Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:34:22 GMT

متولیان فرهنگی باید پاسخگوی فضای به وجود آمده در مدارس باشند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۷۴۸۱

متولیان فرهنگی باید پاسخگوی فضای به وجود آمده در مدارس باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان این ماه را فرصتی مناسب برای برقراری ارتباط نزدیک روحی و معنوی با خداوند متعال عنوان و اظهار کرد: افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند باید برای حفظ حرمت این ماه و احترام به روزه داران در اماکن و انظار عمومی به طور علنی و آشکار روزه خواری نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه با اشاره به درگذشت حجت الاسلام جدایی امام جمعه سابق اسالم از حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مراسم ترحیم وی تقدیر و تشکر کرد و افزود: حضور گسترده مردم در این مراسم نشانگر عملکرد مناسب مرحوم جدایی و عمق علاقه عاطفی شما به روحانیت مخلص و خدمتگزار است.

امام جمعه اسالم به در پیش بودن هفته ارتباطات و برخی موضع گیری و اظهار نظرها درباره فضای مجازی و ایراد و اشکال به متولیان امر این فضا اشاره کرد و افزود: متأسفانه هنوز عده‌ای به اهمیت فضای مجازی به عنوان میدان جنگ نرم و کارکردهای مثبت آن در مقابله با جنگ نرم دشمن پی نبرده‌اند و نمی‌توانند افق دید مقام معظم رهبری در این زمینه را درک کرده و مطالب دلسوزانه امثال ما را نیز درست متوجه نمی‌شوند.

کار در فضای مجازی نیازمند دقت و ظرافت است

باقری با تأکید بر اینکه نباید به فضای مجازی با دید بازی بچه گانه نگاه کرد، ادامه داد: کار در عرصه فضای مجازی نیازمند دقت و ظرافت زیادی است باید با مهندسی معکوس عرصه فضای مجازی را به نفع خودمان مصادره کنیم.

وی تصریح کرد: داشتن برنامه درست و حساب شده می‌تواند سبب شود که تنها با یک گوشی موبایل نیز با ایده‌های خود دنیا را تکان دهیم.

باقری با بیان اینکه کسی نمی‌تواند منکر آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی شود، افزود: ریشه بسیاری از این آسیب‌ها فرهنگی است و تنها با کنترل فنی و یا ایجاد محدودیت رفع نخواهد شد متولیان فرهنگی پاسخ دهند بودجه‌های کلان را کجا خرج کرده‌اند که در جشن روز معلم ترانه مبتذلی در مدارس خوانده شده و صدای همه را در می‌آورد. خواندن چنین ترانه‌های مبتذلی در مدارس و اشاعه آن در فضای مجازی یک مشکل فرهنگی است نه یک مشکل فنی.

اصلاح فرهنگ و ارتقای سواد رسانه‌ای راهکار حل مشکلات فضای مجازی

امام جمعه اسالم ضمن قدردانی از دغدغه دادستان محترم کل کشور، اظهار کرد: یکی از انتظارات ما از ایشان این بوده که وزرای علوم، فرهنگ، آموزش و پرورش و دیگر متولیان امر فرهنگ را هم در موضوع فضای مجازی به چالش بکشند.

باقری تأکید کرد: باید از متولیان فرهنگی سوال کنیم برای فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی چه اقدامی کرده‌اند تا کسی با یک شایعه یک طلبه بی گناه را نکشند یا مردم ساعت‌ها، بیهوده در صف‌های طولانی بنزین نایستند، یا با یک فایل تقطیع شده با آبروی افراد بازی نکنند. فرض کنید فضای مجازی کلاً تعطیل شود جلوی ابزار دیگر را چطور خواهیم گرفت؟ تنها راه حل مشکلات فضای مجازی اصلاح فرهنگ و سواد رسانه‌ای و ارتقا سطح نظارت محتوایی است.

وی با اشاره به حضور ناو جنگی آمریکایی در خلیج فارس، افزود: این حرکت، نشانه ترس آمریکا در مقابل یک تهدید ساده ایران برای بستن تنگه هرمز در راستای جلوگیری از صادرات نفت حوزه خلیج فارس است اما اینها نمی‌دانند که در مقابل آنها سپاه پاسداران دلاور ما حضور دارد.

امام جمعه اسالم در پایان نیز به سالروز خروج یکطرفه آمریکا از برجام و عمل نکردن طرف‌های اروپایی به تعهد خود در طول یکسال گذشته و اقدام متقابل ایران اشاره کرد و گفت: هر چند برجام هیچ دستاوردی جز گرانی و تورم برای ما نداشت ولی ماهیت آشکار غرب را بیش از پیش برای مردم ما روشن کرد و امیدوارم برخی مسئولان خودباخته از برجام درس عبرت گرفته و برای همیشه چشم امید خود را از آمریکا و غرب بردارند.

کد خبر 4612990

منبع: مهر

کلیدواژه: اسالم خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رئیس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضائی دولت و با مشارکت رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیأت دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

کد خبر 6096486 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی