Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@23:07:31 GMT

هیچ کاندیدایی حق دادن آدرس غلط به مردم را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۳۱۷۸

هیچ کاندیدایی حق دادن آدرس غلط به مردم را ندارد

استاندار زنجان گفت: همه کاندیداها باید قولی را که به مردم می‌دهند بتوانند اجرا کنند و کاندیداها نباید خارج از حیطه اختیارات خود به مردم قول‌های بدهند که در راستای ناامیدی مردم باشد. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، فتح‌الله حقیقی در نخستین جلسه ستاد انتخابات استان با تبریک ماه رمضان با بیان اینکه بزرگترین وظیفه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در سال 98 برگزاری انتخابات پیش‌رو است، اظهار داشت: مسئولیت خود را به عنوان استاندار زنجان به معاون سیاسی امنیتی استاندار تفویض می‌کنم که آقای مرادی تحت عنوان رئیس ستاد انتخابات استان مسئولیت پیدا می‌کنند و آقای ترخانی نیز  دبیر ستاد انتخابات هستند و حکم کمیته انتخابات و بازرسی نیز صادر شده است و کمیته‌ها کار خودشان را از امروز آغاز می‌کنند و همه باید تلاش کنیم این انتخابات به نحو احسن انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از تجربیات سال‌های گذشته باید استفاده شود، تاکید کرد: نباید کوچکترین خدشه‌ای به انتخابات وارد شود همانطور که انتخابات سال‌های گذشته این را ثابت کرده و با تلاش و همکاری همه انتخابات خوبی را در این استان را رقم خواهیم زد.

فرماندار زنجان: برای برگزاری انتخابات پرشور و قانونمند آماده‌ایم؛ معیشت مردم اولویت ماستآغاز روند بررسی استانی‌شدن انتخابات مجلس از امروز در شورای نگهبانمجمع انتخاباتی ریاست هیئت فوتبال خراسان‌رضوی آغاز شد‌

استاندار زنجان با بیان اینکه انتخابات حق‌الناس است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات انتخابات حق‌الناس است و از هیچکس پذیرفتنی نیست که خدشه‌ای در حق‌الناس ایجاد کند و بی‌طرفی کامل در تمام مراحل انتخابات باید وجود داشته باشد و همکاری تنگاتنگ بین اعضای هیئت اجرائی و هیئت نظارت نیز باید وجود داشته باشد و این کار را عملیاتی خواهیم کرد.

وی گفت: برای اینکه انتخابات خوبی را برگزار کنیم باید انتخاب‌های گذشته آسیب‌شناسی شود که اگر اشکالی وجود دارد باید دقیق کارشناسی و رفع اشکال شود.

حقیقی به بحث آموزش مجریان انتخابات اشاره کرد و افزود: آموزش قانون انتخابات بسیار مهم است و بعضی از اشکالات ایجاد شده از نحوه عدم تجربه و عدم آموزش است که لازم است کمیته آموزش، آموزش به صورت کارگاهی اجرا شود و همه باید در این کار گاه شرکت کنند.

 وی با اشاره به اینکه قانون انتخابات عوض نشده و یک سری تغییرات به وجود آمده است، افزود: 10 اردیبهشت انتخابات کلید خورد و بر اساس چارت یک عده از مقامات باید 6 ماه قبل استعفا دهند و یک عده مقامات هم تراز هستند که باید استعفا دهند و حدنصاب که قبلا 25 درصد بوده الان 20 درصد شده است.

اتحاد

استاندار زنجان با بیان اینکه همه بدانند که انتخابات  باید منجر به ارتقای وحدت و اتحاد شود و اگر کمتر از این باشد قابل پذیرش نیست، گفت: اینکه چه کسی رای می‌آورد اصلاً به ما ربطی ندارد و باید کاری کنیم که انتخابات منجر به تقویت نظام جمهوری اسلامی شود و هر کسی که مردم قبول دارند ما نیز قبول می‌کنیم.

 وی افزود: برای اینکه این انتخابات منجر به تقویت، اتحاد، ارتباط بین مردم ‌شود و جایگاه جمهوری اسلامی در شرایط کنونی مستحکم‌تر شود، افزود: باید چهار مسئله رعایت شود باشد اول اینکه هیچ کس در انتخابات تماشاچی نباشد و همه آحاد مردم مخصوص از نخبگان انتظار می‌رود شرکت فعالی داشته باشند به دلیل اینکه کار ملی و بزرگ صورت می‌گیرد.

 حقیقی  با بیان اینکه جمهوری اسلامی در این 40 سال ثابت کرده که آنچه که جمهوری اسلامی را از گردنه‌های پر پیچ و خم عبور داده وحدت و اتحاد بین مردم بوده است،  گفت: ما ثابت کردیم وحدت و اتحاد در ورود امام(ره) پایه‌گذاری شد و امام(ره) از همه اراده و ظرفیت خودشان استفاده کردند تا این وحدت بین مردم گسترش پیدا کند و در ادامه این مسئولیت به دست مقام معظم رهبری رسید و آن قدر این موضوع حساس و مهم بود که یک سال نیز به این نام، نامگذاری شد و همیشه هم از اتحاد و وحدت صحبت می‌کنند و اخیرا هم در پیام نوروزی بنای وحدت را تاکید کردند.

 وی تأکید کرد: ما مقوله‌های اتحاد را باید رعایت کنیم که عبارتند از اعتماد، رضایت و مشارکت مردم به نظام‌شان و جمهوری اسلامی اعتماد دارند و حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کرده‌اند و همچنان پایبند انقلاب هستند و ما باید در راستای اعتمادسازی مردم تلاش کنیم.

 به گفته وی مردم اگر اعتماد داشته باشند رضایت هم دارند و مشارکت هم می‌کنند مردم ثابت کرده‌اند همواره اگر مسئله و مشکلی بوده که امروز هم هست هرگز اجازه نداده و نمی‌دهند که بیگانگان از این مسائل و مشکلات سوء استفاده کنند.

 استاندار زنجان افزود: به همین دلیل است که در جمهوری اسلامی بعد از انقلاب هر یک سال و 3 ماه انتخابات برگزار شده است در دنیایی که دم از دموکراسی و آزادی می‌زنند چنین انتخاباتی برگزار نشده است.

حقیقی با اشاره به اینکه مراحل انتخابات را باید همه رعایت کنند، تصریح کرد: هر انتخاباتی مراحلی دارد که یکی از مراحل انتخابات به قبل از اجرای ثبت نام بر می‌گردد که از 10 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و همه باید الزامات قبل از ثبت نام را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ما باکس‌هایی  را در نظر گرفته‌ایم که تمام مراحل انتخابات ثبت و ضبط می‌شود و تمام فرمانداران، ستادهای انتخابی ما موظف هستند فایلها را درست کنند تا مراحل انتخابات را ثبت و ضبط کنند، افزود: مرحله بعد تشکیل هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت است که باید الزامات آن رعایت شود و آنچه که در نهایت شورای نگهبان تایید صلاحیت افراد واجد شرایط را می‌کند به عنوان کاندیدا شناخته می‌شود.

استاندار زنجان به مراحل تبلیغات اشاره کرد و گفت: قبل از تبلیغات، حین  تبلیغات، سکوت تبلیغات قبل از اخذ رای، حین اخذ رای، قبل از اعلام رای، حین اعلام اسامی بعد از اعلام اسامی که تمام این مراحل باید رعایت شود و ستاد انتخابات، هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت بر تمام مراحل نظارت کامل داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه بعد از مراحل انتخابات، محور اصلی که ارکان انتخابات است باید رعایت شود و بر 4 عنوان استوار است، گفت: یکی از آنها مشارکت است و مشارکت و راه مشارکت 3 نکته قبلی است که اشاره شد.

امنیت

حقیقی با بیان اینکه امنیت انتخابات که شامل امنیت عمومی و امنیت خاص روز انتخابات است، گفت: ما از نظر امنیت عمومی انتخابات کشور در هیچ مرحله‌ای مشکل نداشته‌ایم و امسال هم طبق پیش بینی‌ها هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم چون تجربه انتخابات را  40 سال است که در کشور داریم و این امر مهم به عهده کمیته امنیت انتخابات است که باید به درستی انجام پذیرد.

وی به رقابت انتخابات اشاره کرد و گفت:  اگر سه نکته قبلی گفته شده رعایت شود رقابت انتخابات تحقق می‌پذیرد، ما اگر بخواهیم رقابتی در انتخابات وجود داشته باشد باید زمینه رقابت وجود داشته باشد که محور آن رعایت سه نکته قبلی است.

 استاندار زنجان افزود: کسانی که قصد کاندیدا شدن دارند باید طرفداران و ستادهای آنها رعایت قانون را بکنند و همه برای تبلیغات در برابر قانون مساوی هستند و این نباشد که کاندیدایی این جرات را به خود بدهد که از قانون بیشتر طلب کند و این اختلال در قانون است و برای ما قابل قبول نیست و به کسی چنین حقی نمی‌دهیم.

وی به سلامت انتخابات اشاره کرد و گفت: باید در عمل تضمین و ثابت کنیم که در همه مراحل انتخابات قانون را رعایت می‌کنیم رعایت قانون  پایه اصلی انتخابات است که همه باید رعایت کنیم که با رعایت قانون انتخاباتی منجر به اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران شویم.

 وی به نقش  رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از بازوان پرتوان در انتخابات رسانه‌ها خواهند بود که نقش ویژه‌ای در انتخابات دارند.

انتهای پیام/ن

R41375/P/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ هزار گنبدی واجد شرایط رای دادن هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دهرویه، شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری سیمای استان اظهار کرد: انتخابات در استان گلستان هنوز به مرحله نهایی نرسیده و از ۶ حوزه انتخابیه تکلیف پنج حوزه مشخص و حوزه انتخابیه گنبد به مرحله دوم کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات دو نامزد انتخاباتی با یکدیگر رقابت می‌کنند، افزود: در ۲۱ اردیبهشت با انتخاب مردم گنبد کاووس یکی از دو نامزد راهی بهارستان خواهد شد.

فعالیت ۵ هزار نفر در انتخابات گنبد

فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار نفر به عنوان عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در این انتخابات فعالیت خواهند داشت، گفت: در مرحله دوم از انتخابات هم همچون مرحله نخست ۲۳۰ شعبه اخذ رأی برای سطح شهرستان گنبد در نظر گرفته شد که از این تعداد ۱۰۱ شعبه شهری و ۱۲۹ شعبه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ هزار نفر از مردم شهرستان گنبد کاووس واجد شرایط رأی دادن هستند، افزود: براساس قانون، همه واجدان شرایطی که در در مرحله اول، در حوزه انتخابیه گنبدکاووس رأی داده‌اند، می‌توانند در دور دوم در همین حوزه شرکت کنند.

دهرویه اظهار کرد: افرادی که ۱۱ اسفند سال گذشته تا ۲۱ اردیبهشت امسال، به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند در این دور از انتخابات شرکت کنند.

ایجاد ۶۰ فضا برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی

وی با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای راه یافته به دور دوم نیز از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت آغاز شده است و به مدت هفت روز تا ساعت ۸ صبح پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد، افزود: درمجموع ۲۱ مکان عمومی و ۶۰ فضا جهت تبلیغات برای این دو نامزد در شهرستان گنبد در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه تمرکز استان در این دور نیز، راهبرد رهبر معظم انقلاب درقالب کلیدواژه «رسام» است که بر رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت، تاکید دارد، افزود: امیدواریم همان گونه گلستان در انتخابات ۱۱ اسفند سال گذشته توانست رتبه سوم کشوری را کسب کند مردم گنبد هم با حضور خود حضور پر شوری در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت داشته باشند و بتوانند اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

کد خبر 6099892

دیگر خبرها

  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • ۲۷۰ هزار گنبدی واجد شرایط رای دادن هستند
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • استانداردسازی آدرس‌ها با اجرای طرح «جی نف»
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای