Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:30:55 GMT

پیش بینی بارش 70 میلیمیتری باران در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۴۱۷۷

پیش بینی بارش 70 میلیمیتری باران در استان اردبیل

اردبیل -ایرنا- سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه بارشی قوی از امروز وارد استان شده و انتظار می رود در 2 روز آینده با ورود این سامانه حدود 70 میلی متر بارش در مناطق مختلف استان اتفاق بیفتد.

به گزارش ایرنا، سیاووش محمدی عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل افزود: این بارش ها از پنجشنبه شب آغاز شده و تا ظهر شنبه در دو مرحله ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد که در مناطق شمالی استان بارش ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر باران ، درمناطق مرکزی استان ۱۵ تا ۲۰ میلیمتر و در مناطق جنوبی استان ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر بارش پیش بینی می شود.
به گفته وی، انتظار می رود بیشترین بارش ها مربوط به شهرستان های بیله سوار، پارس آباد ، گرمی و خلخال باشد.
او ادامه داد: همچنین احتمال بارش تگرگ در بخشی از شهرستان های مشگین شهر و گرمی نیز وجود دارد.
وی گفت: با فعال شدن این سامانه از امرزو تا روز شنبه دمای هوای استان بین چهار تا هشت درجه کاهش می یابد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وزش باد شدید در برخی مناطق استان اردبیل اضافه کرد: بارش نسبتاً شدید باران گاهی بصورت رگبار و در مناطقی توام با رعدوبرق و آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها خواهد بود.
محمدی ادامه داد: واردشدن خسارت به باغها و کشتزارها و اماکن مسکونی در اثر طوفان تگرگ و باران متناوب، آسیب به آنتن ها، دکل ها و خطوط انتقال برق در اثر رعدوبرق و ریزش کوه در گردنه ها و جاده های کوهستانی استان در2 روز آینده احتمال دارد.
وی به شهروندان توصیه کرد که از حضور در طبیعت، ارتفاعات، مناطق کوهستانی به ویژه درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها و آبگیرها جدا پرهیز کنند.
همچنین گروههای کوهنوردی فردا و پس فردا تمام برنامه های خود را به روزهای دیگر موکول کرده و عشایر کوچ رو خود و گله هایشان باید درمناطق امن مستقر شوند.
6016/3006

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي باران هواشناسي اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است

نوربخش در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: از ظهر جمعه شاهد بارش‌های بسیار خوبی را در سطح خراسان شمالی بودیم که اوج آن روز شنبه رخ داد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی افزود: از ۹۹ درصد ایستگاه‌های هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد است.

وی در ادامه افزود: بیشترین بارش‌ها از ایستگاه‌های باران‌سنجی روستای کلات اسفراین با ۳۶ میلیمتر، سنخواست ۳۳ میلیمتر، زیدر در شمال شیروان و چناران شهر بجنورد با حدود ۳۰ میلیمتر گزارش شد.

داداشی بیان کرد: ادامه بارش‌های بهاری را به صورت متناوب تا پایان هفته در خراسان شمالی انتظار داریم که طی این مدت برای روزهای انتهای هفته اوج فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی می‌کنیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: فعالیت این سامانه بارشی به صورت بارش باران، رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: طی این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد و وزش باد لحظه‌ای شدید در این هفته نیز مورد انتظار خواهد بود.

داداشی بیان کرد: میانگین بارندگی خراسان شمالی در سال ۱۴۰۳ تاکنون ۶۹/۹ میلیمتر بوده است که نسبت به سال گذشته ۸۲ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 6097824

دیگر خبرها

  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در اردبیل
  • بیشترین بارش‌ها با ۵۳ میلیمتر در لیرابی
  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید