Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: برجام در بندهای ۲۶ و ۳۶ به کشورمان حق داده است که اگر طرف مقابل، تعهد خود را نقض کرد، جمهوری اسلامی ایران نیز تعهدات برجامی خود را به‌صورت کلی و یا جزئی انجام ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «شهاب‌الدین میهن‌پرست»، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر با اشاره به خطبه بیست و پنجم کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید که خداوندا من از آن‌ها خسته شده‌ام و آن‌ها نیز از من (که هماهنگی با نیات شومشان ندارم) من از آنان ملول گشته‌ام و آنان نیز از من، ملول گشته‌اند، به‌جای آنان، افرادی بهتر، به من عنایت فرما! و به‌جای من شخص بدی را بر آن‌ها مسلط فرما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، تصریح کرد: حضرت امام علی (ع) در ادامه می‌فرماید، خداوندا دل‌های آنان را (از غم و اندوه) ذوب کن، آن‌گونه که نمک در آب ذوب می‌شود، بدانید به خدا سوگند دوست داشتم به‌جای شما یک هزار مرد سوار از قبیله بنی فراس بن غنم که (شجاع و وفادارند) می‌داشتم.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، افزود: ابن ابی الحدید، در شرح نهج البلاغه درباره آن‌ها می‌نویسد، آن‌ها یکی از قبایل عرب بودند که به شجاعت اشتهار داشتند، یکی از سران معروف آن‌ها، شجاع مشهور، ربیعه بن مکدم بود که در حیات مرگش حامی زنان و کودکان بود و می‌گویند او تنها کسی است که بعد از مرگ خود نیز به حمایت از مظلومان برخاست.

 

وی، تصریح کرد: گروهی از سواران بنی سلیم به او حمله کردند، درحالی‌که جمعی از زنان و کودکان، با او بودند و او تنها مدافع آنان بود، او به مقابله برخاست، دشمنان تیری به‌سوی او رها کردند که بر قلبش نشست و می‌خواست بر زمین سقوط کند ولی نیزه خود را بر زمین زد و بر آن تکیه کرد و تا مدتی بر بالای مرکب بی‌حرکت ماند و به زنان و کودکان اشاره کرد که هرچه سریع‌تر خود را به قبیله برسانند، بنی سلیم از شجاعت او در هراس بودند به گمان اینکه هنوز زنده است نزدیک نیامدند یکی از آنان تیری به سمت اسب او پرتاب کرد و اسب بر زمین افتاد و معلوم شد که مدتی قبل از آن جان داده است در حالی بود که زنان و کودکان خود را به قبیله رسانده بودند.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، گفت: جالب این است که سربازان امام علی (ع) در کوفه بالغ‌بر ده‌ها هزار نفر بلکه به روایتی یک‌صد هزار نفر بودند ولی امام علی (ع) آرزو می‌کند همه آن‌ها، تبدیل به یک هزار نفر از شجاعان قبیله بنی فراس شوند و این نشان می‌دهد که تا چه حد، لشکر کوفه بی استقامت و بی‌کفایت بودند و تا چه حد، مردان قبیله بنی فراس شجاع و پراستقامت و این است خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که چه‌بسا گروه‌هایی که به‌فرمان خدا بر گروه‌هایی عظیمی پیروز شدند.

 

امام‌جمعه شهر چوار، با اشاره به تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص عمل به قرآن و پرهیز از اعتماد به دشمن، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم در آستانه ماه مبارک رمضان، به بیان برخی از مهم‌ترین مسائل موردنیاز جامعه اسلامی در مورد قرآن کریم پرداختند و یک تجربه و یک عبرت را در رابطه با عمل به دستورات قرآن کریم بیان فرمودند.

 

وی، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این محفل با اشاره به بیداری اسلامی در سال 2011 میلادی و آنچه درباره مصر اتفاق افتاد و بر سرکار آمدن گروه‌های اسلام‌گرا در مصر در اثر بیداری اسلامی صورت گرفت و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در ایران پیروز شد و تداوم یافت به بیان آیاتی از قرآن کریم و مقایسه این دو کشور و عملکرد رهبری آن و عمل به آموزه‌های قرآن در ایران انقلابی و عدم توجه به آن در جریان بیداری اسلامی در مصر پرداختند.

 

امام‌جمعه شهر چوار، اظهار کرد: ایشان فرمودند اگر چنانچه خدای متعال به یک ملتی کمکی کرد و آن ملت قدر آن کمک را ندانستند، کتکش را می‌خورند، سیلی‌اش را می‌خورند و باید قدر بدانند و ملت ما بحمدالله از روز اول قدر دانست.

 

وی، با اشاره به پیام قاطع برجامی ایران به آمریکا و اروپا، اظهار کرد: سرانجام متعاقب عهدشکنی علنی ایالات‌متحده و خروج دولت ترامپ از برجام و فراتر از آن، انفعال و ناتوانی تروییکای اروپایی (سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان) در تأمین منافع برجامی کشورمان، جمهوری اسلامی ایران تصمیم به کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌ای گرفت، تصمیم قاطع ایران صبح روز چهارشنبه از سوی رئیس‌جمهور کشورمان و شورای عالی امنیت ملی به 5 کشور باقیمانده در توافق هسته‌ای ابلاغ شد.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، ابراز کرد: برجام در بندهای 26 و 36 به کشورمان حق داده است که اگر طرف مقابل، تعهد خود را نقض کرد، جمهوری اسلامی ایران نیز تعهدات برجامی خود را به‌صورت کلی و یا جزئی انجام ندهد، مطابق تصمیم اخیر، جمهوری اسلامی ایران ازاین‌پس مازاد مواد غنی‌سازی شده خود یعنی فراتر از 300 کیلوگرمی که تاکنون به فروش می‌رسید و همچنین فروش مازاد آب‌سنگین تولیدشده یعنی فراتر از 120 تن، در کشورمان به مدت 60 روز متوقف می‌شود.

 

امام‌جمعه شهر چوار، گفت: اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران به‌منزله یک واکنش در مقابل کنش ایالات‌متحده آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است و درصورتی‌که اتحادیه اروپا به‌خصوص سه کشور اروپایی، بخواهد از طریق کشاندن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل، ایالات‌متحده آمریکا را به بازیگری تصمیم گیر و تعیین‌کننده در این پروسه تبدیل کند، ایران اقدامات سختی را در مقابل با واشنگتن و تروییکای اروپای صورت خواهد داد.

 

وی، در ادامه بیان کرد: تکریم ویژه ماه مبارک رمضان یکی از مصادیق بارز مسئولیت‌های اجتماعی مسلمانان بوده و از رفتارهای شاخصی که به تکریم این ماه عزیز معنا می‌بخشد رعایت همگانی شئونات این ماه در محیط‌های عمومی و هم‌چنین مواجهه صحیح با هنجارشکنی برخی افراد در تظاهر به روزه‌خواری است.

 

امام‌جمعه چوار، خاطرنشان کرد: هرچند محاکم قضایی روزه‌خواری علنی را جرم و پیگرد قانونی قرار می‌دهند، اما وجود این قانون، نافی مسئولیت‌های اجتماعی یکایک مسلمانان در فرهنگ‌سازی ارزش‌های دینی در جامعه نیست به‌خصوص اینکه در آموزه‌های اسلام هدف این است که ارزش‌ها به شکل فرهنگی فراگیر در جامعه خود را نشان دهد تا اگر کسی خلاف ارزش‌ها عمل کرد، فضای عمومی جامعه و اعتراض همگانی از عمل ناهنجار او، باعث تنبه و اصلاح و هدایت شود.

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان برجام مسجد برنامه های ماه رمضان شیراز اصفهان مجلس خبرگزاری شبستان اردبیل پیام قاطع برجام امام جمعه ماه رمضان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ماما ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک midwife day

۱۶ اردیبهشت، روز جهانی ماما است که ارسال متن تبریک و عکس نوشته به وسیله عکس، متن، پیام، اس ام اس و پیامک به افراد شاغل در مامایی متداول است.

به گزارش ایمنا، پنجم ماه مه مصادف با ۱۶ اردیبهشت، روز جهانی ماما نامگذاری شده و هدف آن افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای سلامتی مادر و نوزاد است.

روز جهانی ماما (Midwife) چه روزی است؟ تاریخ دقیق روز جهانی ماما در سال ۱۴۰۳ و تقویم شمسی برابر با یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. تاریخ دقیق روز جهانی ماما در تقویم میلادی مصادف با ۵ می ۲۰۲۴ است. تاریخ دقیق روز جهانی ماما در تقویم قمری مصادف با ۲۶ شوال ۱۴۴۵ است.

مامایی حس باشکوه‌ترین لحظه‌هاست، دیدن زیباترین اشک‌ها و دلنشین‌ترین لبخندهاست، مامایی لمس ثانیه‌های باشکوه یک تولد است، در آغوش گرفتن هدیه پاک خداوند است، مامایی چیزی به جز عشق نیست

روز ماما روز فرشته‌های مهربان خدا مبارک باد

سلام بر تو ای خورشید ایمان و درود بر تو ای مامای مهربان!

چشم که گشودم نگاه آسمانی و سرشار از مهر تو را دیدم…

نور خدایی سرشار از عاطفه‌ای که از چشمانت بر همه وجودم بارید…

گویی درد از درونم رخت بر بست و بیماری از آسمان وجود پر کشید…

در حیرتم که خدا از چشمه کدام عاطفه تو را لبریز ساخته است؟

ایمانت تا کدام آسمان بالا رفته است؟

سینه‌ات را وسعت کدام دریای زلال مهر نوشانده که چنین مهربان و صمیمی، خستگی ناپذیر و پر تلاش دست در یاری من آورده‌ای؟

آری این ماماست که بارها لحظه تحویل سال نو را...

بارها دوری از خانواده در شرایط بیماری و جراحی آنها را...

بارها دیدن لحظات شادی و غم عزیزانش را از دست داده… که مامای تو و مامای او باشد...

روزت مبارک و خجسته باد

در میان دست‌هایت عشق پیدا می‌شود

زیر باران نگاهت نسترن وا می‌شود

با عبور واژه از گوشه لب‌های تو

مهربانی‌های قلبت خوب معنا می‌شود

مامای عزیز و مهربون روزت مبارک

درود و سپاس نثارت

که با تحمل لحظه‌های دشوار

سبزی نگاهت را

تقدیم سیمای لطیف نوزادان می‌کنی

روزت مبارک ماما مهربون

روز جهانی ماما را

که همزمان با بهار طبیعت است

به شما تلاشگران جامعه مامایی

که وظیفه دشوار و حیاتی

حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارید

تبریک و تهنیت عرض می نمائیم

تو پیام آور لبخند به لب‌های هزاران مادری

و نظاره گر تولد یک عشق آسمانی بر زمین خدا

روز ماما رو بهت تبریک می گم

با بهترین آرزوها

قدیس زمینی

امید بخش چشم‌های منتظر

راهی که می‌روی همیشه هموار باشد

و دلت غرق در خوشی‌ها

چرا که زندگی‌مان را در دستان تو دیدیم

و عشق را در نگاه تو نظاره کردیم

روز ماما مبارک

قصه زندگی با بودن تو آغاز می‌شود

تو که منبع مهری از جانب خداوند

دستانت را بر سر کودکان این سرزمین بیاویز

چشمان منتظر مادران

همیشه نوید بخش راه توست

روزت مبارک مامای مهربان

هر گُلی روید به باغ، از کف دستان توست

زندگی آغاز را، مست و هم پیمان توست

نونهالان یک به یک، آمده از راه دور

چشم‌های والدین، بسته بر چشمان توست

تا خبر دادی زِ گُل، خنده بر لب‌ها شکفت

هدیهٔ نور خدا، صورت شادان توست

آن زمان که زندگی، چهره‌ای نو برگشود

همرهش استاد عشق، در کنار جان توست

روزت مبارک مامای مهربان

ضمن گرامیداشت تلاش‌های خداپسندانه جامعه‌ی مهربان و از خود گذشته‌ای که دانش و مهارت حرفه‌ای را به زیور اخلاص، ایثار و معنویت آراسته

سلامتی و توفیق روز افزون این تلاشگران عرصه سلامت را از درگاه ایزد منان خواستاریم

روز ماما بر شما مبارک

«ماما» با شوق و رنج می‌آموزد

تا رنج انسان را به شوق و آرامش برساند

روز ماما مبارک

اولین گریه‌ی هر نوزاد

دلنوازترین آهنگ حیات است

و دستان مقدس تو خالق این زیباییست

روز ماما بر شما مبارک

پروردگارا تو قبل از یک مادر

محبت و عشق را در دست‌های ما به ودیعه گذاشتی تا یک تولد را در آغوش گیریم …

ما به این عنایت در بین خود محتاجیم،

آن را از ما دریغ مدار …

روز جهانی ماما بر تمام همکاران گرامی مبارک

There is nothing more challenging than bringing a baby in this world and you did it very well

Happy international Midewives day

هیچ چیزی به اندازه آوردن یک کودک به این دنیا چالش برانگیز نیست

و شما این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دادید

روز جهانی ماما مبارک

آنگاه که دردمندی سلامت خود را بازیابد

آنگاه که دستی به نشان شکر به آسمان بلند شود، ملائک تو را می‌ستایند

روز ماما مبارک

نوزاد اولین نگاه معصومانه‌اش را به تو هدیه می‌کند

و تو اولین کسی هستی که گریه‌اش را صبوری می‌کنی،

صبوری و معصومیت بدرقه راهت …

روز جهانی ماما مبارک

اولین گریه‌ی هر نوزاد دلنوازترین آهنگ حیات است و دستان مقدس تو خالق این زیبایی ست.

روزت گرامی باد، ای سراپا سبزی که اولین نگاه، اولین نفس، اولین لبخند، اولین فریاد، اولین شوق و اولین عشق را نظاره گری

روز ماما بر شما مبارک

روز جهانی ماما را

که همزمان با بهار طبیعت است

به شما تلاشگران جامعه مامایی

که وظیفه دشوار و حیاتی

حفظ سلامت مادر و نوزاد را به عهده دارید

تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم

ماما ضربان قلب آینده را می‌شنود

روز ماما ٬ روز فرشته‌های مهربان خدا مبارک باد

کد خبر 748975

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • روز جهانی پسر ۱۴۰۳ + پیام، متن و عکس تبریک
  • تاریخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ۱۴۰۳ + پیام و متن تبریک
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • مصحف شریف « قرآن مبارک » چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • جبلی: مسعود اسکویی مصداق بارز نشاط و سرزندگی بود
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • روز ماما ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تبریک midwife day