Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@23:14:09 GMT

گیاه كاملینا دیم لارستان در آستانه برداشت است

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۴۳۰۶

گیاه كاملینا دیم لارستان در آستانه برداشت است

اولاد حسین از برداشت گیاه كاملینا دیم از مزارع بخش جویم لارستان خبر داد.

«نگهدار اولاد حسین» با اشاره به خشکسالی های اخبر و نیاز کشت های جایگزین به جای کشت های پرمصرف آبی به ویژه در بخش های گرمسیری استان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی های پی در پی و نیاز به تغییر الگوی کشت و برنامه ریزی وزارت خانه در جهت خود اتکایی تولید روغن، کشت الگویی گیاه کاملینا بصورت دیم انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول مركز جهاد كشاورزی بخش جویم لارستان افزود: زراعت دیم کاملینا در سال زراعی اخیر در ابتدای فصل از شرایط نامطلوبی برخوردار بود و پس از کاشت و سبز شدن در اول آذر به مدت ۶۰ روز بشدت دچار تنش رطوبتی که باعث حذف تعدادی از گیاهچه و بوته ها شد اما پس از بارندگی های زمستانه به طور مطلوب رشد كرده و به مرحله برداشت رسید.

 

وی با بیان اینکه کشت دیم این گیاه در دشت کلائی بخش جویم با استفاده از دستگاه کفکار انجام شد، اظهار کرد: گیاه روغنی کاملینا به دلیل نیازهای حداقلی آن به آب و کود و چرخه عمر کوتاه تر نسبت به دیگر گیاهان دانه روغنی مرسوم مانند کلزا، سویا، آفتابگردان، درصد بالای اسیدهای چرب امگا سه، مقاومت فوق العاده آن به خشکی و سرمای بهاره و خوش خوراک بودن بعنوان علوفه دام در زراعت شتوی مورد توجه است.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان اصفهان برنامه های ماه رمضان اردبیل حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل شیراز لارستان جهاد کشاورزی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

گیاهان مفید برای رشدمو

به گزارش چشمک، ریزش روزی ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در یک فرد سالم امری طبیعی است، اما برخی بیش از این مقدار مو از دست می‌دهند و علت آن می‌تواند رعایت نکردن برنامه غذایی درست، مشکل تیروئید، بیماری یا حتی دارو‌های متعددی باشد که مصرف می‌کنند. در این موارد خوب است به متخصص مو یا تغذیه مراجعه کنید.

علاوه بر آن می‌توانید از چند گیاه نیز استفاده کنید نام برخی از این گیاهان در این مطلب سلامت ذکر شده که برای بهبود گردش خون و ضدعفونی کردن موثر است.

ژینکو:

مالیدن تنتوره این گیاه باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد دوباره مو می‌شود.

مریم گلی:

گیاهان مفید برای رشد، دمنوش مخلوط شده این گیاه با سرکه سیب علاوه بر تحریک جریان خون، کف سر را نیز ضدعفونی می‌کند. این مخلوط را پس از شستن مو استفاده کنید.

دم اسبی:

این گیاه سرشار از ماده‌ای به نام سیلیکاست که در تقویت مو موثر است و مانع ریزش و شکستن مو می‌شود. دمنوش آن را با شامپو ملایم مخلوط و استفاده کنید تا مو‌هایی سالم داشته باشید.

رزماری:

گیاهان مفید برای رشد، ماساژ دادن کف سر با مخلوط دمنوش آن و شامپو با شوره سر مقابله می‌کند و باعث بهبود گردش خون می‌شود.

دیگر خبرها

  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • برپایی نمایشگاه هنر در لارستان همزمان با هفته کار و کارگر + تصاویر
  • یک سال دیگر با کاپیتان؛ سرجی روبرتو در آستانه تمدید قرارداد با بارسلونا
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا