Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@14:30:39 GMT

فعاليت بازار متشکل ارزي از هفته آينده آغاز مي شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۷۸۴۷

فعاليت بازار متشکل ارزي از هفته آينده آغاز مي شود

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: فعاليت بازار متشکل ارزي از هفته آينده شروع مي شود و قيمت واقعي دلار نيز در اين بازار مشخص مي شود.

به گزارش روز جمعه ايرنا از خانه ملت، «فرهاد دژپسند» در گفت و گويي به اطلاعيه بانک مرکزي درباره تشکيل بازار متشکل ارزي اشاره کرد وافزود: فعاليت اين بازار تاثير مثبتي در بازار ارز مي گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ايرنا، شوراي پول و اعتبار هجدهم دي 97 «مقررات مربوط به بازار متشکل معاملات ارزي» را تصويب کرد که هدف از آن ساماندهي و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کاراست تا ارزها در آن به طور نقد مطابق مقررات اين مصوبه و ساير مقررات مرتبط با آن در بستر الکترونيکي معامله شود.
همچنين مديرعامل بازار متشکل معاملات ارز بانک مرکزي هفدهم ارديبهشت ماه از تکميل همه مراحل ثبت شرکت و اجراي فاز عملياتي اين بازار به طور آزمايشي در آينده نزديک خبر داده بود.
«محمود شکسته بند» اعلام کرده بود که کارهاي کارشناسي، برنامه‌هاي نرم‌افزاري و سيستم‌هاي مورد نياز اين بازار نيز در حال طراحي و تدوين است و ساختمان محل استقرار بازار نيز تجهيز شده است و به محض نهايي شدن ثبت شرکت، هيات مديره، مديران و کارشناسان در محل بازار متشکل ارزي مستقر مي‌شوند.
** 85 درصد واردات، کالاهاي سرمايه اي و واسطه اي است
وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين درباره انتقاد برخي مبني بر اين که فعاليت هاي گمرک مبتني بر جنگ اقتصادي نيست، گفت: برخي انتقاد مي کنند که چرا کالاي وارداتي به صورت روان وارد کشور شده و ترخيص ها راحت انجام مي شود و برخي از تعلل در ورود انتقاد مي کنند.
دژپسند افزود: اما واقعيت اين است که 85 درصد کالاهاي وارداتي به کشور کالاهاي سرمايه اي، کالاهاي واسطه اي و مواد اوليه است که اگر روان وارد شود به اين معناست که در حال تقويت ماشين توليد کشور هستيم.
وي يادآور شد: چنانچه گمرک اين اقدامات را انجام دهد يعني اين که در جهت اقتصاد مقاومتي، رونق توليد و افزايش اشتغال حرکت مي کند.
وزير امور اقتصادي و دارايي تاکيد کرد: هرچه صادرات غيرنفتي در کشور روان تر انجام شود، اعتبار کشور در حوزه بين الملل افزايش يافته و ارزآوري آن نيز بيشتر مي شود.
دژپسند با بيان اين که گمرک با شعار دقت، سرعت و سلامت فعاليت مي کند، تصريح کرد: در عين حال که گمرک به دنبال اين است که کار ترخيص سريعتر انجام شود اما مي خواهد منطبق بر قوانين و مقررات و با شفافيت و سلامت نيز فعاليت کند.
وي همچنين درباره درخواست نمايندگان براي متوقف کردن خصوصي سازي تا زمان تعيين تکليف نهايي، گفت: وزارت امور اقتصادي و دارايي در حال سياست گذاري درباره فعاليت هاي آينده خصوصي سازي است.
اقتصام**9132** 1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به تداوم بارشها تا روز شنبه گفت: یک شنبه جو پایداری خواهیم داشت و از مجدد از دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس تصاویر رادار و ماهواره از صبح امروز شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان به ویژه مناطق جنوبی و شمالی هستیم.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های هواشناسی، سامانه طی امروز و فردا در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از آنجایی که سامانه از نوع سامانه‌های هَمرَفتی است، بارش‌ها اغلب به صورت نقطه‌ای و پراکنده است و احتمال شدت گرفتن و گسترده شدنِ بارش‌های نقطه‌ای نیز وجود دارد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: احتمال ریزش تگرگ نیز در برخی مناطق دور از انتظار نیست، شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و یکشنبه جو آرام و پایداری در سطح استان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: طی دوشنبه سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد و شمال خلیج فارس نیز تا اوایل هفته آینده مواج و متلاطم و بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته گتوند با ۳۰.۳ و دهدز با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدهو اهواز به بیشینه دمای ۲۸.۱ و کمینه دمای ۲۱.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 750086

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • پیش‌بینی یک فعال بازار: طلا در هفته آینده به این قیمت می‌رسد
  • پیش‌بینی جالب یک فعال بازار درباره قیمت طلا در هفته آینده/ طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • پادکست| تحلیل بازار طلا و ارز در هفته دوم اردیبهشت/ روند بازار‌ها در هفته آینده چگونه است؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار