Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نحوه رسیدگی به مؤسسات سیل‌زده اظهار کرد: این اتحادیه، نوپاست و حمایت‌های جدی از سوی مسئولان مربوطه از این اتحادیه نمی‌شود. هنگامی که استان‌هایی چون گلستان و سپس لرستان دچار سیل شدند، حساب اتحادیه مدغم صفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ارسال دو نامه به شورای توسعه فرهنگ قرآنی، ادامه داد: طی نامه نخست درخواست کردیم که ۵۰ درصد بودجه قرآنی را برای اختصاص به بخش فعالیت‌های مردمی همچنانکه در جلسات شورا مصوب بود، اختصاص پیدا کند و اختصاص حداقل ۱۰ درصد از بودجه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی دولتی برای بازسازی و تأمین خسارت‌های وارده به ده‌ها مؤسسه قرآنی ـ مردمی و نیز خانه‌های قرآنی ـ مردمی شهری و روستایی، که متأسفانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این زمینه وارد نشد.
قربانی بیان کرد: همچنان پیگیر به نتیجه رسیدن این نامه‌ها هستیم. طی بازدیدی که اتحادیه قرآنی از استان گلستان و خوزستان داشت و ارتباطی که با مسئولان و مدیران اتحادیه‌های استانی داریم، موارد آسیب‌دیده و برآورد هزینه‌ها، آماده شده است، اما این نیازمند نوعی همت از سوی شورای توسعه و هم بخش دولتی و هم به نوعی، همت جامعه قرآنی را می‌طلبد. اتحادیه مدغم با بضاعت اندکی که داشت، در حد کمک جزئی از سوی اعضای جامعه قرآنی طی یک اردوی قرآنی حضور در منطقه آق‌قلا داشت.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور اظهار کرد: برآورد ویژه و جدی از خسارت‌هایی که به مؤسسات وارد شده است، احصا شده اما این هزینه سنگین است که در حد توان اتحادیه مدغم قابل حل نیست. بحث این است که اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور که به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کند و در آغازین روزهای سال 98 بیش از 700 میلیون تومان از اعتبار 97 را به خود اختصاص داده است، اگر اعضای شورای توسعه به همین حد به‌ اضطرار به مؤسسات آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده، کمک می‌کردند، می‌توانست کارساز باشد.
قربانی افزود: به جای این تخصیص غیر قانونی به اتحادیه‌ای غیر قانونی، می‌توانست این اعتبار به مناطق سیل‌زده اختصاص پیدا کند که این حداقل حمایت از آنها از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود.
وی با اشاره به اینکه فراخوانی برای جمع‌آوری حمایت‌های مالی و غیر مالی از سوی اتحادیه‌ اعلام شده، بیان کرد: چند سری کمک به استان گلستان ارسال شده است. استان لرستان بحثی متفاوت است، چون در آنجا سیل موجب تخریب شده است، اما در استان‌های گلستان و خوزستان شاهد آسیب تشکل‌های قرآنی بوده‌ایم و در درجه اول، باید به نوعی به مؤسسات آسیب‌دیده رسیدگی می‌شد.
قربانی تأکید کرد: بحث رسیدگی به استان لرستان، اساسی است و باید نگاه ویژه به آنها شود، چون نیازمند حمایت برای بازسازی ساختمان مؤسسه است، البته باید بگویم حمایت‌های نقدی از سوی کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که به خوزستان نیز ارسال شد، اما این مساعدت برای ساخت مؤسسات آسیب‌دیده که از پایه باید ساخته می‌شدند، کافی نبود و نیازمند همت و هزینه ویژه از سوی دستگاه‌های مسئول چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش است و به نوعی تمام اینها باید پای کار بیایند.
وی با اشاره به اینکه بودجه اصلی که طی اوایل سال 98 به اتحادیه داده شد، سه درصد از 50 درصدی بود که قرار بود به اتحادیه قرآنی اعطا شود، اظهار کرد: یعنی بیش از 97 درصد دیگه این اعتبار در بخش دولتی است که پیشنهاد ما این بود که 30 تا 50 درصد این هزینه برای حمایت به مناطق سیل‌زده اختصاص پیدا کند که شورای توسعه به راحتی از آن گذشت. همچنین این اعتبار داده شده نیز براساس تفاهم انجام شده در زمینه حفظ قرآن، نهضت قرآن‌آموزی و ... با شورای توسعه باید انجام و گزارش آن نیز باید ارسال شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور تأکید کرد: اتحادیه قرآنی توان ویژه در این بخش ندارد که از منابع مالی به تنهایی برای تشکل‌های قرآنی سیل‌زده هزینه کند.
وی ادامه داد: اگر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به نامه ما بها دهد و مجوز هزینه‌کرد این اعتبار را از 700 میلیون تومان بدهد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن این هزینه را به مؤسسات آسیب‌دیده پرداخت می‌کنیم.
قربانی در پاسخ به این سؤال که برنامه آینده‌ اتحادیه برای حضور در مناطق سیل‌زده چیست؟ اظهار کرد: از طرفی حضور در مناطق سیل‌زده دلگرم‌‌کننده است از طرف دیگر نیز اوضاع مناطق سیل زده برای اتحادیه روشن است، اما هنگامی که دستمان خالی باشد، جز شرمندگی چیزی نخواهد بود. از سوی دیگر مدیران عامل اتحادیه‌های استانی اختیار تام جهت ارائه طرح‌ها و کمک‌گیری از نهادها و دستگاه‌ها دارند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) بیانیه قدردانی نمایندگان در حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد که به شرح زیر است:

رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.

این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوت معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.

در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند را فراهم کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سخت‌کوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای راهبردی موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین است
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام