Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:24:17 GMT

تروریست خواندن شهید احمد یاسین در رسانه سعودی!

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۳۱۶۴

تروریست خواندن شهید احمد یاسین در رسانه سعودی!

یک رسانه سعودی همسو با مواضع حکومت متبوعش، شماری از رهبران برجسته فلسطینی از جمله شهید «شیخ احمد یاسین» موسس بنیانگذار جنبش حماس را تروریست خوانده است. ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «مکه» سعودی، روز گذشته در توییتر، فهرستی حاوی 40 اسامی منتشر کرد و مدعی شد که این افراد تحت تاثیر افکار و ایدئولوژی اخوان‌المسلمین قرار دارند، که «سازمانی تروریستی» محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این فهرست، اسامی شیخ یاسین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شماری از رهبران برجسته این جنبش از جمله «خالد مشعل» و «شهید عبدالعزیز الرنتیسی» دیده می‌شود.

چهاردهمین سالروز شهادت شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش حماس

این روزنامه به نقل از وب‌سایت «CEB» نوشت که روابطی میان گروه اخوان‌المسلمین و گروه‌های تروریستی مانند القاعده، داعش و جبهه النصره وجود دارد.

از جمله بارزترین چهره‌هایی که این روزنامه سعودی اسامی آنها را در فهرست خود منتشر کرده است، می‌توان به «یوسف القرضاوی» رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان- که رهبر معنوی اخوان‌المسلیمن» خوانده می‌شود- «سید قطب» که او را رهبر حقیقی اخوان‌المسلمین خوانده است، «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مخلوع مصر و «عبدالمجید الزندانی» موسس گروه اخوان‌المسلمین در یمن، اشاره کرد.

این اقدام رسانه سعودی، واکنش‌های گسترده‌ای را در میان فعالان شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

چند روز پیش کاخ سفید اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال آن است که گروه اخوان المسلمین را یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند.

دولت ترامپ به دنبال تروریستی اعلام کردن اخوان‌المسلمین

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر در جریان دیدارش با ترامپ در کاخ سفید در تاریخ 9 آوریل، پیشنهاد تروریست خواندن اخوان‌المسلمین را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

 

 

 

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!

به گزارش خبرآنلاین این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش رویترز نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت امارت اسلامی اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902088

دیگر خبرها

  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • رسانه سعودی: توافق آتش‌بس در غزه قریب‌الوقوع است
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • اسم رمز ترور؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • اسم رمز ؛ «قم» را به خاک و خون می کشیم
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید