Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@00:23:05 GMT

نگاه راهبردی و علمی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۴۸۳۴

نگاه راهبردی و علمی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا؛ آیت الله علیرضا اعرافی، پنجشنبه شب(19اردیبهشت ماه) در نشست فصلی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با حضور سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات آیت الله عبدالکریم حائری مرکز مدیریت قم عنوان کرد: بحمدلله در ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، تلاش‌های خوبی انجام می‌گیرد و با نگاه راهبردی و برنامه‌ریزی علمی و فنی کارها دنبال می‌شود و امید است کارها به سمت افق‌های جدیدتر حرکت کند تا پایه تحولاتی را بریزد و نقش دو نهاد را در ارتقای نسل امروز نشان دهد و نگاه جامع و علمی مبتنی بر مبانی اسلامی انقلاب اسلامی را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نهایی‌سازی برنامه پنج‌ساله را به جمعی از اعضای ستاد، برون‌سپاری می‌کنیم که از طرف ما انتخاب می‌شوند این جمع برنامه پنج‌ساله را نهایی می‌کنند که نقشه‌ای برای حرکت‌های آینده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: با توجه به اینکه در هر نشست و دوره‌ای با مسائل و نکات خوب و جدیدی مواجه می‌شویم به نظر می‌آید این مسئله را باز بگذاریم که در طول مسیر این برنامه پنج‌ساله اگر با طرح یا موضوع یا نگرش جدیدی مواجه شدیم آن را بکار ببندیم و مورد ارزیابی قرار دهیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم آن است که این برنامه پنج‌ساله تا بدین نقطه با همکاری حوزه علمیه برادران صورت گرفته است و اگر کمیته‌ای هم با حضور نمایندگانی از حوزه علمیه خواهران با این برنامه همکاری داشته باشند بسیار مناسب است.

رئیس ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیمی از کار برعهده حوزه خواهران است، با نگرشی که آموزش و پرورش دارند یک ظرفیت مهم به شمار می‌رود .

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: در بحث مدارس معارف نیز چند نکته اهمیت دارد. در این بخش باید برنامه جامعی تعریف شود و با تشکیل کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، حوزه علمیه برادران و خواهران، تمامی ابعاد آن را بررسی کنیم.

آیت الله اعرافی گفت: در رابطه با کتب، متون، نقدهای و طرح‌هایی که وجود دارد، این آمادگی است که مسئولیت را واگذار کنیم، آموزش و پرورش متعلق به همه ماست و نگرش ما در برنامه‌ریزی این است که در بخش متون و نقدها براساس تجربیات و برنامه‌ها به نتایج خوبی برسیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهارکرد: طرح‌های مهم باید در اولویت قرار گیرد تا با تشکیل کارگروهی بتوان حرکت آینده و نقشه راه را مشخص و اولویت‌های آموزش و پرورش را برجسته ساخت.

وی با اشاره به سند ملی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: در برنامه پنج‌ساله حوزه، باید نقش حوزه در این سند تحول آموزش و پرورش مشخص شود تا در این زمینه به یک بررسی و دیدگاه مشترکی دست یابیم، به نظرم در شورای معاونان حوزه و آموزش و پرورش جلسه‌ای برگزار و تصمیمات لازم اتحاذ شود و مباحث سند تحول با موضوع حوزه علمیه مورد ارزیابی‌های کارشناسانه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: موضوع سربازمعلم یک طرح تربیتی است که آموزش، رکن مهمی در این طرح به شمار می‌رود برای این مساله مهم باید تدبیری شود و در این بخش کارگروهی با حضور نمایندگانی از سوی حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا جامعه المصطفی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا وحیدی، عصر چهارشنبه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در کرمان به خبرنگاران گفت: این آزمون، صبح روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۵۷ حوزه امتحانی معرفی شده استان کرمان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی در حوزه‌های امتحانی ۷ شهرستان کرمان، بم، جیرفت، رودبار جنوب، زرند، سیرجان و کهنوج برگزار خواهد شد.

وحیدی تصریح کرد: در این آزمون که توسط سازمان جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد در مجموع ۲۱ هزار و ۱۶۹ نفر نام نویسی کرده و به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 6094557

دیگر خبرها

  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • مراکز علمی طرح و برنامه علمی برای تحقق شعار سال را داشته باشند
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت