغییر کنند و حتی اگر یحیی گل‌محمدی هم با فدراسیون فوتبال به توافق نرسد اما کرانچار هم دیگر نباید در این تیم بماند.

 نتیجه چه می‌شود؟ یک تیم بلاتکلیف دیگر که فدراسیون فوتبال در شرایط فعلی برای جایگزینی کادر فنی جدید در آن با مشکلاتی جدی مواجه است و هزینه‌ای که باید برای توافق با کرانچار پرداخت شود. این در صورتی است که فدراسیون فوتبال بتواند براساس توافق انجام شده، تا هفته آینده مبلغ توافق شده را به کرانچار بپردازد که اگر نتواند بی‌شک باید منتظر دردسرهای بعدی مثل شکایت او از فدراسیون فوتبال باشیم.

در شرایطی که شاید ثبات در تیم امید بعد از آشنایی که او نسبت به بازیکنان و شرایط کار پیدا کرده بود، می‌توانست در ادامه نتایج بهتری برای تیم امید داشته باشد. بدون اینکه هزینه بیشتری هم روی دست فدراسیون فوتبال بگذارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازی شهرداری فدراسیون فوتبال ریاست فدراسیون کمیته فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا در دومین نشست خود که امروز در بانکوک، برگزار شد، تصمیمات کلیدی را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تضمین ادامه پیشرفت هر دو رشته ورزشی اتخاذ کرد.

در نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون که در آستانه برگزاری دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ تایلند برپا شد، مهدی تاج، نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در آغاز صعود تیم‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و تایلند به فینال این مسابقات را تبریک گفت و از میزبانی فدراسیون فوتبال تایلند، قدردانی کرد.

وی گفت: به دومین جلسه کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا خوش آمدید. در ابتدا می‌خواهم به هر دو دو تیم فینالیست رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تبریک بگویم و به ازبکستان و تاجیکستان هم به دلیل تیم‌های قوی که داشتند تبریک می گویم. امیدوارم فینال و بقیه مسابقات به بهترین شکل به انجام برسند. از صمیم قلب از فدراسیون فوتبال تایلند و همکارانم در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت تلاش‌های گسترده و میزبانی خوب تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: جام ملت‌های آسیا یک مثال خوب دیگر از رشد و شکوفایی در فوتسال آسیاست. مفتخرم اعلام کنم ما در نحوه برگزاری مسابقات فوتسال و فوتبال ساحلی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. این تصمیمات و تغییرات متضمن درخشش تیم‌های آسیایی در عرصه جهانی است و رشد فوتسال و فوتبال ساحلی در قاره ادامه دار خواهد بود.

تاج خاطرنشان کرد: خوشحالم اعلام کنم فوتبال ساحلی و فوتسال جام جهانی در قاره آسیا برگزار شد و تیم‌های آسیایی هم درخشش زیادی در این مسابقات داشته و دارند. همزمان مسابقات در سطح جهانی، سیمنارها و دوره‌ها مورد حمایت ماست. در بخش داوران، تیم‌ها و بازیکنان مشخص است که آسیا در فوتسال طلایه دار است. اطمینان دارم به کمک به فدراسیون‌های عضو در این حوزه به پیشرفت ادامه خواهیم داد تا استانداردهای موجود را ارتقا دهیم. امروز در جلسه مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم. الان تریبون را برای حضور و غیاب به معاون دبیرکل کنفدراسیون واگذار می‌کنم.

در این جلسه پیرامون رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال هم بحث و تبادل نظر شد و بر این اساس با توجه به آماده سازی تیم‌ها برای جام جهانی فوتسال بانوان فیفا که قرار است در سال ۲۰۲۵ آغاز شود، کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فرمت، تاریخ مسابقات و مقررات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۵ فوتسال بانوان AFC را که به صورت چهارساله برگزار می‌شود، تصویب کرد.

بحث درباره شیوه برگزاری فعلی مسابقات جام ملت‌های مردان فوتسال آسیا هم از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

کد خبر 6089693

دیگر خبرها

  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • با یک لیگ پیر نمی‌شود در تیم ملی جوانگرایی کرد
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج