Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@00:24:20 GMT

جزئیات دستورالعمل سرود دانش‎‌آموزی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۵۶۸۲

مدیرکل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل سرود مدارس خبر داد و گفت: به‌کارگیری نیروی آزاد در بخش سرود مدارس حتماً باید با مجوز و تأیید حراست آموزش و پرورش باشد. آفتاب‌‌نیوز : علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش درباره کلیپ‌های جنجالی منتشر شده از مدارس، اظهار کرد: دستورالعملی را برای سرود مدارس ارسال کرده‌ایم و نکاتی که دغدغه به حساب می‌آید در آن دستورالعمل ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در فعالیت‌ سرود دختران، اجرای تکخوانی ممنوع است، افزود: تأکید کردیم در تولید و ساخت سرود مدارس به منظور نیل به اهداف آموزشی و تربیتی و درک بهتر مفاهیم و محتوا، اشعار کتب درسی ملاک کار قرار گیرد.
رمضانی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستورالعمل ذکر شده است که مسؤولیت تهیه سرود از اشعار کتاب‌های درسی با معلمان باشد؛ همچنین ما تأکید کرده‌ایم همکاری آقایان به عنوان مربی فنی، رهبر گروه، مشاور و… در مدارس دخترانه اکیداً ممنوع است و اعلام شد اگر با چنین موردی مواجه شویم شدیداً با آن برخورد خواهیم کرد.
وی گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌کارگیری نیروی آزاد در بخش سرود حتماً باید با مجوز و تأیید حراست آموزش و پرورش باشد همچنین اعلام کردیم باید در اشعار و سروده‌ها به مسائل فرهنگی، تاریخی، حماسی، آداب، سنن، مشاهیر و مفاخر پرداخته شود.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از پخش و اجرای سرودها و ترانه‌های نامناسب با سن دانش‌آموزان پرهیز شود، افزود: شعار ما این است که محیط شادابی در مدارس مطابق با فرهنگ غنی اسلامی ایجاد شود.
وی اضافه کرد: در سال بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز در مسابقات سرود شرکت می‌کنند و ما امسال یک هفته را به عنوان هفته تئاتر و سرود در نظر گرفتیم؛‌ یعنی در هر ۱۰۰ هزار واحد آموزشی در آموزش و پرورش، تئاتر و سرود با مفاهیم غنی ایرانی و اسلامی اجرا شد و تمام تاکید ما این است تا دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در تراز نظام جمهوری اسلامی باشند و برای این امر فضا را نیز فراهم کردیم.
رمضانی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین، ساحت زیباشناختی است و سرود در این بحث می‌گنجد؛ هر ساله آموزش مربیان سرود را در راستای سیاست وزارت آموزش و پرورش در دستورکار داریم تا بتوانند اهداف نظام تعلیم و تربیت را محقق کنند.
وی گفت: در سال گذشته بیش از ۳ میلیون نفر به صورت رسمی در سایت همگام در مسابقات سرود شرکت کردند؛ همچنین ۱۰ میلیون و ۸۳۵ هزار نفر در مسابقات فرهنگی ـ هنری به صورت رسمی ثبت‌نام و شرکت داشتند و در هفته سرود و تئاتر در هر مدرسه؛ مراسم سرود یا تئاتر برگزار شد؛ همچنین در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی ۳ میلیون نفر عضو و فعال هستند.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی معتقدند چون اقدامات آموزش و پرورش شادی‌آفرین نیست شاهد کلیپ‌های منتشر شده هستیم، افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: مسیر آموزش و پرورش به خوبی و با قدرت در حال ادامه است و همانطور که وزیر آموزش و پرورش گفت احساس می‌کنیم عده‌ای از بدخواهان سیاسی که نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی زاویه دارند، اقدام به پخش کلیپ‌هایی در فضای مجازی کردند.
وی افزود:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگرچه هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که کلیپ‌های پخش‌ شده در مدارس ما ساخته شده است ولی وزیر آموزش و پرورش ۳ نفر را مأمور کرده است تا موضوع را پیگیری کنند تا اگر خدای‌ناکرده فرهنگی در این مورد قصوری کرده باشد، با وی برخورد شود؛ ما هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم به اهداف متعالی تعلیم و تربیت و تعهدی که ما نسبت به شهدا داریم خدای ناکرده خدشه‌ای وارد شود.
رمضانی با بیان اینکه باید در جهت ایجاد شادی و امید به دانش‌آموزان بیشتر تلاش کنیم، گفت: وزیر آموزش و پرورش نگاه مناسب و شایسته‌ای به موضوعات مختلف دارند به‌طور مثال اقداماتی نظیر برداشتن آزمون‌های زائد در مدارس باعث شد تا فضا برای اقدامات در حوزه پرورشی مناسب‌تر شود.
وی افزود: جشنواره دانش‌آموزی گلدسته سبز و همچنین جشنواره آینه زمان در مورد زندگی امام زمان(عج) را داشته‌ایم و از دیگر مواردی که سال ۹۸ اجرایی می‌شود، سینمای مدارس است.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این حجم از فعالیت‌های فرهنگی در مدارس نشان از توجه ویژه‌ای به نیازهای دانش‌آموزان به‌ویژه در حوزه پرورشی دارد؛ ما به خوبی در حال طی مسیر هستیم و در مقابل کج‌سلیقگی که در هر ناحیه صورت بگیرد، برخورد خواهیم کرد. فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرود دانش آموزی مدارس وزارت آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واعظ ظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم ضمن یادآوری این مطلب که استخر دانش آموزی این شهرستان جز پروژه‌هایی محسوب می‌شود که طی سالیان گذشته بلا تکلیف باقی مانده بود، اظهار کرد: تکمیل آن حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز داشت که از طریق منابع ملی انجام گرفت و اعتبارات ۱۴ میلیاردی نیز لازم بود که ۸ میلیارد آن از طریق اعتبارات نماینده تأمین شد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۵ درصد اعلام کرد و ادامه داد: نصب سایت گاز تا یک ماه و نیم آینده انجام می‌شود اما مهمترین مشکل نصب انشعاب آب است که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باید تأمین اعتبار شود.

وی یادآور شد: سال گذشته آب و فاضلاب رقم ۴ میلیارد تومانی برای نصب انشعاب آب استخر اعلام کرده بود که با رایزنی به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید اما پس از تعطیلات نوروزی بر اساس تعرفه جدید این رقم به ۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که با رایزنی‌های انجام شده رقم نهایی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

واعظ با بیان اینکه از آب و فاضلاب درخواست تقسیط این رقم شده اما تنها با ۵۰ درصد آن موافقت شده است، گفت: تمام تجهیزات و امکانات این استخر آماده بوده و اگر آب و فاضلاب با تقسیط بهتری مساعدت کند می‌توان این استخر را سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح کرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان استفاده از اُزون به جای کلر را یکی از ویژگی‌های بارز این استخر دانست که از فرسودگی و آسیب به موتور خانه جلوگیری می‌کند و تصریح کرد: علاوه بر اختصاص ۲۴۰ متر مربع فضای موتور خانه و یک هزار و ۲۷۰ متر سالن اصلی استخر، ۳ هزار و ۱۲۰ متر مربع نیز برای محوطه آن پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه آموزش به عنوان یک اولویت بیشتر در میان مردم وجود دارد، گفت: برای اولین بار و پس از ۴ سال تعطیلی در پژوهش سرا این شهرستان در ۲۶ رشته مقام استانی و در ۲ رشته مقام کشوری از آن دانش آموزان این شهرستان شد.

واعظ متوسطه دوم را پیشانی مقاطع آموزشی دانست و خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از دانش آموزان این شهرستان در کنکور سال گذشته در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و … قبول شدند و برای اولین بار نیز ۳۲ پذیرفته شده دانشگاه فرهنگیان داشتیم که این رقم تا کنون اتفاقی رخ نداده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با اشاره به اینکه دغدغه فرهنگی نیز یکی از مسائل مورد توجه آموزش پرورش در این شهرستان بوده، افزود: برای اولین بار اعتکاف دانش آموزی با حضور یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز از میان ۲ هزار و ۲۰۰ ثبت نام کننده برگزار شد که از نظر تعداد دانش آموز حاضر در این مراسم معنوی جایگاه سوم کشور را از آن خود کردیم.

وی تاکید کرد: دانش آموزان با علاقه وصف ناپذیری در این مراسم حضور پیدا کردند و نیروهای متخصص موزه و دانشگاه علاوه بر طرح مسائلی همچون جهاد تبیین موضوعات مذهبی در قالب محتوایی جدید و متناسب با سن شرکت کنندگان به صورت مسابقه محور آموزش دادند.

واعظ با اشاره به رایزنی‌های انجام شده در اسفند سال گذشته برای استفاده بهینه از دانش آموزان رأی اولی و مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: ۵۰ دانش آموز نهم تا دوازدهم به عنوان ناظر افتخاری پای صندوقهای اخذ رأی حاضر شدند و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفتند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ مدرسه شهری و روستایی در این شهرستان وجود دارد، تاکید کرد: حدود ۷۰ درصد مدارس در قوچان فرسوده هستند که نیاز به نوسازی دارند و این مسئله به تدریج در حال انجام است.

وی یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش را جمع آوری بخاری از سطح مدارس برشمرد و خاطر نشان کرد: نصب پکیج و شوفاژ در دستور کار همه مدارس قرار دارد اما اگر برای واحد آموزشی پیش بینی نشود به دلیل فرسودگی مدرسه است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: امسال ۲ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی ۲ آموزشگاه ۲۲ بهمن و شهدای بانک ملی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار ۶۴۸ معلم رسمی و غیر رسمی وظیفه آموزش به ۳۶ هزار دانش آموز در این شهرستان را بر عهده دارند، اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده هر دانش آموزان به صورت میانگین بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تومان هزینه دارد در صورتیکه سال تحصیلی گذشته به ازای هر دانش آموز سرانه ۱۲ هزار تومانی واریز شده است.

کد خبر 6095255

دیگر خبرها

  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم