Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@19:34:50 GMT

ملخ‌ها ۱۰میلیارد تومان «خرج سم» روی دست گذاشتند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۳۱۷۶

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ۱۰ میلیارد اعتبار مصوب سازمان مدیریت بحران کشور که مورد درخواست سازمان حفظ نباتات بود به دست ما رسید و اکنون در حال مدیریت و تخصیص آن به استان‌ها بر اساس اولویت مبارزه هستیم.

محمدرضا میر با اعلام این خبر، افزود: علاوه بر این اعتبار ، ۸ میلیارد تومان نیز از منابع اعتباری سازمان حفظ نباتات به مبارزه با این آفت اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین برای مبارزه با آفت ملخ دریایی ستاد مدیریت بحران و وزارت کشورتجهیزات و ماشین آلات در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار داده‌اند.

میر با تاکید بر اینکه این آفت در حال پیش‌روی است، افزود: تا امروز ملخ دریایی ۸ استان کشور را آلوده کرده است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان، بیشترین میزان آلودگی را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، خوزستان و خراسان جنوبی قرار دارند.

میر در پاسخ به این پرسش که گزارشی از هجوم ملخ‌های دریایی به مزارع یا باغات در استان درگیر داشته‌اید، گفت: تا امروز هجوم ملخ‌ها تنها به مراتع و دشت‌ها بوده و هیچ گزارشی مبنی بر خسارات به مزارع و باغات مردم نداشته‌ایم.

به گفته وی، برای به حداقل رساندن خسارات به روستائیان که در مسیر مبارزه با ملخ‌های مهاجم قرار دارند، اطلاع رسانی می‌شود تا اقدام به جمع آوری کندوهای زنبور عسل کنند و از چرای دام در محدود مبازره خودداری نمایند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از روستائیان خواست در صورت مشاهده ملخ های دریای در منطقه خود در سریع ترین زمان جهادکشاورزی را مطلع کنند.

میر یادآور شد: سرعت در مبارزه با این آفت می‌تواند تا حد زیادی در کنترل آن موثر باشد.

هیئت وزیران در جلسه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور مقابله با آفت ملخ صحرایی در استان‌­های جنوبی کشور با تخصیص مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به ترتیب مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به صورت هزینه­‌ای و مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه­‌ای از محل منابع  قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولتموافقت کرد.

 

ایلنا

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dvv برچسب ها: ملخ ، منابع ، سمپاشی ، ملخ صحرایی ، محمدرضا میر

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: ملخ منابع سمپاشی ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند

زهرا علی‌زاده اظهار کرد: فروردین امسال در مرکز ناباروری بیمارستان شهید مدرس ساوه ۲ فرزند پسر به دنیا آمدند ‌که والدین آنان سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت این مرکز روند درمان خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: مادر یکی از این فرزندان ۳۸ ساله بوده که هشت سال از زندگی مشترک آنان سپری شده و در این سال ها چندین دوره در سایر مراکز تحت معالجه قرار گرفته بودند.

علی‌زاده خاطر نشان کرد: بارداری این مادر با استفاده از روش کمک باروری IUI، به وقوع پیوسته و زایمان ایشان نیز به دلایل علمی به روش سزارین انجام شد.

وی در خصوص نحوه درمان مادر دوم نیز گفت: این بانوی ۲۸ ساله که پس از ۶ ماه اقدام و درمان ناموفق به این مرکز مراجعه کرده بود نیز با استفاده از روش های اصلاح سبک زندگی بر مبنای طب ایرانی به ثمر رسیده و زایمان ایشان نیز با حضور مامای همراه، در بلوک زایمان مجتمع بیمارستانی شهید مدرس به وقوع پیوست.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه یادآور شد: مرکز درمان ناباروری ساوه زمستان ۱۴۰۱ افتتاح و فعالیت آن نیز از ابتدای سال گذشته برای پاسخ دهی به یکی از مطالبات به حق مردم در حوزه تخصصی درمان ناباروری آغاز شده و تا کنون ۱۹۰ زوج را پذیرش کرده است.

به گفته وی، فعالیت این مرکز با استفاده از کامل ترین تجهیزات و تخصص های لازم و با تعرفه دولتی، امکان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات درمان ناباروری را برای شهروندان فراهم کرده و نتیجه ۳۰ درصدی در انجام روندهای درمانی خود داشته که انتظار می رود در سال جاری شاهد تولد فرزندان بیشتری در این مرکز باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • واکنش به استعفای سیاوش: او استقلالی است
  • نوری: داور دو پنالتی ملوان را ندید
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند