Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:30:20 GMT

حباب سکه کوچک شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۶۸۷۳

حباب سکه کوچک شد

یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت‌: کاهش تقاضا و داد و ستد در بازار طلا و سکه حباب سکه را تا ۶۰ هزار تومان کاهش داده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو‌ با ایسنا، درباره بازار طلا و سکه در هفته‌ گذشته، اظهار کرد: بازار طلا و سکه هفته‌ گذشته را تحت تأثیر مسائل سیاسی پشت سر گذاشت که در این زمینه می‌توان به صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر این که "بازار ارز تحت کنترل است، اما مسائل سیاسی بر این بازار تأثیرگذار بوده است"، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که ارزش دلار در هفته‌ گذشته روند صعودی داشته است، خاطر نشان کرد: قیمت طلا و سکه در هفته‌ گذشته با توجه به رشد مؤلفه‌های اثرگذار، رشد ۳.۱ درصدی را تجربه کرده و این‌ در حالی است که عرضه و تقاضا و میزان داد و ستد در این بازار به شدت کاهش داشته است.

کشتی‌آرای در بخش دیگری از صحبت‌های خود، عنوان کرد: در پی کاهش تقاضا و دادوستد، حباب سکه تمام بهار آزادی از ۵۹۰ هزار تومان به ۵۳۰ هزار تومان کاهش یافته است.

این کارشناس بازار طلا، آخرین قیمت سکه تمام را پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه را دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه را یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانو قیمت سکه یک گرمی را یک میلیون و ۱۵ هزار تومان عنوان کرد و افزود: قیمت سکه‌های کوچک رشد قابل توجهی به خود گرفته است و حباب این نوع سکه‌ها بسیار زیاد است که بررسی قیمت سکه یک گرمی نشان‌دهنده آن است که بالاترین نرخ برای این نوع سکه تا به امروز به ثبت رسیده است.

وی در پایان با بیان اینکه بانک مرکزی به میزان نیاز بازار، سکه عرضه نمی‌کند، خاطر نشان کرد: هر مثقال طلای خام دو میلیون و ۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک مرکزی سكه عبدالناصر همتی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟