Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته پیرامون اخباری چون پلمپ ۲۵ واحد تولید مقاله و پایان‌نامه، اموال دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، افزایش ۲ برابری هزینه سفر به عتبات دانشجویی، پایان بیستمین دوره عتبات، ازدواج دانشجویی، باز پس‌گیری اموال دانشگاه فنی حرفه‌ای از آموزش و پرورش، ایجاد فضای درسی مجازی برای افراد خارج از کشور سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلمپ ۲۵ واحد تولید مقاله و پایان‌نامه/ مدارک تقلبی را باطل می‌کنیم

منصور غلامی وزیر علوم درباره رویکرد وزارت علوم در برخورد با پایان‌نامه فروشی اظهار کرد: در بحث مقابله با پایان‌نامه فروشی اقدامات خوبی انجام گرفته است و با کمک نیروی انتظامی و قوه قضاییه با تعدادی از دفاتری که اقدام به تولید مقاله و پایان‌نامه می‌کردند، برخورد قضایی صورت گرفت و وسایل آن‌ها ضبط شد.

وزیر علوم افزود: پلمپ ۲۵ واحد در این راستا قدم اولیه بوده و خوشبختانه هماهنگی‌هایی که در طول این مدت انجام گرفته، اثر کرده است و این برخورد اول می‌تواند گام‌های بعدی را هم به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین برخی مراکز پژوهشی در گذشته مدارک الکی و تقلبی و بدون آزمون به افراد دادند که پرونده تک تک آن‌ها در حال بررسی است و مدرک آن‌ها را باطل می‌کنیم.

وی توضیح داد: به دانشگاه‌ها ابلاغ شده حتما اساتید باید کنترل و نظارت زیادی بر روی کار دانشجویان و نیز کنترل دانشگاه بر تولیدات علمی دانشجویان داشته باشند تا خدای ناکرده تقلب علمی در دانشگاه‌ها دیده نشود نگیرد و اگر موردی وجود داشته باشد، باید در وهله اول خود دانشگاه‌ها برخورد کنند.

اموال دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای متعلق به وزارت علوم است/ کسری تخصیص دانشگاه‌ها را جبران می‌کنیم

محمد تقی نظر پور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم  تحقیقات فناوری درباره اموال دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: اموال این دانشگاه متعلق به وزارت علوم است و ریاست دانشگاه باید درباره آن‌ها اطلاع رسانی کند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم  تحقیقات فناوری ادامه داد: البته طبیعی است که در هر نقل و انتقالاتی مشکلاتی بوجود آید، اما اموال و منابع مالی هم پس از نقل و انتقالات باید به قسمت جدید تحویل داده شود.

وی درباره بودجه سال ۹۷ دانشگاه‌ها تصریح کرد: بودجه سال ۹۷ دانشگاه‌ها به صورت صددرصدی تخصیص داده شدند.

نظرپور ادامه داد: بخشی از این اموال از ذخیره ارزی و بخشی از تنخواه سال ۹۸ پرداخت شد یعنی آنچه در بودجه ۹۷ ذکر شده بود به صورت کامل به دانشگاه‌ها داده شد.

افزایش ۲ برابری هزینه سفر به عتبات دانشجویی در سال

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی رئیس سابق ستاد عتبات دانشگاهیان در مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور به عنوان رئیس عتبات دانشگاهیان که امروز در ساختمان نهاد رهبری برگزار شد، با بیان اینکه این ستاد از سال ۷۸ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز به کار کرد، گفت: ستاد عتبات دانشگاهیان ابتدا با عنوان ستاد دانشجویی فعالیت خود را با اعزام دو کاروان شروع کرد و پس از چند سال اعزام توانستیم اعزام عمره نیز داشته باشیم. بطوری‌که سالیانه حدود ۴۰۰۰ اعزام اتفاق می‌افتاد.

وی مطرح کرد: بنده مسئولیت ستاد عتبات دانشگاهیان را در سال ۸۵ پذیرفتم و در این مدت ۵۰۰ هزار دانشجو به عمره و عتبات اعزام شدند، در واقع ما تا سال ۸۹ اعزامی به عتبات نداشتیم اما این اعزام‌ها طی چهار سال اخیر آغاز شد و ما در این مدت هم به عتبات و هم به عمره اعزام داشتیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی بیان کرد: به لطف خدا و عنایت امام حسین (ع) تمام افرادی که به عتبات اعزام می‌شدند سالم بر می‌گردند؛ ۵۰۰ هزار نفر به سفر عتبات رفته‌اند و حتی یک تصادف هم نداشتیم که تمام این موارد لطف امام حسین (ع) بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال هزینه اعزام به عتبات ۲ برابر سال گذشته بوده است، ادامه داد: پارسال هزینه اعزام به عتبات یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و امسال این رقم به حدود سه میلیون و ۱۲۵ هزار تومان رسید، اما خوشبختانه استقبالی بسیار خوب داشته است.

رئیس سابق ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: در سال گذشته بانک عامل ۲۸ میلیارد تومان به دانشجو‌ها وام اعطا کرد و ان شاءالله امسال رقم این وام به ۳۰ میلیارد تومان با سود چهار درصد خواهد رسید که این لطف خدا و امام حسین (ع) است.

وی درباره دیگر برنامه های ستاد عتبات دانشگاهیان گفت: برنامه‌ای برای دانشجو‌ها در عید داشتیم که در آن ۱۴۴ هزار نفر از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین شرکت کردند و باید کاری کرد این تعداد بیشتر شود؛ امروز اقلام فرهنگی را گرفتیم؛ ۶ هزار سجاده، حدود هشت هزار چادر و کار‌های آن‌ها انجام شده است.

پرونده بیستمین دوره عتبات دانشجویی بسته شد/ اعزام ۱۳ هزار دانشجو به عتبات عالیات

محمد زارع مدیر اجرایی عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: پرونده دوره بیستم  عتبات دانشگاهیان که از اول بهمن آغاز شده بود امروز بسته شد؛ این برنامه بیستمین دوره از برگزار عتبات بوده است و حدود ۱۳ هزار دانشجو در طول آن اعزام شده‌اند.

مدیر اجرایی عتبات دانشگاهیان ادامه داد: از ابتدای این دوره از اعزام‌ها تا امروز چهار کاروان در طول روز به عتبات اعزام می‌شد که شامل سه اعزام هوایی و یک اعزام زمینی بوده است.

وی بیان کرد: اعزام‌ها در ۲ مرحله در سال و بر اساس ایام امتحانات و تعطیلات برگزار می‌شود؛ دور اول از تیرماه شروع و تا پایان شهریور و دور دوم از بهمن شروع و در اردیبهشت و خرداد ادامه خواهد داشت.

زارع درباره هزینه‌ سفر دانشگاهیان به عتبات‌عالیات، گفت: امسال با توجه به کاهش هزینه ویزا، هزینه سفر به عتبات سه میلیون و ۱۲۵ هزار تومان بوده است و برنامه‌هایی ویژه‌ برای دانشجویان در عتبات داریم که در هر کاروان اجرا می‌شود.

ازدواج بیش از ۱۰۰ هزار زوج دانشجو در دانشگاه‌ها/ ۱۴ هزار زوج در سفر به مشهد شرکت کردند

حجت‌الاسلام و المسلمین خادمی درباره آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی بیان کرد: متاسفانه آمار طلاق در کشور بالاست، اما خوشبختانه این آمار در ازدواج دانشجویی کمتر است و امیدوارم کمتر از این هم شود. در سیستم ازدواج دانشجویی آمار ۲۰ هزار زوج ثبت شده و در آن کمتر از ۶ درصد طلاق به ثبت رسیده است. در این بین باید دستگاه‌های متولی ستادی تشکیل دهند تا آمار دقیق ازدواج‌های دانشجویی در آن ثبت شود و در آن بتوان برای ازدواج موفق و ماندگار زوجین برنامه ریزی کرد.   دبیر ستاد ازدواج دانشجویی ادامه داد: تا کنون ۲۰ هزار ازدواج دانشجویی در نهاد مقام معظم رهبری ثبت شده است که بین ۱۰ تا ۱۵ هزار زوج به سفر می‌آیند (امسال حدود ۱۴ هزار زوج در سفر مشهد شرکت کرده بودند) و ثبت‌نام در بیست و سومین دوره اعزام به مشهد از ۶ ماه دوم سال ۹۸ صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خادمی تشریح کرد: امیدوارم ستاد دائمی ازدواج دانشجویی برای همه دانشجو‌ها تشکیل شود؛ تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زوجین در دانشگاه‌های کشور ازدواج کرده‌اند، باید برای ماندگاری ازدواج این عزیزان تلاش کنیم و امیدواریم بتوان برای قبل از ازدواج جوانان کار‌هایی خوب انجام داد  تا زمانی که ازدواج می‌کنند، رضایت داشته باشند.

درخواست رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای برای باز پس‌گیری اموال از آموزش و پرورش/ تخصیص ۱۶ میلیارد تومان به بخش تربیت بدنی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به برنامه تربیت بدنی گفت: صبح امروز در جلسه شورای عمرانی مصوب شد که حدود ۱۶ میلیارد تومان به بخش تربیت بدنی اختصاص یابد و در این برنامه ایجاد بیش از ۱۰۰ زمین مصنوعی در دانشگاه در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته شورای سنجش و پذیرش مصوب کرد که داوطلبان رشته‌های نظری هم وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای شوند، البته اولویت دانشگاه پذیرش داوطلبان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، اما چنانچه ظرفیت خالی در برخی رشته‌ها وجود داشته باشد دانش آموزان رشته‌های نظری هم می‌توانند جذب دانشگاه شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره اموال این دانشگاه گفت: هنوز ۱۵ درصد اموال ما در اختیار وزارت آموزش و پرورش است و بار‌ها نامه نوشتیم که املاک اختلافی تعیین و تکلیف شوند و به دلیل افزایش قیمت آن‌ها آموزش و پرورش اموال را هنوز به ما تحویل نداده است و خواهش میکنیم که ۴۰ ملک در ۲۷ دانشکده را تحویل دهند.

وی گفت: تفاهم نامه‌هایی با صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد شده است، اما آیین نامه آن‌ها با ما منطبق نیست، زیرا ما به دنبال ایجاد شرکت‌های مهارتی، بررسی آیین نامه و تغییر آنها هستیم.

ایجاد فضای درسی مجازی برای افراد خارج از کشور/ افزایش میزان اشتغال پذیری جوانان در بستر کارآفرینی

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره مأموریت دیگر دانشگاه پیام نور گفت: توسعه بخش آموزش هم از دیگر برنامه‌های دانشگاه پیام نور است؛ هر یک از افرادی که چه در داخل کشور و چه در خارج کشور تحصیل می‌کنند می‌توانند از آموزش مجازی پیام نور بهره‌مند شوند.

وی درباره دانشجویان خارجی دانشگاه پیام نور بیان کرد: برخی از دانشجویانی که در رشته‌هایی همچون ادبیات و تاریخ تحصیل می‌کنند در دانشگاه پیام نور حضور دارند و از اساتید و فضای آموزشی این آموزشگاه بهره می‌گیرند.

غلامی با اشاره به کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی بیان کرد: این ظرفیت خوبی برای آن دسته از دانشجویان دانشگاهی است که می‌خواهند به سمت کارآفرین شدن سوق پیدا کنند و در همین راستا امروز تفاهم‌نامه‌ای با معاونت پژوهشی وزارت علوم به امضا رسید، امیدواریم که از طریق این بخش بتوانیم افزایش کارآفرینی و اشتغال‌زایی بیشتر را در سطح جامعه مشاهده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

امتداد - مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تا تاریخ 31‏/02‏/1403 برای پژوهشگران، محققان و علاقه مندان حوزه فناوری های نوین و بانکداری الکترونیک تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ با توجه به آثار فناوری های جدید بر متغیرهای کلالن اقتصادی و حکمرانی پولی، فصلنامه روند بانک مرکزی در نظر دارد ویژه نامه ای با موضوع « پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» و با محورهای زیر منتشر کند:


۱    بررسی آثار کلان اقتصادی و دلالت های سیاستی انتشار انواع پول های دیجیتال بانک مرکزی (کاربری سطح خرد یا کلان و مبتنی بر حساب یا میتنی بر توکن بودن انتشار)

۲    تبیین و بررسی نقش و جایگاه سایر نهادهای پولی ( مانند بانک های تجاری) پس از انتشار پول دیجیتال بانک مرکزی

۳    اثرات انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی بر نحوه ارائه خدمات و محصولات بانک های تجاری 

۴    انقلاب پول های دیجیتال و تحولات حکمرانی دیجیتال

۵    روش های شبیه سازی انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و بررسی مدل های پیاده سازی شده در سایر کشورها در بررسی آثار انتشار آن بر متغیرهای اقتصادی

۶    فرصت ها و چالش های تبادلات فرامرزی پول های دیجیتال بانک مرکزی (مزایا، معایب، محدودیت ها و فرصت ها)

۷    تاثیر متقابل رمزارزهای خصوصی و پول دیجیتال بانک مرکزی

۸    ارزیابی نظام دولایه انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و مقایسه آن با روش های در دسترس

۹    کیفیت و الزامات قراردادهای هوشمند مبتنی بر پول دیجیتال بانک مرکزی از منظر حقوقی، فنی و کسب و کاری

علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل ravand@cbi.ir  ارسال کنند.   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد