Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:49:28 GMT

اجرای طرح فطرانه جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۹۵۹۷

اجرای طرح فطرانه جمعیت هلال احمر خوزستان در مناطق سیل زده

به گزارش خبرنگار مهر، علی خدادادی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه اهواز به مناسبت روز جهانی هلال احمر ضمن تقدیر از حمایت‌های مردم از افراد آسیب دیده در سیل اخیر اظهار کرد: پس از تشکیل صلیب سرخ در سال ۱۹۶۲، جمعیت هلال احمر در ایران ۹۷ سال پیش تشکیل شد.

وی افزود: تسکین آلام بشری، تلاش برای ایجاد صلح جهانی، تأمین احترام انسان‌ها و کمک به سلامت جامعه مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر هستند که عوامل جمعیت در این مسیر گام بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه موجود در استان، بیش از ۲۸ نوع حادثه از قبیل سیل، زلزله، ریزگرد و آتش سوزی در استان خوزستان رخ می‌دهد که این مسائل باعث شده که هلال احمر برنامه‌هایی را در دست داشته باشد که آمادگی مردم در مقابل بلایا افزایش دهد.

خدادادی ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده، در حدود ۱۵ درصد از مردم آمادگی لازم را برای مواجهه با حوادث دارند و بیش از ۸۵ درصد از حوادث به شدت تأثیرپذیر هستند.

وی با بیان اینکه ضریب تأثیرپذیری ما از حوادث ۸ از ۱۰ است و باید به ۲ برسد، گفت: در این راستا جمعیت هلال احمر دو طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) و خادم (خانواده آماده در مخاطرات) که خوشبختانه بیش از ۴۰ هزار نفر آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی را فراگرفته‌اند که با برنامه ریزی مناسب زمینه این آموزش‌ها فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: کسانی که مایل به فراگیری کمک‌های اولیه هستند، می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان مراجعه کنند.

خدادادی اظهار کرد: در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان طرحی به نام «فطرانه» اجرا می‌شود که علاوه بر کمک‌های مستمر به آسیب دیدگان از سیل، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی و زیستی را در بین سیل زدگان شامل می‌شود.

وی افزود: کسانی که مایل به مشارکت در این طرح هستند، تا ۲۵ ماه مبارک رمضان اقلام اهدایی خود را به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر استان تحویل دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: این طرح از ۲۵ ماه مبارک رمضان تا عید سعید فطر با توزیع بسته‌های فطرانه در مناطق سیل زده اجرایی می‌شود.

کد خبر 4613172

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خوزستان سیل خوزستان ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081507 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر
  • اجرای ۵۷ عنوان برنامه امدادی ، درمانی و بشردوستانه در فارس
  • ۵۷ عنوان برنامه امدادی درمانی و بشردوستانه در فارس برگزار می‌شود
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • امدادرسانی‌ هلال‌احمر به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر