Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی‎خانی گفت: مهمترین نهاد کشت سویا یعنی بذر به میزان یک هزار و ۵۰۰ تن در استان گلستان در نظر گرفته شده است.

«علی موسی‌خانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی برای کشت سویا فراهم است و همچنین از آنجایی که هوای دمایی و رطوبت مناسب وجود دارد کشاورزان می‎توانند نسبت به کشت سویا اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: برنامه کشت 30 هزار هکتار سویا به شهرستان‎ها ابلاغ شده و مهمترین نهاد کشت یعنی بذر به میزان یک هزار و 500 تن در نظر گرفته شده است.

 

موسی‎خانی افزود: سه رقم بذر سویا شامل «کتول»، «سامان» و «ساری» آماده توزیع بین کشاورزان از سوی شرکت‎های تولید کننده است.

 

وی افزود: رقم کتول بیشتر بذر مورد استفاده کشاورزان استان گلستان است و رقم ساری و سامان زودرس‎تر است و برای مناطق شرق استان که پاییز زودرس‎تر دارند این رقم کاربرد بیشتری دارد.

 

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: برای هر کیلو سویا یک هزار و 700 تومان یارانه در نظر گرفته شده است و برای بهره‎مندی از این یارانه‎ها ابتدا با معرفی‎نامه دفاتر جهاد کشاورزی، کشاورزان بذر خود را از مراکز مجاز باید تهیه کنند.

 

موسی‎خانی افزود: در نخستین فرصت پس از برداشت محصولات پاییزی کشاورزان نسبت به کشت سویا اقدام کنند و  بین 50 تا 60 کیلوگرم در هکتار توصیه می‎شود که کشاورزان از بذر استفاده کنند.

 

وی به عدم سوزانده بقایا به ویژه پس از برداشت محصولات پاییز تاکید کرد و متذکر شد: کشاورزان می‎توانند کشته مستقیم را بدون خاک ورزی انجام دهند و تنها برای محصولات کلزا از خاک‎ورز مرکب استفاده کنند و کشت را انجام دهند.

 

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: با بازدیدی که از منطقه داشتیم کشاورزان آماده برداشت کلزا می‎شوند و برای مزارعی که هنوز غلاف‎های آن سبز است توصیه می‎شود  علف‎های «شلمی» را به شکل دستی برش دهند تا در برداشت خللی ایجاد نشود.

 

موسی‎خانی گفت: شرایط آب و هوایی و مراکز خرید کلزا در استان فراهم است و کشاورزان برای برداشت عجله‎ای نداشته باشند و محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام ماه مبارک رمضان نماز جمعه راهپیمایی خبرگزاری شبستان مسجد خطبه های نماز جمعه اصفهان اردبیل کشت سویا کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رحیمی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کاشت محصولاتی مانند: گوجه، خیار و بامیه اظهار کرد:  با نزدیک شدن به  زمان برداشت صیفی جات در شهرستان مهران کار مقابله غیر شیمایی با آفات این محصولات نیز  از طریق رها سازی زنبور‌های براکون شروع شده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران