Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد، پس از آن که به تازگی رئیس‌جمهوری آمریکا خواهان تماس ایران با او شد، کاخ سفید با سوئیس تماس گرفته و شماره تلفنی را در اختیار گذاشته تا مقامات ایرانی بتوانند با ترامپ تماس بگیرند. آفتاب‌‌نیوز : شبکه خبری سی‌ان‌ان این خبر را به نقل از یک منبع دیپلماتیک مطلع از این رویداد منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این منبع گفته است، سوئیس احتمالاً این شماره را در اختیار ایران قرار نخواهد داد؛ مگر آن که ایرانی‌ها به طور مشخص در این زمینه درخواست کنند و تصور می‌شود، بسیار بعید است که آنها چنین کاری کنند.
بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، کاخ سفید به درخواست مطرح شده برای ارائه توضیح درباره ماجرای شماره دادن به ایران پاسخی نداده است.
ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند و سوئیس به عنوان حافظ منافع واشنگتن در تهران عمل می‌کند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرد: چیزی که در رابطه با ایران مایلم شاهدش باشم؛ مایلم شاهد این باشم که آنها با من تماس بگیرند. جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری به آنها می‌گوید که تماس نگیرند.
سخنگوی جان کری در واکنش به این اظهارات ترامپ، گفت: هر چیزی که رئیس‌جمهور ترامپ امروز گفت، صرفاً غلط است؛ ختم ماجرا. او درباره واقعیت‌ها اشتباه می‌کند، درباره قانون اشتباه می‌کند و متأسفانه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای امن نگه داشتن آمریکا نیز در اشتباه بوده است. کری به مذاکره بر سر یک توافق هسته‌ای کمک کرد که برای حل یک مشکل دشوار، کارآمد بود. جهان در آن زمان از آن حمایت کرد و اکنون هم از آن حمایت می‌کند.
در همین حال، ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های ایران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در یک پیام توییتری کنایه‌آمیز با توجه به اظهارات اخیر ترامپ، به تأثیر منفی سیاست‌های کارشکنانه جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا بر رخ دادن چنین اتفاقی اشاره کرد. او نوشت: اگر همین الان، روحانی با اتاق کنترل کاخ سفید تماس بگیرد تا تماس او را به ترامپ وصل کنند، بولتون خود را از ارتفاع سه طبقه پایین می‌اندازد و از سه در رد می‌شود تا خط تماس را قطع کند.
منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!

افزایش فزاینده آمار خودکشی در میان جوانان در سال‌های اخیر، زنگ خطری را در میان کشورهای مختلف به صدا در آورده است. این آمار در سال گذشته در آمریکا به ۵۰ هزار مورد خودکشی رسید که تعداد زیادی از این قربانیان، جوانان بودند، همچنین شماره تلفن ۹۸۸ (خط تلفن آمریکا برای کمک به پیشگیری از خودکشی) که بیش از ۲۰۰ مرکز در آمریکا دارد که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تماس در ماه بود.

دریافت 24 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان
 

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!