Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:44:13 GMT

انقلاب اسلامی ایران در دشمنی هم افراط و تفریط ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۶۸۵۰

انقلاب اسلامی ایران در دشمنی هم افراط و تفریط ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، پنج شنبه شب در مراسم تلاوت روزانه قرآن کریم در مصلی امام خمینی (ره) ابراز داشت: ما هرگز آغازگر جنگ نبودیم و حتی به عراق و صدام اولین گلوله را شلیک نکردیم و آنان آغاز کردند.

وی افزود: ما همیشه حامی مظلومان بودیم، حرکت ما براساس وظیفه بوده است ولذا هرگز منفعل و مردد نبودیم، همانگونه که تابلوی کتاب آسمانی ما «لاریب فیه» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ما حرف خود را با صراحت و شجاعت گفتیم چرا که قرآن به ما سفارش کرده که به دشمنان بگویید «لکم دینکم ولی دین» حتی در دشمنی‌ها از افراط و تفریط دور بودیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد: مروت و جوانمردی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم، چرا که قرآن فرموده است: «الیس منکم رجل رشید»، امام حسین (ع) هم به دشمنانش فرمود اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران تاکید کرد: وقتی لانه جاسوسی آمریکا را در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام تسخیر کردند مستکبران ترسیدند، چرا که فکر نمی‌کردند سفارتخانه آنها ناامن شود، مکتوبات خود را با دست خود چرخ کرده و از بین بردند، خیال می‌کردند سفارتخانه محل امن آن هاست.

وی افزود: بعضی از مهره‌های از خودباخته طبق سیاست‌های کلیشه‌ای معتقد بودند که باید به قدرتی وصل شوند اما انقلاب اسلامی گفت نه شرقی نه غربی فقط خدا.

امام جمعه تبریز در پایان بر ضرورت حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد و اذعان داشت: باید قدردان رهبر انقلاب اسلامی باشیم تا همگان بتوانیم خط و راهی که امام عظیم الشان ترسیم کرده‌اند را با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری به خوبی بپیماییم.

کد خبر 4612766

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها در سنندج اظهار کرد: موضوع شورا از مهمترین مباحثی است که در ادبیات و دایره‌المعارف انقلاب اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ذکر شده و از ارکان و وجوه حکمرانی مردمی امام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که در قانون اساسی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی و مهمترین ویژگی امام و رهبری توجه و اتکا به نیروی مردمی بوده و هست، افزود: نوع رفتار و مسلک امام نشان می‌دهد اتکای اصلی به مردم داشتند.

استاندار کردستان ایجاد حساب ۱۰۰ امام، راه‌اندازی کمیته امداد امام و تشکیل بسیج مستضعفین در راستای توجه به محرومان و مردم را از دستاوردهای امام راحل در اوایل شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی خواند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: معتقدم خدمات شهری و روستایی در چهارچوب مدیریت و شوراها باید تعریف شود و دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی از زیرمجموعه شورا تعریف شوند.

وی به شکل گیری مجلس جدید اشاره کرد و گفت: نمایندگان منتخب مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی افرادی توانمند و مجرب هستند و باید در جایگاه خود اثرگذار باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در طول ۲ سال اخیر در استان ۱۴۰ سفر شهرستانی و روستایی داشته‌ام، افزود: در این سفرها مشکلات مردم از نزدیک شنیده شد و معتقدم باید با حضور در میان مردم مشکلات احصا و رفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ برای شهرداری‌ها ۴۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و قیر تأمین شد که در سال ۱۴۰۲ این مبلغ به یک‌هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید.

استاندار کردستان یادآور شد: کمک دولت به دهیاری‌ها نیز در سال گذشته ۳۲۵ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ این مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی‌کوشا به رویدادهای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: رویداد هزار دف در پالنگان با پیش بینی پنج هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شد اما به رویداد منحصربفردی تبدیل شد که جمعیت بی‌شماری به این روستا مراجعه و در رویداد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینگونه رویدادها در سایر روستاهای استان نیز برگزار شده و مورد استقبال مردم بوده است.

وی مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای استان و بازگشت ۴۰ هزار نفر مردم از روستا به شهر، اجرای راههای روستایی را از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم خواند و گفت: باید با همدلی و برادری بتوانیم برای خدمت به مردم گام برداریم.

کد خبر 6090695

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور