Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین از آمادگی بسیج برای ساخت ۲۰ هزار خانه در مناطق سیل زده خبر داد.به گزارش بلاغ،سردار سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما ضمن تشریح آخرین وضعیت سیل در استان ها گفت: بسیج آماده ساخت خانه ها می باشد.

وی در پاسخ به اظهارات مهدیان، معاون بنیاد مسکن مبنی بر تأمین اعتبارات اجاره بهای مستأجرین در مناطق سیل زده افزود: اکنون در لرستان خانه اجاره ای وجود ندارد و یا به اندازه بسیار ناچیز است  و استقرار مردم در چادر نیز مشکلات موقت آنها حل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: طبق توافقی که با بنیاد مسکن داشتیم بسیج آماده ساخت ۲۰ هزار مسکن توسط گروه های جهادی بسیج می باشد.

سردار سپهر ضمن فرمان مقام معظم رهبری نسبت به رسیدگی به مناطق سیل زده گفت: ما به پشتوانه ۷۵ هزار مسجد در کشور و پایگاه های بسبج آماده جمع آوری کمک های مردمی برای بازسازی ۲۰ هزار مسکن جهت کمک به دولت به همت گروه های جهادی هستیم.

وی در ادامه افزود: اگر بستر و ساز و کار ساخت منازل زودتر مشخص شود؛ گروه های جهادی به ساخت منازل در مناطق سیل زده ادامه می دهد.

جانشین ریاست سازمان بسیج با اشاره به اقدامات امیدبخش سازمان بسیج و ارگانهای نظامی به مناطق سیل زده عنوان کرد: حجم زیادی از گروه های جهادی در لرستان مستقر هستند اما نگرانی اصلی ما از کمبود منازل استیجاری برای مردم است.
وی افزود: در همین راستا سازمان بسیج توافقی با بنیاد مسکن برای نوسازی و بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی داشته است و این سازمان آمادگی شروع کار و اتمام آن تا پایان سال جاری را دارد.
سردار سپهر تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای ما در این راستا این است که از ظرفیت مساجد استفاده کنیم لذا اگر از ظرفیت ۷۵ هزار مسجد استفاده و هر کدام متقبل هزینه بازسازی هر خانه شود می توان با کمک های مردمی مشکل مسکن سیل زدگان را برطرف کرد. ما عقیده داریم که کمک های بنیاد مسکن کفاف نیاز مردم را نمی دهد و در این شرایط کمک های مردمی بسیار مفید فایده خواهد بود.
وی افزود: پایگاه‌های بسیج در مساجد به طور مداوم در حال تماس و ارسال کمک های مردمی هستند و اگر این زیرساخت ها توسط بنیاد مسکن فراهم شود در بحث بازسازی و نوسازی منازل نیز شاهد تسریع روند کار خواهیم بود.
جانشین ریاست سازمان بسیج گفت:سازمان بسیج با ارسال گروه هایی از طلاب دانشجویان و هنرمندان و پزشکان ضمن بازسازی ویرانه های سیل زدگان امید را به مردم تزریق کرده و همزمان با ترمیم و بازسازی ویرانه ها نیازهای روحی آنها را بر طرف کرده است.

وی عنوان کرد: بسیج تمام تلاش خود را با ارایه خدمات جهادی و ارسال گروه‌های تخصصی بسیجی به کار گرفته تا نیازهای مردم شریف مناطق سیل زده را پاسخ دهد.

سردار سپهر در پایان خاطرنشان کرد: من از نمایندگان مجلس درخواست کردم با توجه به اینکه کشور در منطقه حادثه خیز واقع شده است سازوکار قدرتمندی را برای امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی فراهم کنند.ما قادر هستیم گردان‌های بسیج را به میزان ۵۰۰ گردان در شهرهای مختلف مستقر کنیم اما استقرار این گردان ها نیازمند ساز و کار قانونی است تا بتوان بیش از این به مردم خدمت رسانی کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهر‌هایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت و ساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهر‌های بزرگ حل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است