Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبیان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن ۶ و نیم هکتار اراضی در شهر خرم آباد و ۱۰ هکتار اراضی در شهر معمولان برای ساخت واحد مسکونی در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار داده است. علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پس از وقوع سیل در استان‌های مختلف اقدام به شناسایی حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها کرده ایم گفت: در استان لرستان واحد‌های مسکونی که در بستر رودخانه‌ها و یا در حریم‌های مشکل ساز قرار داشتند شناسایی کرده و ساخت و ساز مجدد این واحد‌های تخریب شده را ممنوع اعلام کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: طبق تکلیفی که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار داده است  با برنامه ریزی‌های انجام شده زمین‌های مشخص شده از سوی دولت را به صورت تفکیک شده در اختیار متقاضیان  مناطق سیل زده قرار خواهیم داد.

نبیان تاکید کرد: در شهر خرم آباد ۶ و نیم هکتار زمین برنامه ریزی شده در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرار گرفته و این اراضی با همکاری استانداری و شرکت‌های مسئول به زودی تبدیل به واحد‌های مسکونی با کیفیت می‌شوند. بیشتر بخوانید:امکان ساخت یکهزار واحد مسکونی در اراضی دولتی در تهرانسر
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بعد از آنکه اراضی به صورت کامل بر اساس مساحت و نیاز متقاضیان تفکیک شد سرعت ساخت و ساز و روند بازسازی افزایش می‌یابد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه ۱۰ هکتار زمین هم به شهر معمولان استان لرستان ارائه شده است گفت: این اراضی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تفکیک شده و ۲۰۰ واحد مسکونی با کیفیت در شهر معمولان به زودی در اختیار متقاضیان و مردم سیل زده قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: هفته گذشته جلسه‌ای با رئیس بنیاد مسکن و مسئولان بازسازی مناطق سیل زده در شهر خرم آباد برگزار کردیم و امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول بتوانیم عملیات بازسازی را در استان لرستان آغاز کنیم.

نقیان در پایان گفت: طبق دستور وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو از این پس اجازه ساخت و ساز در هیچ یک از مناطق سیل زده و یا در سایر استان‌ها در کنار حریم و بستر‌های رودخانه داده نمی‌شود.

انتهای پیام/  آغاز تقسیم بندی حریم ساخت وساز در مناطق سیل زده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مسکن بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۸۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است