Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مرحله نخست بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان خوزستان از هفته آینده و از شعیبیه شوشتر آغاز می‌شود. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

فاضل عبیات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: سیل خوزستان از نظر حجم سیلاب و سیلاب‌های دیگر استان‌های کشور پدیده‌ای نادر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گستردگی زمانی و حجمی سیل خوزستان، بیان کرد: نزدیک به یک ماه و 15 روز با این سیل در سطح خوزستان درگیر بودیم و وضعیت در استان فوق‌العاده اعلام شده بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان این‌که مردم با غیرت و همت از شهرها و روستاهای خود در برابر سیل ایستادگی کردند، گفت: همکاری و همت همگانی مردم، نیروهای جهادی، نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی موجب مقابله با سیل شد و خوزستان به صحنه نمایش وحدت تمامی اقشار و دستگاه‌ها تبدیل شد.

وی عنوان کرد در مدت وقوع سیل به دنبال خسارت‌ها به حداقل بودیم اگرچه خسارت‌ها و آسیب‌های سیل به منازل، زمین‌های کشاورزی و مزارع بسیار قابل توجه بود.

عبیات با بیان این‌که تأکید تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی رسیدگی به خسارت‌های سیل‌زدگان است، اظهار داشت: در همین راستا به دستور رئیس جمهور با ریاست وزیر کشور قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: از جمله کمیته‌های این قرارگاه می‌توان به «بازسازی و نوسازی»، «برآورد خسارت و تخصیص اعتبارات»، «پشتیبانی»، «اشتغال» و دیگر موارد اشاره کرد.

وی بیان کرد: دو کمیته «بازسازی و نوسازی» و «برآورد خسارت و تخصیص اعتبارات» در زمان وقوع سیل به صورت مستمر و مستقیم حضور داشتند. روند کمک‌رسانی به مناطق نخست تخلیه محل‌ها از آب، اقدامات بهداشتی، خدماتی و نیازهای اولیه و در نهایت ارزیابی از روستاها و مناطق انجام می‌شود.

عبیات با بیان اینکه منازل تخریب شده براثر سیل در سطح استان خوزستان بازسازی یا بهسازی می‌شوند، گفت: ارزیابی‌های لازم از منازل تخریب شده انجام و در دوره بین احداث یا ترمیم و سکونت نهایی مردم سیل‌زده خوزستان تلاش‌هایی صورت گرفته تا امکان اسکان آنها وجود ادرد.

اهواز| قطع عمدی آب و برق اردوگاه «هادی‌آباد» کارون صحت نداردگلدشت اهواز همچنان درگیر مشکلات پساسیلاب؛ همکاری اهالی و شهرداری مشکلات را کمتر می‌کنداهواز|نیروهای سپاه و بسیج دست به کار شدند؛ تخلیه آب منطقه عین دو تا فردا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: هدف از پرداخت به مردم سیل‌زده این است که امکان اجاره مسکن برای سیل‌زدگان فراهم شود، پرداخت بخشی از این مبلغ آغاز شده و به دنبال فراهم‌سازی محلی در روستاها برای اقامت مردم هستیم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مسأله در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده این است که از هفته آینده مرحله اول در شعیبیه شوشتر آغاز می‌شود.

عبیات اظهار داشت: مردم سیل‌زده استان خوزستان باید شکل نهایی استقرار در منازل را پیدا کنند و در همین راستا همت همگای با هدف تسریع در امر وجود دارد و تأکید مسئولان بر این مسأله است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به این‌که در برخی از نقاط ادامه سیلاب وجود دارد، خاطرنشان کرد: دبی خروجی 600 متر مکعب بر ثانیه سد کرخه برای مناطق پایین دست سیلابی به شمار می‌آید و در حال حاضر سیلاب فروکش نکرده است.

وی گفت: به ریاست رئیس دانشگاه تهران کمیته‌ای تشکیل شد که بنا است در ابعاد، زمان‌های مختلف سیلاب و راهکارهای پشگیری از تکرار آن را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/ن

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفعتی نوایی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به نیاز روز افزون استان خوزستان به منظور درمان نوزادانی که دچار بیماری و نیازمند بستری در بخش نوزادان هستند، بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان تحت عنوان ان‌آی‌سی‌یو (NICU) در بیمارستان طالقانی اهواز راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: بخش یادشده با برخورداری از ۱۲ تخت NICU، ۱۸ تخت نوزادان و همچنین با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و حضور پزشکان متخصص، فوق تخصص و اعضای هیأت علمی دانشگاه، در یک فضای فیزیکی بسیار مناسب راه‌اندازی شده است.

رفعتی اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش مذکور، بار مراجعات به سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمات به نوزادان کاهش خواهد یافت که خدمتی دیگر در راستای ارائه مطلوب خدمات درمانی به مردم استان خوزستان است.

کد خبر 6098242

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید