Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اخیرا ۳۷ نفر که بیشتر آن‌ها از شیعیان بودند در عربستان سعودی اعدام شدند و به نظر می‌رسد که همچنان بی‌رحمی و تجاوز دولت عربستان در حال افزایش است و بعید است که ریاض در آینده نزدیک تغییری در این رفتار خود ایجاد کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، اعدام دسته‌جمعی اخیر در عربستان سعودی، انتقادات گسترده‌ای را از سوی گروه‌های حقوق بشری و کشور‌های جهان علیه ریاض در پی داشت که از مقامات سعودی خواستار پایان دادن به اینگونه اعدام‌ها و نقض حقوق بشر در این کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی که پیش از این نیز کارنامه بسیار ضعیفی در حقوق بشر داشته از زمان روی کار آمدن «محمد بن سلمان» به عنوان ولیعهد جدید در سال ۲۰۱۷، شاهد نقض گسترده حقوق بشر شامل اعدام دسته‌جمعی بوده است.

بیشتر بخوانید: عربستان در رده بدترین نقض کنندگان حقوق بشر در جهان است

فیلیپ نسیف، سخنگوی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین الملل در این باره می‌گوید: مقامات عربستان سعودی طی ۲ سال گذشته انواع سرکوب در این کشور را افزایش داده‌اند.

 

 

سرکوب شیعیان

شیعیان که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت عربستان را تشکیل می‌دهند عمده هدف این افزایش سرکوب‎ها هستند.

نسیف می‌گوید: اعدام دسته‌جمعی اخیر در عربستان سعودی بخشی از یک سرکوب گسترده‌تر علیه اقلیت شیعیان در این کشور است. این سرکوب به مدت سالیان وجود داشته، اما به نظر می‌رسد که در پی قدرت گرفتن محمد بن سلمان در عربستان افزایش بیشتری داشته است.

 

 

اعدام گسترده

 

اعدام اخیر در عربستان سعودی یکی از بزرگترین اعدام‌های دسته‌جمعی در عربستان سعودی از سال ۲۰۱۶ تاکنون به شمار می‌رود که طی ماه ژانویه آن سال ۴۷ نفر در عربستان گردن زده شدند.

اواخر ماه آوریل عربستان سعودی ۳۷ نفر را در این کشور اعدام کرد که ۳۴ نفر از این افراد از شیعیان بودند.

سازمان عفو بین‌الملل نیز اعلام کرده که بیشتر افراد اعدام شده از شیعیان بوده‌اند و گروه‌های حقوق بشری نیز اعلام کرده‌اند که این افراد در دادگاهی محکوم به اعدام شده‌اند که بر پایه اعتراف این افراد تحت شکنجه، حکم صادر کرده است.

 

بیشتر بخوانید: عربستان ۳۷ نفر را اعدام کرد 

 

بر اساس آمار ارائه شده در بیانیه‌های رسمی عربستان سعودی، این اعدام دسته‌جمعی، شمار افراد اعدام شده در این کشور از آغاز سال ۲۰۱۹ را به ۱۰۰ نفر رسانده است. سال گذشته نیز ۱۴۹ نفر در عربستان سعودی اعدام شدند که بر اساس اعلام سازمان عفو بین‌الملل بیشتر آن‌ها مرتکب جرایم غیر خشونت بار شده بودند.

 

 

«آدام کوگل»، محقق خاورمیانه‌ای ناظر حقوق بشر در این باره می‌گوید: اعدام دسته‌جمعی اخیر افرادی که بیشتر آن‌ها از شیعیان بودند روزی است که ما طی سالیان از آن می‌ترسیدیم. این اقدامات تنبیهی به خصوص زمانی غم‌انگیز است که از یک سیستم قضایی ناقص که اتهامات شکنجه را نادیده می‌گیرد برآمده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان سعودی اعدام دسته جمعی در عربستان حقوق بشر نقض حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی

به گزارش همشهری آنلاین، میرهاشم موسوی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری اظهار کرد: به موجب قانون مصوب، دستمزد حداقلی‌بگیران با افزایش ۳۵ درصدی و همچنین سایر سطوح درآمدی با افزایش ۲۲ درصد + ۶۹۰ هزار تومان همراه است که از فروردین ماه اعمال اما از اردیبهشت‌ماه پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص زمان پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق نیز اعلام کرد که سعی می‌شود معوقات در خردادماه پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص کف و سقف حقوق بازنشستگان با افزایش‌های صورت گرفته توضیح داد: کف حقوق یک فرد دارای همسر و یک فرزند تحت پوشش، ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان است و سقف آن نیز ۷ برابر حداقل دستمزد است.

موسوی همچنین درباره میزان افزایش «حق عائله‌مندی و اولاد» نیز گفت: حق عائله‌مندی نیز با این افزایش جدید بیش از ۱۰۰ درصد در سال جاری رشد داشته و حق اولاد نیز با رشدی بالغ بر ۵۰ درصد همراه بوده است.

وی در پاسخ به اینکه نگرانی‌هایی در خصوص تحت تاثیر قرار گرفتن اجرای همسان‌سازی حقوق‌ها با افزایش ۳۵ درصدی حقوق‌ها در سال جاری عنوان می‌شود، گفت: همسان‌سازی به افزایش حقوق سالانه ارتباطی ندارد و از آنجایی که هنوز برنامه هفتم ابلاغ نشده است، بعد از ابلاغ، آنچه که به موجب قانون به ما تکلیف شود، با تامین منابع به قانون عمل می‌کنیم.



کد خبر 850252 منبع: ایسنا برچسب‌ها حقوق و دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی خبر مهم

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • 2 مسابقه مهم برای رویداد پادشاهی رینگ در عربستان تایید شدند/ اخبار WWE
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری