Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:01:00 GMT

حاشیه های نماز جمعه اهواز

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۰۱۹۳

حاشیه های نماز جمعه اهواز

اهواز - ایرنا - نماز جمعه این هفته اهواز که برای دومین بار به امامت حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده جدید ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

** نمازگزاران اهواز به محض ورود حجت الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز که همزمان با شروع اذان بود از جا بلند شده و وی را مورد احترام قرار دادند که امام جمعه بلافاصله پشت تریبون رفت و به نمازگزاران سلام کرد و پس پایان اذان ، خطبه های نماز را شروع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** آیت الله موسوی جزایری امام جمعه پیشین اهواز نیز به محض ورود به مصلای نماز جمعه با شعارهایی جمعی از نمازگزاران مورد استقبال قرار گرفت.
** حذف نرده های حائل بین صف های جلویی نماز با صف های عقب نیز مورد توجه مردم قرار گرفت و نمازگزاران نیز مختار بودند در صف اول نماز نیز بایستند.
** امام جمعه اهواز در ابتدای خطبه اول نماز از حضور آیت الله موسوی جزایری در نماز جمعه که از وی به عنوان 'استاد'نام برد قدردانی کرد.
** در ابتدای شروع خطبه دوم امام جمعه اهواز از نمازگزاران خواست به صورت ایستاده دعای فرج امام زمان(عج) اللهم کل ولیک .. قرائت کنند که نمازگزاران این خواسته را اجابت کردند.
** حضور مردم در نماز جمعه نسبت به هفته های گذشته به واسطه عظمت ماه مبارک رمضان ، بسیار چشمگیر بود.
** به علت تعمیرات بخش جلویی صحن مصلای نماز جمعه ، تریبون در پایین صحن مصلا قرار گرفت.
** امام جمعه در بخش انتهایی خطبه دوم نماز ، از نمازگزاران خواست در راهپیمایی ضداستکباری بعداز اقامه نماز شرکت کنند . امام جمعه اهواز نیز پیشاپیش راهپیمایان حضور یافت.
** نماز عصر به امامت آیت الله موسوی جزایری امام جمعه پیشین اهواز که حدود 40سال امامت جمعه این شهر را برعهده داشت اقامه شد.
** پس از پایان اقامه نماز عصر ، آیت الله موسوی جزایری ضمن تجلیل از امام جمعه جدید اهوازو بیان خصوصیات اخلاقی و اجتماعی وی ، از عموم مردم خواست بیشتر از گذشته در نماز جمعه با وجود اینکه واجب 'تخییری است شرکت کنند.
** مجری برنامه های نماز جمعه نیز حین ترک نمازگزاران از مصلای مهدیه امام خمینی(ره) با سر دادن شعارهای ضدامریکایی ، نمازگزاران را به حضور در راهپیمایی دعوت کرد.
** محور سخنان حجت الاسلام سید لطف الله سپهر سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ، ضرورت مقابله با توطئه ها و فشارهای دولت استکباری امریکا و حضور در راهپیمایی بود.
** حضور خبرنگاران و عکاسان در نماز جمعه اهواز چشمگیر بود.
6065/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نماز جمعه حاشيه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، در این مراسم باشکوه پس از قرائت قرآن کریم، جمعی از بزرگان طوایف عراق و خوزستان در خصوص مجاهدت ها و اقدامات شایسته آیت الله موسوی جزایری در سالیان گذشته، سخنانی ایراد کردند.   بسیاری از بزرگان طوایف و عشایر عراق به فعالیت های آیت الله جزایری در کشور اشاره کرده و نقش این عالم بزرگوار را در اتحاد بین اعراب کشور عراق و خوزستان موثر دانستند؛ همچنین خواستار حضور بیشتر وی در کشور عراق شدند.   ناصر سودانی نماینده پیشن اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا برگزاری چنین مراسمی، تجدید بیعت با مقام روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه است.   وی افزود: این گونه مراسمات موجب همبستگی اجتماعی در جهت ایجاد انسجام‌ ملی و رفع کدورت ها و اختلاف‌ها با محوریت روحانیت و مرجعیت بوده و اثر مثبتی دارد.   این استاد دانشگاه بیان کرد: تکریم شخصیت های دارای جایگاه علمی، اخلاقی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی، جهادی و انقلالی برای نسل‌های جدید به عنوان یک الگو تلقی شده و خدمات شایسته این بزرگواران بهتر معرفی می شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم برپایی چنین مراسماتی رو به افزایش بوده تا نسل جدید ما بیشتر با بزرگان خود آشنا شوند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا موسوی جزایری فرزند آیت الله جزایری گفت: ابتدا لازم می‌دانم که از حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام‌ جمعه اهواز و همچنین دیگر شخصیت‌هه به دلیل برگزاری آیین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری تشکر کنم و امیدوارم این مراسمات به طور مداوم برقرار باشد.   وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از شخصیت یک عالم ربانی افزود: راه اندازی مراسمات تکریم و تجلیل علما، دانشمندان و انسان های خادم لازم و ضروری است.   در پایان این مراسم آیت الله موسوی جزایری بیان کرد: برما واجب است تا از همگان به ویژه برادران عراقی تشکر و تقدیر کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه برادری و محبت بین عشایر عراق و خوزستان از مهمترین مطالبات ما است افزود: هنگامی که برای کسب علم نزد آیت الله خویی به کشور عراق عزیمت کردم، شاهد مهمان نوازی و جوانمردی مردمان این خطه بودم.

آیت الله موسوی جزایری ایران و عراق را ۲ کشور مقتدر دانست و گفت: اگر این ۲ ملت، متحد شوند هیچ کشور مستکبری نمی تواند مقابل آنها ایستادگی کند همانگونه که در جریانات اخیر، آمریکایی ها رژیم صهیونیستی را از رویارویی با ایران منع کردند.   وی افزود: از همه مردم و سیاستمدارن می خواهیم تا بین این ۲ کشور دوستی رواج پیدا کند البته این اتحاد به امید خدا روز به روز بیشتر می شود.   بر اساس این گزارش، آیت الله موسوی جزایری سال ها به عنوان نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه اهواز در استان خوزستان خدمت کرد و اکنون زعامت حوزه های علمیه استان خوزستان را برعهده دارد. وی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده مردم تهران برگزیده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه اهواز: طرح «نور» محله به محله اجرا شود
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • راهپیمایی نمازگزاران همدانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی
  • جوانان در راستای اشتغال و ورود به بازار کار تلاش و همت کنند
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران