Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کردند «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز گذشته حین نظارت بر پرتاب موشک، به ارتش این کشور دستور داد تا «قابلیت حمله» خود را تقویت کنند.

فرمان کیم جونگ اون برای «استقرار کامل نظامی» به دنبال توقیف یک کشتی باری بزرگ کره شمالی از جانب آمریکا به اتهام جابه‌جایی غیرقانونی ذغال‌سنگ در نقض تحریم‌های سازمان ملل مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش‌ها در منطقه شبه‌جزیره کره به دنبال آزمایشات موشکی کره شمالی که خبرگزاری رویترز آن را در راستای نشان دادن توسعه یک سامانه موشکی پیشرفته پیونگ‌یانگ توصیف کرده، بالا گرفته است. افزایش تنش‌ها در این منطقه مصادف شده با بن‌بستی که مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن پس از شکست دومین دور از گفتگوها میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به آن گرفتار شده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش کرد:‌«[کیم] بر ضرورت افزایش قابلیت یگان‌های دفاعی در منطقه خط مقدم و در جبهه غربی به منظور انجام وظایف رزمی و حفظ استقرار کامل رزمی برای مقابله با هرگونه اوضاع اضطراری تأکید کرده است».

بنابراین گزارش، رهبر کره شمالی گفته است «صلح و امنیت این کشور صرفا از طریق نیروهای فیزیکی قوی با قابلیت دفاع از حاکمیت کره شمالی، حفظ خواهد شد».

وی علاوه بر این بر «ضرورت تقویت قابلیت تهاجمی و حمله‌ای نیروهای ارتش» این کشور نیز تأکید کرده است.

پس از شکست مذاکرات میان سران دو کشور آمریکا و کره شمالی، پیونگ‌یانگ برای دومین بار، روز گذشته دو موشک کوتاه‌برد را آزمایش کرد. آزمایش قبلی چند موشک کوتاه برد دیگر نیز روز شنبه گذشته صورت گرفته بود.

رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور کره جنوبی هر دو گفته‌اند آزمایش‌های موشکی‌ اخیر پیونگ‌یانگ امیدبخش نبوده اما هیچ یک نیز احتمال ازسرگیری گفتگوها را رد نکرده‌اند.

ترامپ به خبرنگاران گفته است: «من می‌دانم که آنها مایل به گفتگو هستند. آنها در حال صحبت درباره مذاکره هستند. اما فکر نمی‌کنم که آنها آماده مذاکره باشند».

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز پس از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی گفته است به نظر می‌رسد این پرتاب‌ها اعتراضی «آرام» به شکست مذاکرات اخیر با رئیس‌جمهور آمریکا در هانوی ویتنام باشد.

سران دو کشور آمریکا و کره شمالی اواخر ماه فوریه در پایتخت ویتنام دیدار و گفتگو کرده بودند، اما این مذاکرات بدون نتیجه زودتر از موعد به اتمام رسید. به طور کلی، از زمان شکست آخرین نشست بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در ویتنام، تنش‌ها در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که کره شمالی پیش از این در زمینه برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در منطقه هشدار داده بود. کره جنوبی و آمریکا در مارس (فروردین) رزمایشی بزرگ و 9 روزه با هدف افزایش آمادگی دفاعی برگزار کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۰۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، شماری از کارمندان دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا سرکوب جنبش دانشجویی در حمایت از غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، شماری از کارمندان دولت آمریکا خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و اعلام کردند: ما در کنار تظاهرکنندگان می ایستیم و مخالت خود را با موضع رئیس جمهور مبنی بر سلب حقوق آنها اعلام می کنیم.

آنها افزودند: ما حملات سرکوبگرانه و نظامی علیه تظاهرات دانشجویی را محکوم می کنیم.

کارکنان دولت بایدن همچنین از او خواستند تا از حقوق قانون اساسی دانشجویان معترض حمایت کند.

این خبر در حالی است که تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه در دانشگاه‌های و کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و با سرکوب و خشونت از جانب پلیس و نیروهای امنیتی مواجه می شود.

کد خبر 6095995

دیگر خبرها

  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»