Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: به دلیل پرداخت ۶۶ درصدی تسهیلات به حوزه صنایع باید افتتاح و بهره برداری از واحد‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نیمه تمام اولویت استان قرار گیرد. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عبدالمحمد زاهدی شامگاه پنج شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور بابک دین پرست معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سامانه ای جامع در استان وجود ندارد تا افزایش توزیع برای مردم قابل لمس شود چرا که در شرایط عادی 25 تن گوشت قرمز و 50 تن مرغ روزانه در استان توزبع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ، توزیع 100 تن مرغ و 80 تن گوشت پاسخگوی نیاز استان نبود و همچنان مشکلاتی در این عرصه وجود داشت.

استاندار قزوین گفت: اعطای تسهیلات از سوی بانک‌های خصوصی با وجود در اختیار داشتن 34 درصد منابع بانکی استان برای اشتغال و رونق قابل قبول نیست که باید ترتیبات خاصی را در این زمینه برقرار ساخت.

وی تصریح کرد: موانعی اساسی همچون قانون 120 کیلومتری در مقابل تولیدکنندگان قرار دارد چرا که این قانون نمونه تبعیض آشکار درقبال صنایع استان بوده و میان قزوین و استان های قم و سمنان تبعیض ایجاد کرده است.

زاهدی گفت: ایجاد تغییرات اساسی در مقررات ناپایدار و قوانین دست و پاگیر لازمه تحول شرایط اقتصادی و رفع مشکلات موجود جامعه بوده چرا که شرایط کنونی مانع گام برداشتن‌های بلند و موثر است.

وی تاکید کرد: به دلیل پرداخت 66 درصدی تسهیلات به حوزه صنایع باید افتتاح و بهره برداری از واحد‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و نیمه تمام را الویت قرار داده و بانک‌ها دیگر رویکرد خود را به سرمایه‌ در گردش متمرکز نکنند.

سخنگوی وزارت خارجه تحریم صنعت فلزات ایران از سوی آمریکا را محکوم کردنباید هیچ واحد تولیدی و صنعتی در استان تهران از مدار تولید خارج شودیادداشت| پول هست، صنعت برق هم تشنه پول است، مشکل کجاست؟

 

بیش از 19 هزار نفر اشتغال در شهرک‌های صنعتی لیا و کاسپین ایجاد شده است

خاکپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی نیز اظهار داشت: 900 واحد صنعتی دارای پروانه در قزوین وجود دارد که 673 واحد فعالیت داشته و 227 واحد غیر فعال هستند.

وی گفت: تعداد قرارداد های منعقد شده 481 واحد در شهرک صنعتی لیا، 332 واحد در شهرک صنعتی کاسپین و باقی در واحدهای خرمدست و غیره است.

خاکپور بیان کرد: میزان سرمایه گذاری قرار دادها در شهرک‌های کاسپین، خرمدشت و لیا رتبه های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: اشتغال موجود 14 هزار و 926 نفر در کاسپین و 4 هزار و 659 نفر در خرمدشت بوده و 19 سرمایه گذار خارجی از عراق، بلژیک، کانادا و غیره در قزوین اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند و 20 واحد دانش بنیان نیز در شهرک های صنعتی فعالیت می‌کنند.

60 درصد باغات قزوین دچار سرمازدگی شد

فاطمه خمسه رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز اظهار داشت: سال گدشته بیش از 90 درصد باغات استان دچار سرمازدگی شد و امسال نیز حدود 60 درصد سرما زده شده است و نمی‌توان صادرات خوبی از محصولات کشاورزی داشت.

وی بیان کرد: استان قزوین به دنبال این بوده که شاخص‌های سیستم ابیاری نوین را افزایش دهد که قبل از انقلاب 2 مورد در استان وجود داشت و بعد از ان افزایش یافت.

خمسه گفت: در سال 95 ، بیس هزار هکتار ابیاری تحت فشار در استان مصوب شد که 3500 هکتار ان تا پایان شهریور عملی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر گلخانه هزار هکتاری داریم که در سفر ریاست جمهوری کلنگ‌زنی شد و 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و استان قزوین ظرفیت ابیاری تحت فشار به میزان سالانه 10 هزار هکتار را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

R41364/P/S6,63/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج