Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:44:25 GMT

اتمام بازسازی‌ منازل استان های سیل زده تا پایان سال

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۷۴۰۳

اتمام بازسازی‌ منازل استان های سیل زده تا پایان سال

رییس جمهوری در دیدار اخیر خود با دست‌اندرکاران امداد و نجات و سیل بر لزوم تسریع روند بازسازی منازل استان های سیل زده تاکید داشت که پیرو این تاکیدات وزیر کشور خبر داده که موارد ترمیمی تا پایان خرداد ماه و بازسازی‌ منازل تا پایان سال به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، رییس جمهوری در دیداری که 18 اردیبهشت با فعالان و دست‌اندرکاران امداد و نجات و سیل داشت بر ضرورت تسریع تعمیر منازل مسکونی در مناطق سیل زده تأکید کرده و گفته بود که «با توجه به گرمی هوا در ماه‌های آینده ان‌شاء‌الله تا پایان تیرماه سال جاری، مرمت ساختمان‌ها انجام شود و مردم در این مناطق بتوانند به منازل خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

 حجت الاسلام «حسن روحانی» بر این موضوع نیز اشاره داشت که باید بازسازی منازل آسیب دیده تا پایان سال جاری انجام شود و ادامه داده بود که «از رئیس کمیته امداد سوال کردم که وی برای بازسازی منازل، تعهد 9 ماهه را اعلام کرد و من از وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم تقاضا می‌کنم تا به گونه‌ای برای بازسازی منازل مردم آسیب دیده برنامه ریزی کنند که آنان بتوانند تا عید به خانه‌های خود بازگردند و قطعاً سازمان برنامه و بودجه از لحاظ مالی به دستگاه‌های ذیربط کمک می کند

 

 پیرو تاکیدات رییس جمهوری  وزیر کشور روز گذشته (18 اردیبهشت) در حاشیه جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اعلام کرد که تمامی خانه‌های تخریب شده که احتیاج به بازسازی دارد، شناسایی و میزان خسارت‌ها و براورد هزینه‌ها نیز مشخص شده است. وسایل انبوه خریداری و جلسات متناظر در استان‌ها تشکیل شده و پیگیری امور نیز ادامه دارد. امر بررسی و شناسایی به سرعت انجام می‌شود. با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، موارد ترمیمی باید تا پایان خرداد ماه و بازسازی‌ منازل تا پایان سال به اتمام برسد تا انشاءالله مردم شب عید در خانه‌های خود باشند. انشالله خانه‌هایی که باید ترمیم شوند، تا پایان خردادماه در اختیار مردم قرار می گیرد.»

 

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «عبدالرضا رحمانی فضلی» آورده است: «مقرر شد بسیج مستضعفان بازسازی و نوسازی ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار واحد مسکونی، کمیته امداد ۱۰ هزار و ستاد اجرایی فرمان امام نیز حدود ۱۰ هزار واحد را برعهده بگیرند. کمک‌ها در حوزه ترمیم خانه‌ها زیر نظر بنیاد مسکن صورت می گیرد. کمک‌های بلاعوض و بانکی در اختیار تیم‌هایی که بنا به مشارکت در ترمیم دارند قرار گرفته تا زیر نظر بنیاد مسکن اقدام کنند

 

یادآور می شود: ارزیابی های صورت گرفته تاکنون نشاندهنده آن است از مجموع کل خسارات سیلاب فروردین امسال که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است حدود ۵۰ درصد مربوط به بخش کشاورزی بوده است. سیلاب در چهار استان خوزستان ، گلستان ، لرستان و مازندران ۱۴۲هزار میلیار ریال به مجموعه بخش کشاورزی خسارت زده است. ۵۲ درصد حجم خسارت مربوط به بخش زراعت ، هشت درصد باغات ، ۱۶درصد به دام و طیور و ۲۴درصد به زیرساخت های بخش کشاورزی بوده است.

 

همچنین میزان خسارت مسکونی و تجاری براثر سیل و آبگرفتگی اخیر استانهای کشور حدود 169 هزار واحد است که از این تعداد حدود 68 هزار واحد باید تخریب شوند و حدود 109 هزار واحد هم جزء آن دسته هستند که لوازم زندگی شان از بین رفته باید لوازم زندگی آنها تامین شود البته 101 هزار واحد هم واحدهایی هستند که فقط دچار آبگرفتگی شده اند و به نوعی تعمیری محسوب می شوند.

 

در حال حاضر یک هزار و 52 مورد تعمیری و احداثی به بانک معرفی شده اند که تاکنون 502 فقره چک به مبلغ 52 میلیارد تومان صادر شده است. بقیه هم به صورت تدریجی و به نوبت به خسارت دیدگان تقدیم می شود. همه تلاش ها این است که وضعیت واحدهای تعمیری تا پایان خرداد به سرانجام برسد واحدهای احدثی هم تا 9 ماه آینده تحویل متقاضیان شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مسجد ماه مبارک رمضان اصفهان برجام خبرگزاری شبستان مجلس برنامه های ماه رمضان روزنامه ها روزنامه بازسازی منازل مسکونی بازسازی منازل خسارت سیل بازسازی سیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن

در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی پروژه‌ها از خاک جزیره هرمز و بوموسی استفاده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دیروز شرکت عمران پرند تور رسانه‌ای برای بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی این شهر برگزار کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت عمران پرند در حال حاضر 33 هزار و 300 واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و اولین سری واحدها در صورت تامین زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب تابستان امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

همچنین 6800 واحد مسکن مشارکتی در حال ساخت بوده که قرار است حدود 2 هزار واحد دیگر به این نوع ساخت و ساز که زمین آنرا دولت تامین می‌کند، اضافه شود. در یکی از این پروژه‌ها که ساختمان‌های دو طبقه در حال ساخت است هزینه تمام شده هر مترمربع حدود 18 میلیون تومان است.

این واحدها که از وام 550 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن استفاده می‌کنند در زمان حاضر با قیمت حدود متر 45 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

به گفته یکی از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها، از خاک جزیره هرمز و بوموسی برای ساخت برخی واحدهای مسکونی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده