Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-04@01:24:39 GMT

آمار تکان‌دهنده آزار جنسی در دانشگاه‌های انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۱۲۱۳

گزارش جدیدی که از سوی «مرکز اقدام علیه تجاوز جنسی» منتشر شده آمار تکان‌دهنده‌ای از«آزارهای جنسی» در دانشگاه‌های مختلف انگلستان را نشان می‌دهد.به گزارش بلاغ و به نقل از گاردین، در این گزارش، تقریبا 4500 دانشجو از 153 دانشگاه مختلف سراسر انگلستان مورد تحقیق قرار گرفتند؛ این برای نخستین بار است که چنین تحقیقاتی در این مورد در دانشگاه‌های بریتانیا انجام می‌شود؛ نتایج این تحقیقات بسیار هولناک بود!
بر این اساس 62 درصد از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در انگلستان، خشونت جنسی را در ایام تحصیل تجربه کرده بودند؛ منظور از خشونت جنسی همان خشونتی است که از سوی گروه «بحران تجاوز» (Rape Crisis) مورد تعریف قرار گرفته است؛ بنا به این تعریف، لمس ناخواسته، دست زدن، آزار جنسی، حمله جنسی، اجبار و تجاوز، همگی جزئی از خشونت جنسی به شمار می‌آیند و این تعداد دانشجو در بریتانیا آن را تجربه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عجیب‌تر از همه این بود که 8 درصد از دختران دانشجویی که در این تحقیقات شرکت کرده بودند، گفتند که در دانشگاه مورد تجاوز قرار گرفته‌اند؛ این تعداد، تقریبا دو برابر میزان تجاوز در انگلستان و ولز است؛ مطابق با گزارش‌های مرکز ملی آمار در انگلستان تقریبا 4 درصد از زنان در انگلیس و ولز مورد تجاوز قرار می‌گیرند.
 آمار مربوط به این تحقیقات تنها اندکی بعد از آن منتشر می‌شود که دانشگاه کمبریج پذیرفت که درباره سوء‌رفتارهای جنسی در این دانشگاه مشکلات مهمی وجود دارد؛ بعد از راه‌اندازی سیستم گزارش‌دهی ناشناس در این دانشگاه، 173 شکایت درباره رفتارهای نامطلوب جنسی در 9 ماه گذشته در این سیستم به ثبت رسید؛ این موضوع یک تصویر آشکار را نشان می‌دهد و آن اینکه خشونت جنسی در دانشگاه‌های بریتانیا در حال همه‌گیر شدن است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

دیگر خبرها

  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه