Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:34:21 GMT

ملت ایران از تصمیم شورای امنیت ملی حمایت قاطع دارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۸۴۳۱

ملت ایران از تصمیم شورای امنیت ملی حمایت قاطع دارد

امام جمعه زرندیه در خطبه های نماز جمعه این هفته مامونیه گفت: بدعهدی دشمن در برجام اشکار است و رسانه های دشمنان نمی توانند روحیه ملت ایران را تضعیف کنند.
حجت الاسلام «حسین ابراهیمی» افزود: ملت فهیم ایران راه خود را هوشیارانه انتخاب کرده و دشمنان با ابزارهای رسانه های خود هرگز نمی توانند در روحیه انقلابی ملت مسلمان ایران اثر بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: نظام اسلامی ایران به پشتوانه ملت هرگز در برابر زورگویان سر تسلیم فرود نخواهد آورد.
خطیب جمعه زرندیه تصریح کرد: تجربه دشمن و ناکامی آنان در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران و همچنین شکست های پی در پی آنان در جنگ های نیابتی در کشورهای عراق، سوریه و یمن، ضعف روحیه و آمادگی نیروهای نظامی دشمن در منطقه، آسیب پذیری نیروهای مستقر دشمن در منطقه در برابر نیروهای جبهه مقاومت و ناتوانی در ایجاد اجماع بین المللی علیه ایران از دلایل مهمی است که نشان می دهد هجمه های اخیر در برابر ایران راه به جایی نمی برد.

***امام جمعه خمین: آمریکا عمق بدخواهی خود به ملت ایران را نشان داد
خطیب جمعه شهرستان خمین نیز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گفت: ملت ایران از تصمیم قاطع شورای امنیت ملی حمایت می کند و آمریکا عمق بدخواهی خود را به ملت ایران نشان داد.
حجت الاسلام «علی حسینی پور» افزود: اگر به دستورات قرآن برای چگونگی روابط با دیگر کشورها عمل شود هرگز در این روابط پشیمانی ایجاد نمی شود.
وی ادامه داد: بدعهدی آمریکایی ها در توافقنامه برجام به دولت و ملت ایران و جهان اثبات شده است چراکه آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ کدام به تعهدات خود در زمینه توافقنامه برجام عمل نکردند.
خطیب جمعه خمین اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام نمونه آشکاری از پیمان شکنی و سند محکمی از بی اعتمادی به این کشور است.
حجت السلام حسینی پور تاکید کرد: علت اصلی دشمنی آمریکا انقلاب و نظام اسلامی است که دست زیاده خواهی استکبار را سرزمین غنی ایران اسلامی کوتاه کرده است.
وی با اشاره به بیانیه دولت درباره برجام گفت: جمهوری اسلامی همچنان استوار ایستاده و سرافراز به حیات پرافتخار خود ادامه می دهد.
خطیب جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س) افزود: آن بانوی بزرگوار تا آخرین لحظه از عمر خود پیامبر(ص) را یاری کرد.
حجت الاسلام حسینی پور اظهار داشت: مردان وارسته و تاریخ ساز را همواره زنانی بزرگ نیاری می کردند و امروز نیز زنان نقش تاثیرگذاری در حفظ و پیشرفت نظام اسلامی دارند.
امام جمعه خمین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با روحانیان و طلاب گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار سخنان بسیار مهمی را درباره جامعه امروز بیان کردند که زنان و مردان و به ویژه جوانان این سخنان را باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: 70 سال است که سرزمین فلسطین اشغال شده و رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ قشری حتی کودکان رحم نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: ملت های آزادی خواه در فرانسه، انگلیس و ونزوئلا در مقابل توطئه های استکبار جهانی ایستاده اند و انقلاب اسلامی ایران را الگوی خود قرار دادند.
مردم روزه دار و انقلابی شهرستان های استان مرکزی در 33 نقطه از این استان پس از اقامه نماز با سردادن شعارهای انقلابی و برپایی راهپیمایی از اقدامات دولت و بیانیه شورای امنیت ملی در خصوص برجام حمایت کردند.
خمین در جنوب استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت است.
9930 /4896/6013/6539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایران خطبه های نماز جمعه شورای امنیت کودکان یمن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل

 سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد کرد.

به گزارش ایلنا، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را رد کرد.

متن کامل نامه ایران به شرح زیر است:

مکاتبه حاضر در پاسخ به نامه مورخ ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد تهیه شده است. در این نامه، نماینده رژیم اسرائیل بار دیگر به دروغ و با توسل به اطلاعات نادرست اقدام به ایراد اتهامات بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران نمود. علاوه بر مکاتبه‌های پیشین جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۱۳ و ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵-S/۲۰۲۴/۳۴۹) ارسال شده است، مایلم بر موارد زیر تأکید نمایم:

۱. جمهوری اسلامی ایران تمامی اتهامات بی‌اساس مندرج در نامه مزبور را صریحاً و قاطعانه رد می‌کند. برخلاف چنین ادعاهای بی‌اساسی، جمهوری اسلامی ایران پیوسته حقوق بین‌الملل را رعایت کرده، به اصول منشور سازمان ملل متحد پایبند بوده و از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تبعیت نموده است. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران از طریق مشارکت سازنده خود در حوزه‌های مختلف، نقش فعالی در ارتقای صلح و امنیت بین‌المللی ایفا کرده است.

۲. جمهوری اسلامی ایران در مکاتبه‌های پیشین خود در تاریخ ۱۳ و ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۳۰۵-S/۲۰۲۴/۳۴۹)، صراحتاً اعلام داشت که اقدام ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ مستقیماً و به‌طور رسمی توسط ایران و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به‌ویژه حمله نظامی این رژیم در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک کشورم در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه، صورت پذیرفته است. اقدام جمهوری اسلامی ایران ضروری، مشروع و کاملاً در راستای حق ذاتی آن برای دفاع از خود ذیل منشور سازمان ملل متحد بود. این اقدام تنها اهداف نظامی را هدف قرار داد و با دقت و با اطلاع قبلی برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان انجام شد. مایلم تاکید کنم که هیچ‌یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع جمهوری اسلامی ایران دخیل نبوده و هر گونه ادعا در این خصوص، مردود است.

۳. برخلاف ادعای رژیم اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیروهای نیابتی ندارد؛ هیچ فرد، گروه یا ملتی تحت دستور ایران فعالیت نمی‌کند. علاوه بر این، گروه‌های مقاومت نیابتی نیستند. این گروه‌ها، گروه‌های مشروع و قانونی هستند و تنها به مبارزه با اشغالگری و تجاوز رژیم اسرائیل در غزه، دیگر سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همچنین علیه نیروهای اشغال‌گر در دیگر کشورهای منطقه می‌پردازند. بنابراین، تلاش رژیم اسرائیل برای برچسب‌زنی به آن‌ها به‌عنوان گروه‌های «نیابتی»، تنها برای پنهان کردن و توجیه اقدامات تجاوزکارانه و بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه است.

۴. نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که رژیم اسرائیل با چنین ید و سابقه طولانی در نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کماکان به‌عنوان مهم‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود. هرگونه تلاش مذبوحانه این رژیم برای پوشاندن این واقعیت از طریق اطلاعات نادرست، جریان‌سازی یا ایراد اتهامات بی‌اساس علیه دیگران، بیهوده و بی‌اساس است. رژیم اسرائیل نمی‌تواند مسئولیت مستقیم و کامل خود را در قبال کشتار و فاجعه انسانی جاری در غزه که جملگی خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، انکار نماید. نمونه بارز بی‌اعتنایی مداوم رژیم اسرائیل به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت (۲۰۲۴) است که خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه است.

علی‌رغم درخواست‌های صریح شورای امنیت، این رژیم اشغالگر به جنگ بی‌رحمانه خود علیه مردم فلسطین و حملات نظامی خود در رفح ادامه می‌دهد و آشکارا و به‌صورت تحقیرآمیزی خواسته‌های شورای امنیت را نادیده می‌انگارد.

۵. رژیم اشغالگر باید در نهایت مسئولیت کامل عواقب اقدامات خود را بر عهده بگیرد. شورای امنیت می‌بایست به اقدامات بی‌ثبات‌کننده و غیرمسئولانه رژیم اسرائیل و همچنین جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و سایر ملت‌های منطقه رسیدگی نماید؛ این اقدامات تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و توجه فوری و اقدام قاطع شورای امنیت را می‌طلبد.

۶. مایلم از فرصت استفاده کرده و اتهامات بی‌اساس و لفاظی‌های تحریک‌آمیز نماینده رژیم اسرائیل علیه کشورم و مقامات عالی‌رتبه ایران در جریان نشست مورخ ۱ مه ۲۰۲۴ مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون بررسی تصمیم ایالات متحده آمریکا در خصوص وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت درباره عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل، را قویاً محکوم و رد کنم.

هدف از این‌گونه ادعاهای بی‌اساس، سخنان نفرت‌انگیز و نیز مقصر دانستن سازمان ملل و مقامات آن، صرفاً منحرف نمودن توجه بین‌المللی از جنایات شنیع و نسل‌کشی مداوم این رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • نامه ایران به شورای امنیت در رد ادعاهای بی اساس اسرائیل
  • نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده