Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: بدعهدی امریکا و هم‌پیمانان آن باعث شد که برجام در بدو شکل‌گیری مانند جنین نارسی شود که اجازه رشد به آن داده نشد.

وی افزود: هرچند ترامپ 18 اردیبهشت سال گذشته از برجام خارج شد اما ایران یک سال صبر کرد تا نشان دهد که در اجرای توافق هسته‌ای صادق است ولی همانطور که مشاهده کردیم ایران به عواید وعده داده شده در برجام نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق بند 36 برجام، در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات، «حق ایران» است که توقف کلی یا جزیی به تعهدات خود بدهد و امروز ایران براساس همین بند بخشی از فعالیت‌ هسته‌ای خود که در چارچوب برجام متوقف شده بود را از سرمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایران دیگر خود را متعهد به رعایتِ محدودیت‌های «نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده» و «ذخایر آب سنگین» نمی‌داند.

علوی گفت: در طول اجرای برجام ایران تا آنجایی که لازم بوده است به تعهدات خود عملکرده و سازمان‌هایی که بر حسن اجرای برجام نظارت می‌کردند نیز بارها بر این مهم اذعان کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هرچند باید ایران زودتر از برجام خارج می‌شد اما امیدهای اندک به اروپا باعث به تعویق انداختن این تصمیم شد.

وی گفت: در واقع تیم سیاسی ایران فکر ‌کرد که دولت‌های اروپایی تمامی تعهداتی را که در برجام پذیرفته بودند عملی‌ کنند اما از آنجایی که این کشورها به لحاظ روابط تجاری سنگینی که با امریکا دارند و به این کشور وابستگی شدیدی دارند نتوانستند اقدامات موثری در راستای تعهدات برجام انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سیاست کشورهای اروپایی خیلی پیچیده‌تر از امریکا است چرا که دشمنی امریکا آشکار است اما دشمنی اروپایی‌ها پنهانی و زیرکانه انجام می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آنها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند