Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) طی فراخوانی از علاقه مندان و گروههای جهادی خواست تا با حضور در مناطق معمولان و پلدختر نسبت به نجات باغات آن ها بسیج شوند.

حجت الاسلام «محمد صدارت» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدامات جهادی بچه های مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان قزوین در مناطق سیل زده اهواز و لرستان گفت: نمازگزاران و جوانان مسجدی مسجد امام حسن مجتبی(ع) بعد از وقوع بحران سیل از 18 فروردین برای کمک رسانی و اهدای کمک های مردمی به این مناطق اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: گروه جهادی مسجد در حد فاصله روستاهای شوش و اهواز که دچار خسارت بسیاری براثر سیل شده بودند، در موکبی اقدام به طبخ  غذا برای مردم سیل زده کردند و پیرو طرح«هر مسجد،یک خانه» کمک های بسیاری هم به روستاهای پلدختر انجام شد و ضمن بازدید از روستاهای پلدختر مشاهده کردیم که منازل روستاهای اطراف این منطقه نیازمند بازسازی است که امکان ساخت این منازل این روستاها توسط گروههای عمرانی و فنی ما امکان پذیر است، گروه جهادی مسجد امام حسن مجتبی(ع) در این زمینه وارد عمل شدند.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان قزوین خاطر نشان کرد: وقتی برای ارزیابی وضعیت روستاهای پلدختر به این روستاها رفتیم با بحرانی روبرو و متوجه شدیم که انجیرستان و انارستان حدود ۱۰ روستای اطراف معمولان که قطب انجیر کشور محسوب می شوند به دلیل سیل و محبوس شدن در گل و  لای در حالی نابودی است و گروههای جهادی برای گل زدایی منازل این مناطق حضور یافته اند و برای گل زدایی منازل اقدامات لازم صورت گرفته ولی برای کمک به باغات این روستا هیچ اقدامی انجام نشده است.

 

 

 

وی خاطر نشان کرد:  در جلسه که با کشاورزان این منطقه داشتم، آنها اعلام کردند که اگر گل و لای از اطراف درختان تخلیه شود، درختان نجات می یابند، به همین جهت در جلسه ای که با کارشناسان جهاد کشاورزی برگزار کردیم، تاکید شد که این درختان در آستانه نابودی است و تا 25 اردیبشهت ماه اگر از گل و لای نجات پیدا نکنند، ازبین می روند به همین جهت با مشاهده این وضعیت تصمیم گرفتم که در روستای دم رود افسریه در مسجدی مستقر شوم و با برپایی قرارگاه جهادی شهید مجید قربانخانی در مسجد امام رضا(ع) و با فراخوان در شبکه های مجازی نیروها و امکانات لازم را برای کمک به باغات این منطقه وارد عمل شدم.

 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) خیابان قزوین خاطر نشان کرد: تجهیزات مورد نیازبرای نجات باغات انارستان و انجیرستان از سوی بسیج مهندسان وزارت جهاد کشاورزی تامین شد و بنده به عنوان فرمانده میدانی از میان شش روستای بحرانی سه روستا را اختیار کردم و برای کمک به باغات حضور یافتیم. اولین گروه جهادی برای نجات باغات این روستاها از استان کردستان که همگی اهل سنت بودند، حضور یافتند و کار پاکسازی با حضور آنها آغاز شد.

 

صدارت ادامه داد: در مرحله اول تصمیم گرفتیم که به کمک گروههای جهادی اطراف درختان از گل ولای خالی شود تا راهی برای تنفس آنها فراهم شود و بعدا بتوان نسبت به آبیاری آنها اقدام کرد. با شروع این اقدام خوشبختانه در چند روز اخیر کارشناسان کشاورزی با مشاهده و بررسی وضعیت این درختان اعلام کردند که نجات درختان از گل و لای برای درختان مفید بوده و موجب شادابی آنها شده است و در روزهای دیگر لازم است که قارچ زدایی و سمپاسی برای بازگشت باغات به حالت اولیه صورت گیرد.

 

وی افزود: در حال حاضرکار احیای باغات یک روستا رو به پایان است و دیگر روستاها نیز اقدام آغاز خواهد شد، اما با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان گروههای جهادی فعالیتشان در این مناطق کمتر شده است به همین جهت به جهادگرانی که علاقه مند به کمک رسانی به باغات این روستا هستند، اعلام می کنیم، نسبت به کمک رسانی به این باغات این مناطق اقدام کنند.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: برجام نماز جمعه ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه خطبه نماز جمعه راهپیمایی آذربایجان غربی روزنامه سیل زدگان مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم

ایسنا/لرستان عضو پارک علم و فناوری لرستان از کشف رویشگاه طبیعی سماق در روستای گل زرد بروجرد خبر داد.

علی‌حسین بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اولین بار رویشگاه طبیعی گیاه دارویی سماق به مساحت حدود ۱ هکتار از اراضی دره بارمالیه روستای گل زرد کشف شد که سال‌ها بدون حمایت انسان‌های منطقه با شرایط سخت محیطی مقاومت کرده تا امروز بیانگر مستعد بودن اراضی دیم این سرزمین جهت کشت این محصول درآمدزا را به ما نشان دهد.  

وی خاطرنشان کرد: راه نجات اقتصاد کشاورزی کشور بهره بردن از دانش کشت محصولات متناسب و همگام با طبیعت، تلفیق دانش بومی با دانش فنی و ایجاد رویکرد جدیدی از تولید است که در هیچ دانشگاهی تدریس نشده و بایستی در دانشگاه طبیعت، چشمان بصیرت به رموز و اسرار سرزمین منطقه پی ببرد تا توان و پتانسیل منطقه شناسایی شود.

عضو پارک علم و فناوری لرستان اضافه کرد: نام انگلیسی آن Rhus Coriaria . L از خانواده Anacardiaceae – پسته بومی خاورمیانه است.

بیرانوند ادامه داد: گیاه سماق درختچه‌ای است کوهستانی که میوه‌های خوشه‌ای دارد، رنگ میوه آن قرمز و قهوه‌ای و طعم آن گس است و پس از رسیدن ترش می‌شود.

وی بیان کرد: این گیاه به‌صورت درختچه یا درخت‌های کوچک و به ارتفاع ۳-۵ متر بوده که ساقه یا تنه متعدد، دارای شاخه‌های فراوان و منشعب به رنگ سبز متمایل به سفید است.

 عضو پارک علم و فناوری لرستان ادامه داد: برگ سماق به شکل شانه‌ای بوده و از ۵-۷ جفت برگچه پوشیده از کرک و بدون دمبرگچه، بیضی با دندانه‌های نامنظم در حاشیه است.  

بیرانوند تصریح کرد: روی برگ سبز مات و زیر برگ روشنتر است و در پائیز برگ‌ها سرخ و یا حنایی می‌شود.

وی اظهار کرد: این محصول در ایران در نقاط استپی سلسله کوه‌های البرز و زاگرس در آذربایجان و خراسان و فارس و دامنه‌های جنوبی رشته کوه‌های البرز، در دره‌های کرج و هراز، بین هزار تا هزار و ۷۰۰ متر، در ارتفاعات شیراز تا ۲۳ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و در جنگل‌های ارسباران در ارتفاعات بین ۶۵۰ تا هزار و ۹۰۰ متر از سطح دریا دیده می‌شود. ولی در بروجرد تا ارتفاع ۱۸۰۰متر درخت سماق مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تأمین آب آشامیدنی پایدار برای روستای «سرپله» آبدانان
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم