Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز امیدواری برای ملاقات با سران ایران، همزمان تهدید کرد که در صورت عدم تغییر رفتار، تهران باید منتظر تحریم‌ها و محدودیت‌های بیشتری باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای تهدید کرد جمهوری اسلامی ایران یا باید رفتار خود را تغییر دهد یا منتظر اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در بیانیه‌ای مرتبط با تحریم‌های اعلامی شب‌گذشته علیه صادرات فلزات ایران، مدعی شد: «من چشم‌انتظار روزی هستم که بالاخره با سران ایران برای تدوین توافقی دیدار کنم و گام‌هایی بسیار مهم برداریم برای ارائه آینده‌ای که ایران شایسته‌اش است».

وی در عین حال هشدار داد: «تهران باید انتظار اقدامات بیشتری را داشته باشد مگر آنکه رفتار خود را به‌صورت بنیادین تغییر دهد».

به نوشته روزنامه «نیو استریت تایمز» رئیس‌جمهور آمریکا همچنین طی سخنرانی در جمع مردم ایالت فلوریدا، ضمن ابراز امیدواری برای رسیدن به «توافقی عادلانه» با ایران در آینده نزدیک، گفت: «ما نمی‌خواهیم به کسی آسیب بزنیم. ما فقط می‌خواهیم که آن‌ها تسلیحات اتمی نداشته باشند. همین».

ترامپ شامگاه پنجشنبه با صدور دستوری اجرایی، تحریم‌های جدیدی را علیه صادرات فلزات ایران ازجمله آهن، فولاد، آلومینیوم و مس اعمال کرد.

وی در این دستور اجرایی اعلام کرد: «در راستای کاهش درآمد‌های ایران از جمله درآمد‌های ناشی از صادرات محصولاتی نظیر آهن، فولاد، آلومینیوم و مس که ممکن است برای تامین مالی و حمایت از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، گروه‌ها و شبکه‌های تروریستی و توسعه نظامی استفاده شود، گام‌هایی اتخاذ شده است».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: «تحت توافق هسته‌ای، ایران برای حمایت و فعالیت در شبکه‌های تروریستی، توسعه توان موشکی خود، برانگیختن درگیری‌های منطقه‌ای و بازداشت ناعادلانه شهروندان آمریکایی آزاد بود. به دلیل اقدام ما، اقتصاد ایران به سوی رکود بی سابقه پیش رفته و درآمد‌های دولت کاهش یافته و تورم از کنترل خارج شده است».

این در حالی است که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشور‌های باقیمانده در توافق ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را اجرا کنند. (جزئیات بیشتر)

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پس از این بیانیه، ضمن تاکید بر اینکه اقدامات مذکور در چهارچوب برجام است، درصفحه شخصی توئیتر خود خطاب به اروپایی‌ها نوشت: «بعد از یک سال صبر، ایران اقداماتی را که آمریکا اجرای آن‌ها را غیرممکن کرده بود، متوقف کرد... اتحادیه اروپا و گروه ۳+۲ (فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین) برای تغییر این وضعیت، فرصت رو به اتمامی دارد».

حدود یک سال پیش بود (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) که دولت آمریکا به دستور ترامپ، به بهانه‌های واهی و ادعا‌های بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم‌ها یا محدودیت‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهاد‌های ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال کرده است. لازم به‌ذکر است که آمریکا در پیشبرد این اهداف خصمانه خود تنها نبوده و اتحادیه اروپا نیز با اقدامات ضد ایرانی تقریبا مشابهی، واشنگتن را همراه کرده است.

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dva برچسب ها: ترامپ ، تهدید ایران ، سران ایران

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ترامپ تهدید ایران سران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

در متن این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهاد‌های آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می‌دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه‌های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی.

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می‌گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی: (Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای به دلیل طرح ایده‌های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیرو‌های عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر (Brad Cooper): فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes):مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه.

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم‌های یادشده را علیه اشخاص و نهاد‌های فوق اعمال می‌نماید.

کلیه نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تاثیر مستقیم میکروپلاستیک‌ها بر تغییر هورمون و جنسیت جنین
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • آخرین اقدامات برای جلوگیری از ورود تروریست ها به ایران از پاکستان
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟