Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@11:25:39 GMT

هشدار تحلیلگر سابق سیا در خصوص نفت 80 دلاری

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۳۹۷۸

هشدار تحلیلگر سابق سیا در خصوص نفت 80 دلاری

به گزارش جماران؛ تحلیلگر سابق انرژی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) تأکید کرد افزایش تنش‌ها در آبراهه‌های حساس خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت را در آینده‌ای نزدیک از مرز ۸۰ دلار عبور دهد.

«هلیما کرافت» تحلیلگر سابق انرژی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و استراتژیست ارشد کنونی بخش کالاهای خام بانک سرمایه‌گذاری آربی‌سی کپیتال کانادا روز پنج‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد تشدید تنش‌ها در آبراهه‌های حساس خاورمیانه یعنی تنگه هرمز و تنگه باب‌المندب می‌تواند باعث عبور قیمت نفر از مرز 80 دلار در همین تابستان پیش رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلیما کرافت در مصاحبه خود با سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت: «البته تنگه هرمز تنها آبراهه‌ای نیست که فعالان بازار نفت باید تحولاتش را رصد کنند. آیا توجه دارید که در سواحل یمن [تنگه باب‌المندب] چه می‌گذرد؟ سال گذشته دو کشتی نفتکش سعودی هدف حمله قرار گرفتند و سعودی‌ها مدتی مجبور شدند مسیر حرکت نفتکش‌های خود را تغییر دهند. من فکر می‌کنم در چنین شرایطی اگر اتفاق مشابهی رخ دهد، قیمت نفت از این هم بالاتر خواهد رفت. پیش‌بینی ما در مورد قیمت هر بشکه نفت برنت در تابستان پیش رو کمی بالاتر از 80 دلار است.»

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تنگه هرمز سازمان سیا قیمت نفت نفت سیا قیمت نفت خام 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا، آمار‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

دیگر خبرها

  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳