Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:48:42 GMT

لندن از عواقب جنگ تجاری آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۱۱۴۴

لندن از عواقب جنگ تجاری آمریکا و چین ابراز نگرانی کرد

لندن – ایرنا – انگلیس که در آستانه خروج از اتحادیه اروپا وضعیت اقتصادی قابل‌ تعریفی ندارد از «عواقب جدی و خطرناک» تصمیم دونالد ترامپ برای افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از چین به آمریکا، بر اقتصاد جهانی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس روز جمعه در گفت‌وگو با اسکای نیوز از فروپاشی مذاکرات تجاری آمریکا با چین ابراز تأسف کرد و از دو طرف خواست تا از طریق سازمان تجارت جهانی به اختلافات خود پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم هشدار داد هیچ‌کس از جنگ تجاری نفع نمی‌برد و ابراز امیدواری کرد دو طرف سریع‌تر به یک‌راه حل مشترک دست پیدا کنند.
رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه دستور داد تا تعرفه 200 میلیارد دلار کالای وارداتی چین به آمریکا از 10 به 25 درصد افزایش یابد.
ترامپ در توییت خود به کشاورزان آمریکایی نوشته است که اصلاً نباید نگران این تعرفه‌ها باشید زیرا 100 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد اگر ما بتوانیم از این مبالغ درآمدی، خوب استفاده کنیم می‌توانیم از آن‌ها برای مصارف مختلف ازجمله زیرساخت‌های کشور بهره بگیریم.
رئیس‌جمهوری آمریکا درعین‌حال تصریح کرد که اصلاً نباید با چین برای رسیدن به یک توافق تجاری شتاب کرد باید در مسیر منطقی این گفت‌وگوها را ادامه داد و توافقی حاصل کرد که چین نتواند زیر آن بزند.
ترامپ با رد نگرانی‌ها از فروپاشی مذاکرات تجاری با چین گفت که ما بخشی از درامد مالیاتی را می‌توانیم صرف خرید از کشاورزان کنیم و محصولاتشان را برای کشورهای نیازمند صادر کنیم.
بااین‌حال وزیر دارایی انگلیس معتقد است که تنش‌ها میان چین و آمریکا، تأثیر منفی بر رونق اقتصادی جهان گذاشته و تداوم آن می‌تواند نگران‌کننده باشد.
وی افزود: طبیعتاً اگر اختلافات میان دو اقتصاد برتر جهان بالا بگیرد، عواقب جدی و خطرناکی در سطح جهان ازجمله انگلیس در پی خواهد داشت.
پیش‌ازاین فرانسه هم به تصمیم آمریکا واکنش نشان داده و گفته است که جنگ تجاری، بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد جهان به شمار می‌رود.
گزارش‌ها حاکی است که افزایش تعرفه‌ها باعث سردرگمی شرکت‌های چینی شده است که پیش‌تر بارهای خود را برای بارگیری به آمریکا آماده کرده بودند و اکنون نمی‌دانند باید چطور به پرداخت‌ها و مابه‌التفاوت قیمت‌ها رسیدگی کنند و با مشتریان آمریکایی به یک نتیجه مشترک برسند.
خبرگزاری رویترز گزارش داد لیو خه معاون نخست‌وزیر چین که باهدف شرکت در یازدهمین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا به واشنگتن سفرکرده، عصر جمعه راهی چین شد. جزئیات این نشست و احتمال پیشرفت در مذاکره با طرف آمریکایی، هنوز گزارش نشده است.
شبد** هـ ن **9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انگليس آمريكا چين جنگ تجاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت

حمله با شمشیر در لندن پایتخت انگلیس یک کشته و چند زخمی از جمله دو پلیس بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک پسر نوجوان امروز سه‌شنبه در جریان یک حمله با شمشیر در شرق لندن کشته شد و دو پلیس به همراه چند نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

این مرد 36 ساله که ظاهرا یک شمشیر از نوع «سامورایی» داشت، توسط پلیس دستگیر شد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در حساب ایکس خود این حمله را شوکه کننده خواند و نوشت: چنین خشونتی هیچ جایی در خیابان‌های ما ندارد.

پلیس لندن اعلام کرده است که هیچ انگیزه تروریستی در جریان این حمله با سلاح سرد وجود نداشته است.

حمله با سلاح سرد در استرالیا 6 کشته برجای گذاشت

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • دولت انگلیس بخشی از محور نسل‌کشی در غزه است
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن