Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب گفت: به منظور رونق تولید در بخش فرش دستباف، زمینه اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این شهرستان در کارگاه های قالیبافی فراهم شد.

حسین امینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک 2 واحد کارگاه قالیبافی متمرکز در این شهرستان فعالیت می کنند که پیش بینی شده است بیش از 200 نفر از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی در این کارگاه ها مشغول به کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کارگاه های قالیبافی تکاب برای آموزش و اشتغال مددجویان اعلام آمادگی کرده اند اظهار داشت: این مددجویان پیش از اشتغال در بخش قالیبافی توسط اداره صنعت، معدن و تحازت با همکاری کارگاه های قالیبافی در دوره های آموزشی و مهارت آموزی به صورت رایگان شرکت خواهند کرد.
امینی ادامه داد: این برنامه با توجه به اهمیت حفظ و توسعه تولید فرش دستباف و نقش کارگاه های متمرکز در ایجاد اشتغال و با هدف حمایت از توسعه قالیبافی در اینگونه کارگاه اجرا می شود و از لحاظ سرعت و کیفیت تولید، از بافت در منازل بهتر و هدفمند تر است.
وی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام یافته، دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی باید نسبت به شناسایی و معرفی افراد تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار و متقاضی جهت تولید فرش دستباف در کارگاه های متمرکز و غیرمتمرکز اقدام کنند.
امینی با بیان اینکه با افزایش تعداد متقاضیان آموزش و اشتغال در کارگاه های قالیبافی، تعداد این کارگاه ها نیز افزایش خواهد یافت اظهار داشت: خودکفایی و ایجاد فرصت اشتغال برای مددجویانی که مایحتاج ضروری خود را از محل مستمری دریافتی تامین می کنند از اهداف این طرح است و موجب تحقق اهداف رونق تولید و کار آفرینی در شهرستان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فرش دستباف تکاب از قدمت دیرینه ای برخوردار بوده و به دلیل کیفیت و استحکام بالا به «فرش آهنین افشار» مشهور است اما در سال های اخیر از رونق آن کاسته شده است و درحال حاضر 6 هزار و 500 بافنده در زمینه تولید فرش دستباف در این شهرستان فعالیت می کنند.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و 2 هزار و 800 خانوار نیازمند در این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 710 معلول کم توان جسمی و ذهنی تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.
7514/6185/ 3020

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرش دستباف اشتغال تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۶۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل