Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلیمن سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 20 اردیبهشت در خطبه‌‌های نماز جمعه تبریز، در اولین جمعه ماه مبارک رمضان، با اشاره به تجاوز دو روزه رژیم صهیونیستی به غزه و پیروزی محور مقاومت اظهار کرد: اگرچه این تجاوزهای وحشیانه به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی و شهرهای فلسطینی در نوار غزه آسیب رساند ولی نکته قابل توجه در این حمله این بود که گروه‌های مقاومت در مقابل این تجاوزها دست بسته نبوده و مناطق صهیونیستی را با صدها موشک مورد حمله قرار دادند و حالت رعب و وحشتی را ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه نشان داده که تجاوزات رژیم صهیونیستی برای آخرین بار نیست و باز هم تکرار می‌شود، از این‌رو مردم غیرتمند ایران در نماز جمعه پرشکوه جمعه این اقدامات رژیم کودک‌کش را محکوم کرده و از تمام نهادهای بین‌المللی که ادعای حقوق بشر داشته و ادعایشان گوش فلک را کر کرده است، انتظار داریم تا این رژیم را به عنوان متجاوز جنگی اعلام کند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت جز مقابله چاره‌ای ندارند ولی یقین بدانند که طبق وعده الهی پیروزی نهایی حاصل خواهد شد.

وی در ادامه به سالگرد خروج یک جانبه و نامشروع آمریکا از توافق بین‌المللی برجام اشاره کرد و گفت: در ۱۸ اردیبهشت ماه سال گذشته ترامپ به صورت یک جانبه از برجام خارج شد و سپس رئیس جمهور ایران نامه‌ای به سفرای کشورهای عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین،روسیه و فرانسه ارسال کرد که در این نامه تصمیم شورای عالی امنیت کشور مبنی بر اجرای تعهدات برخی ذیل برجام به اطلاع سران کشورهای رسانده شد.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: بنابه گفته رئیس جمهور ایران استراتژی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تعهد در برابر تعهد و اقدام در برابر اقدام است چراکه از ابتدا آمریکا می‌خواست تا با خروج از برجام، ایران را وادار کند تا ایران هم از برجام خارج شود و بلافاصله پرونده را به شورای امنیت ببرد تا بار را از دوش آمریکا برداشته و فشار بر ایران را افزایش دهد.

وی ادامه داد: هنر ایران در این بود که در این دام نیافتد و در زمین آمریکا بازی نکرد و اروپایی که در حالت زبانی مواضع خوبی داشت ولی در مقام عمل به ویژه در بخش اقتصادی متاسفانه ناتوان ظاهر شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اذعان کرد: مذاکرات زیادی با کشورهای باقیمانده داشتیم و از نظر حقوقی نیز قدم‌هایی را برداشته‌ایم به طوریکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها و بارها اقدامات ایران را تایید کرده است ولی متاسفانه این کشورها اقدامات متقابل خوب و در شان دولت و ملت عزیز ایران نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: با بیانیه شورای امنیت ملی، اولین قدم متقابل که قاطع و به جا هم بود برداشته شد چراکه چطور انتظار می‌رود کشوری به تعهدات خود عمل کمد ولی از حقوقش محروم بماند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه همانطور که همیشه گفته شده است، ما آغازگر هیچ جنگی نبوده و نخواهیم بود، افزود: ولی به کشورهای طرف برجام پیغام داریم که اگر این اقدام ما را بهانه ارسال پرونده ایران به شورای امنیت ملی بدانند، قطعاً با اقدام فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد.

وی متذکر شد: مردم کشور هم بدانند که ما از برجام خارج نشده‌ایم ولی نمی‌شود برجامی باشد که ما هزینه‌اش را پرداخت کنیم و هیچ‌گاه اجازه نخواهیم داد تا برجام به توافق برد- باخت تبدیل شود و اگر برجامی باشد یا باید بُرد- بُرد باشد یا باخت- باخت.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به وظایف فردی و اجتماعی روزه داران از منظر پیامبر اکرم (ص) که در خطبه آخرین جمعه ماه شعبان بیان فرموده اند گفت: تکریم ایتام و اختصاص بخشی از هزینه‌ها به این افراد که پدر و مادر خود از دست داده‌اند مورد تاکید آموزه‌های دینی و از سفارشات پیامبر اسلام است.

امام جمعه تبریز افطاری دادن را یکی دیگر از تاکیدات پیامبر اکرم عنوان کرد و ادامه داد: صدقه دادن به افراد نیازمند، دستگیری از کسانی که سهواً با مشکلات مالی مواجه شده و در زندان محبوس شده اند از دیگر وظایف روزه داران است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه با تاکید بر قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: یکی برکات انقلاب اسلامی این بود که قرآن از مهجوریت درآمد و امروز نسل های مختلف با حفظ و قرائت آن با آموزه های آن آشنا شده اند.

وی عمل به قرآن را مورد تاکید قرار داد و گفت: با آشنایی مفاهیم قرآن و درک آن میتوان در برابر زیاده خواهی های استکبار و سردمداران ظلم ایستاد.

خطیب جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اُنس بیشتر با قرآن کریم توضیح داد: در این ماه باید بیشتر قرآن خواند، چراکه هر کسی در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند، همانند فردی است که در غیر ماه مبارک رمضان قرآن را ختم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با قاریان در اولین روز ماه مبارک رمضان فرمایش‌های زیادی داشتند، از قبیل اینکه همه به قرآن احتیاج داریم و این شامل جامعه بشریت هم می‌شود و این قرآن است که با استکبار، ظلم و طغیان، طاغوت، قدرت شیطانی مقابله می‌کند.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات اثرگذار همه دستگاه‌های اجرایی خصوصا آتش نشانان فداکار در حادثه آتش سوزی بازار تبریز گفت: بروز رسانی تجهیزات تیم های آتش نشانانی، تامین زیرساخت‌های لازم در مجموعه بازار تبریز برای اقدام به موقع در بحران از سوی دستگاه‌های ذی ربط و اهالی بازار و همچنین لزوم افزایش نظارت و کنترل ها در تیمچه های مختلف موضوعی ضروری برای جلوگیری از این نوع بحران ها می تواند باشد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر بازسازی راسته آسیب دیده بازار و لزوم کمک رسانی به کسبه‌ای که متحمل خسارت شده‌اند از اقدام استاندار آذربایجان‌شرقی در واگذاری ۱۰۰ باب مغازه رایگان به کسبه تیمچه ایکی قاپیلی تقدیر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن سیاست و اقتصاد حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز عمل به قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۸۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد

دریادار تنگسیری گفت: امروز خلیج فارس اهمیت زیادی دارد. ذاتا خلیج فارس متعلق به ایران و کشور‌های همسایه است، اما اسمش را با کسی تقسیم نخواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، سردار علیرضا تنگسیری در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: نام بزرگ خلیج فارس در تاریخ ثبت است و کسی نمی‌تواند این اسم را تغییر دهد، باید از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این جشنواره تشکر کرد.

وی افزود: جوانان بدانند ۱۰ اردیبهشت افتخاری برای ایرانیان است، در سال ۱۶۲۲ میلادی دلاورمردان این سرزمین این منطقه مهم را آزاد کردند که افتخارش برای تمام ملت است، دلاورمردان ایرانی جرون را هرمز و گمبرون را بندرعباس کردند و نشان دادند ایران و ایرانی در برابر استکبار از هر نوعش ایستادگی می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مردم هرمزگان و بوشهر افتخار دارند با سه دشمن در دهه‌های گذشته مبارزه کرده‌اند هم با امپریالیسم، هم با استکبار جهانی و هم با نوکر استکبار که به تمامیت ارضی حمله کرد مبارزه کردند و به پیروزی رسیدند.

وی تصریح کرد: مسئله فرهنگ مربوط به همه است و افتخار خلیج فارس و این مسئله که «خلیج فارس همیشه ماندن» برای همه ملت است و نمی‌توان آن را با گروه سیاسی و مباحث این چنینی گره زد اینجا مرقد بزرگان ماست ما اینجا هستیم و می‌میریم، پای ما در این سرزمین بند است.

دریادار تنگسیری گفت: امروز خلیج فارس اهمیت زیادی دارد. ذاتا خلیج فارس متعلق به ایران و کشور‌های همسایه است، اما اسمش را با کسی تقسیم نخواهیم کرد ما با ۱۳۵۵ کیلومتر مرز دریایی طولانی‌ترین ساحل را داریم و اگر جزایر را نیز محاسبه کنیم به ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل می‌رسد.

وی تاکید کرد: ما عمیق‌ترین مسیر دریانوردی خلیج فارس را در آب‌های ایران داریم، آبراه بین‌المللی از بین جزایر ما عبور می‌کند، اهمیت خلیج فارس به سهم آن در صادرات نفت و گاز بر نمی‌گردد اهمیت آن بسیار بیشتر است که موجب شده پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال اینجا بمانند و نشان می‌دهد خلیج فارس در اختیار ماست و باید از آن برای نسل‌های آینده حراست کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما از همین مرز‌ها دفاع می‌کنیم و محکم پایش ایستاده‌ایم، گذشت زمانی که کشتی نفتکش ما را در زمان طاغوت از می‌گرفتند، امروزه می‌دانند اگر نفتکشی از ما ببرند جبران خواهیم کرد، نفتکش ما را بردند به جایش نفتکش آن‌ها را گرفتیم و مجبور شدند آن نفتکش را آزاد کنند که این یعنی اقتدار ایران و ایرانی.

دیگر خبرها

  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم