Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:37:42 GMT

مکرون با رییس دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۳۰۸۴

مکرون با رییس دولت وفاق ملی لیبی دیدار کرد

تهران - ایرنا - «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه در دیدار با «فایز السراج» رییس دولت وفاق ملی لیبی در پاریس خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط در این کشور شمال آفریقا شد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که درگیری در لیبی راه حل نظامی نداشته و فرانسه همچنان از طرح سازمان ملل متحد برای پایان نزاع و برگزاری انتخابات در این کشور حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه همچنین آمده است که رییس جمهوری فرانسه در ملاقات با السراج یکبار دیگر بر حمایت پاریس از دولت وفاق ملی تاکید و اعلام کرد که همکاری فرانسه با دولت السراج ادامه خواهد داشت.
مکرون در دیدار با السراج بدون ذکر نام ژنرال حفتر خواستار پایان درگیری ها در طرابلس شده بود.
السراج پس از این دیدار در مصاحبه با شبکه خبری فرانس 24 گفت: از فرانسه انتظار داریم تا در روزهای آینده موضع واضح تری اتخاذ کند.
وی افزود: حفتر و افراد مسلح تحت کنترل او به بهانه مبارزه با تروریسم قصد کودتا و تصرف قدرت را دارند.
السراج پیش از دیدار با امانوئل مکرون، با نخست وزیر ایتالیا و همچنین صدراعظم آلمان دیدار کرده بود.
پیش تر فرانسه از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده بازنشسته و رهبر ارتش ملی لیبی حمایت می کرد.

**3 کشته در حمله احتمالی عناصر داعش در جنوب لیبی
شبکه خبری روسیا الیوم گزارش داد که نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر امروز (پنج شنبه) با افراد مسلحی که گفته می شود از عناصر داعش در شمال افریقا هستند وارد درگیری شده و در خلال این تبادل آتش سه نفر از ساکنان محلی کشته شدند.
شنبه گذشته نیز گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به یک پایگاه نظامی تحت کنترل نیروهای ارتش ملی که منجر به کشته شدن 9 نظامی شده بود را برعهده گرفت.

**دیوان کیفری بین المللی آماده محاکمه مجرمان جنگی در لیبی است
خبرگزاری آناتولی گزارش داد که دادستان دیوان کیفری بین المللی روز گذشته (چهارشنبه) با حضور در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک ضمن ارائه گزارش درخصوص بحران لیبی اعلام کرد: دیوان کیفری آماده است تا هر فردی را که در لیبی مرتکب جنایت جنگی شده است، محاکمه کند.
این مقام دادگاه لاهه افزود: تمامی طرف های درگیر در لیبی موظف هستند تا با اتخاذ تدابیر لازم حفظ جان غیرنظامیان و نیز حفاظت از بیمارستان ها، مدارس و دیگر زیرساخت های غیرنظامی در این کشور را تضمین دهند.

**سه حمله ارتش ملی لیبی به حومه طرابلس در بامداد پنج شنبه
خبرگزاری آلمان به نقل از منابع محلی گزارش داد که نیروهای ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال حفتر در ساعات ابتدایی امروز منطقه وادی الربیع در حومه طرابلس را سه بار مورد حمله هوایی قرار دادند.
لیبی از 15 فروردین و همزمان با دستور خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، بار دیگرصحنه درگیری و نزاع شد.
لیبی از زمان اقدام نظامی تحت حمایت ناتو برای سرنگونی معمر قذافی رئیس جمهوری مخلوع این کشور در سال 2011 صحنه آشوب و نا آرامی بوده است.
پس از سرنگونی قذافی، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.
دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس (غرب کشور) تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.
همزمان نیز یک دولت موازی در شهر طبرق در شرق لیبی با حمایت مجلس نمایندگان به ریاست عقیله صالح و حفتر فرمانده ارتش، اعلام موجودیت کرد.
کشورهای عربستان، امارات، مصر از حامیان ژنرال حفتر هستند.
شبک**خاورم*9469**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ليبي درگيري در طرابلس خليفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه طی فراخوانی بسیج دبیرستان‌های این کشور را برای حمایت از غزه اعلام کرد.
اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی با بیان اینکه "اکنون نوبت ماست مکان‌های تحصیل خود را اشغال و مسدود کنیم" در اطلاعیه خود آورده:" چند روزی است که جنبش‌های دانشجویی در سراسر فرانسه و حتی در ایالات متحده برای مردم فلسطین راه اندازی شده اند. حالا این اقدامات می‌تواند در دبیرستان‌های فرانسه اجرا شود. "

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این اتحادیه خواستار بسیج دانش‌آموزان دبیرستانی سراسر فرانسه به ویژه از طریق اشغال و محاصره و مسدود کردن دبیرستان‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۶ و ۷ می) شد تا از این طریق اقدامی برای آتش‌بس در نوار غزه و نیز به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین توسط فرانسه صورت گیرد.
سخنگوی اتحادیه دانش آموزان دبیرستانی در فرانسه هشدار داده است: ما در همه جای فرانسه دبیرستان‌ها را محاصره و تعطیل خواهیم کرد؛ از کلمبیا تا دبیرستان‌های فرانسه، بسیج دبیرستان‌ها در حمایت از فلسطین و انزجار از جنایت‌های رژیم اسرائیل برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • حمایت متفاوت دانشجویان فرانسوی از غزه | ببینید
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین