Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:21:26 GMT

آموزش و پرورش خراسان رضوی13 هزار نیروی انسانی کم دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۱۸۷۴

آموزش و پرورش خراسان رضوی13 هزار نیروی انسانی کم دارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با افزایش پنج درصدی دانش آموزان در آموزش پرورش استان با کمبود 13 هزار نیروی انسانی مواجه هستیم که در سال تحصیلی جدید به 16 هزار نفر می رسد.

قاسمعلی خدابنده شامگاه جمعه و در سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به نیشابور در جمع تعدادی از معلمان پیشکسوت و مدیران آموزش و پرورش این شهرستان در اردوگاه شهید رجایی (باغرود) افزود: در مجموعه آموزش و پرورش خراسان رضوی یک میلیون و 230 هزار دانش آموز، 84 هزار نیروی شاغل و 65 هزار نفر بازنشسته در 47 منطقه آموزشی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و 60 نفر از پرسنل آموزش و پرورش خراسان رضوی بازنشسته شدند و امسال هفت هزار و 200 نفر در این مجموعه به مرحله بازنشستگی می رسند که از این تعداد پنج هزار نفر بازنشسته شده اند و بقیه، دوره خدمتشان یک سال دیگر تمدید می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این سازمان سه هزار و 250 نفر از نیروهای خرید خدمات مشغول به خدمت هستند که نحوه تامین و به کارگیری آنان در سال جدید هنوز مشخص نیست.
فرماندار نیشابورهم گفت: موفقیتهای نظام تا کنون مرهون همت و تلاشهای عالی در مجموعه آموزش و پرورش است.
سعید شیبانی افزود: نیشابور با بیش از 100 هزار دانش آموز، هفت هزار معلم و 12 هزار بازنشسته نقش برجسته ای در منظومه قطب شهید شوشتری استان خراسان رضوی دارد.
وی اظهار داشت: موفقیت و تعالی فرزندان ما در گرو رفاه و آسایش فرهنگیان است که باید در بالاترین سطح تحقق یابد.
فرماندار نیشابور گفت: اردوگاه شهید رجایی نیشابور یک مجموعه علمی، آموزشی، فرهنگی، تفریحی و اقتصادی در دامنه بینالود است که برای بالندگی این ظرفیت نیازمند تامین تسهیلات و رفع کمبودها است تا کل استان و کشور از آن منتفع شوند.
شیبانی افزود: با وجود حضور حداکثری خیرین مدرسه ساز در نیشابور با توجه به تراکم دانش آموز در برخی مناطق نیازمند اجرای تعهدات دولت هستیم.
نماینده مردم شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تغییر نگاه آموزش و پرورش به خصوص در پایه ابتدایی اتفاق بسیار فرخنده ای است.
حمید گرمابی افزود: در حوزه تمرکززدایی تا کنون زیاد موفق نبوده ایم و در این راستا نیازمند توسعه واحدهای آموزشی فرهنگیان در خارج از مراکز استانها هستیم.
وی اظهار داشت: در این بخش نیشابور با توجه به در اختیار داشتن مجموعه دانشگاه آزاد، دولتی و پیام نور و 180 معلم در سطح دکتری از ظرفیت بالایی برخوردار است.
نماینده مردم شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس گفت: اردوگاه شهید رجایی نیشابور با 55 سال سابقه می تواند جایگاه مناسبی برای محل اولیه استقرار دانشگاه فرهنگیان در این شهر باشد.
گرمابی افزود: شهرستان فیروزه و مجموعه مسکن مهر شهر نیشابور نیازمند یک مدرسه کار و دانش12 کلاسه و دو مدرسه 12 کلاسه عادی هستند.
دیگر نماینده مردم شهرستانهای نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اردوگاه شهید رجایی نیشابور ظرفیت تبدیل به بزرگترین باغ سلامت کشور را دارد.
هاجر چناران افزود: تبدیل وضعیت نیروهای این اردوگاه و به روز رسانی تجهیزات آموزشی کار و دانش و هنرستانهای نیشابور از دیگر مطالبات این بخش است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ‌نیشابورهم گفت: بخش اعظم نیروهای آموزشی این شهرستان بیش از 24 سال سابقه خدمت دارند که نشان می دهد آموزش و پرورش این شهرستان نیازمند برنامه ریزی برای تربیت نیروست.
حسین مهرآبادی افزود: با توجه به اینکه یکی از مدارس خیرساز نیشابور مورد اختلاف آموزش و پرورش با حوزه علمیه قرار گرفته است این خیرنیشابوری تعهداتش را که احداث 10 مدرسه تا اول مهر ماه بود به حالت تعلیق درآورده است.
وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید، نیشابور نیازمند سه هنرستان و چهار دبیرستان است و در صورت محقق نشدن این تعهدات با بحران مواجه خواهیم شد.
او ادامه داد: طی سال گذشته و امسال بیش از دو و نیم میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی مدارس نیشابور هزینه شده و 36 طرح، آماده بهره برداری است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
1922/9869

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش و پرورش اردوگاه شهيد رجايي نيشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد شعاعی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و حمل نقل استان در محل راهداری زنجان، گفت: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی ابراز کرد: رفع نقاط حادثه خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تأمین اعتبارات است و برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، گفت: یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

شعاعی تاکید کرد: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

وی افزود: از تمامی رانندگان به ویژه راکبان موتورسیکلت درخواست می‌شود به قوانین پایبند باشند و تنوع موتورسیکلت‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده و استفاده صحیح از آن در کاهش تصادفات بسیار مؤثر است.

معاون هماهنگی امور استانداری زنجان، بیان داشت: ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد. شعاعی یاد آورشد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند و در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزار دهنده و هزینه بر است.

کد خبر 6089991

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است