Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:26:13 GMT

جهاد اسلامی فلسطین: اطمینانی به توافق با اسراییل نداریم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۴۸۶۴

جهاد اسلامی فلسطین: اطمینانی به توافق با اسراییل نداریم

غزه -ایرنا - 'جمیل علیان' از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: اطمینانی به توافق با اسراییل نداریم.

وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه با اعلام این مطلب افزود: اگر اسراییل بخواهد یک بار دیگر مقاومت فلسطین را آزمایش کند ، ما در آینده برگ های جدیدی را رو خواهیم کرد.
این فرمانده فلسطینی با تاکید بر این که مبارزات ما در 7 دهه گذشته ادامه داشته و این نزاع اخیر نیز آخرین آن نخواهد بود، افزود، گروه های مقاومت توانایی های زیادی دارند که درصورت اجرا نشدن توافق اخیر برای مجبور کردن اسراییل جهت اجرای این توافق از آنها استفاده خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیان با اشاره به انتقاد رسانه های صهیونیست و رقبای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به خاطر شکست در درگیری های هفته گذشته گفت:دشمن صهیونیستی همواره منافع خود را در نظر دارد و اکنون نیز منفعت خود را در تفاهم می بیند و مدت کوتاهی به آنها پایبند خواهد بود.
وی ادامه داد: این رژیم اگر زمانی احساس کند که این تفاهم ها به نفع آن نیست از آنها خارج می شود همانطور که از توافق های بین المللی و منطقه ای همانند توافق اسلو خارج شد.
این فرمانده جنبش جهاد اسلامی از جامعه بین المللی خواست تا حافظ حقوق مردم فلسطین بخصوص درباره نوار غزه در بعد سیاسی و حقوقی باشند.
دور جدید درگیری گروه های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی از روز جمعه گذشته (13 اردیبهشت) با حمله بالگردهای نظامی این رژیم به مناطق مسکونی غزه آغاز و با پاسخ کوبنده مقاومت به این حملات و پشیمانی تل آویو از ادامه آن و درخواست از مصر برای میانجیگری متوقف شد.
نیروهای مقاومت همچون جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حملات دشمن صهیونیستی، مناطق اشغالی در جنوب فلسطین اشغالی را با 650 موشک هدف قرار دادند.
براساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در این درگیری ها 31 فلسطینی شهید و 175 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
گستردگی پاسخ های گروه های مقاومت به تجاوزهای اسراییل مقام های تل آویو را بر آن داشت تا به سرعت دست به کار شده و با وساطت مصر آتش بس از بامداد دوشنبه گذشته برقرار کنند.
شبک**خاورم*9366*1436**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين رژيم صهيونيستي جهاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با گذشت ۲۱۳ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطین علیه سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) از موشک‌باران شهرک‌های صهیونیست‌نشین «سدیروت»، «مفلاسیم» و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر داد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که محور «نتساریم» را با سامانه موشکی کوتاه‌برد «رجوم» هدف قرار داده است.

همچنین بر اساس اعلام قسام این گردان‌ها به همراه گردان‌های «شهید جهاد جبریل» اتاق فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در محور «نتساریم» را با موشک‌های کوتاه‌برد «۱۰۷» هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قسام در عملیات مشترک با گردان‌های «شهید جهاد جبریل» نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در محور «نتساریم» با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

نیروهای «شهید عمر القاسم» نیز از حمله خمپاره‌ای به جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در موضع صهیونیستی «صوفا» خبر داد.

کد خبر 6098665

دیگر خبرها

  • سخنگوی کاخ سفید : به توافق اسرائیل و حماس خوش بین هستیم
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد توافق آتش‌بس لغو نشده/رفح مانور ناموفق اسرائیل است
  • ویژگی‌های مثبت توافق آتش‌بس برای مقاومت و ملت فلسطین
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • هیأت مذاکره‌کننده تل‌آویو در حال بررسی پاسخ حماس است
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت