Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:13:27 GMT

نکاتي براي خريد هود آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۳۴۶۳

نکاتي براي خريد هود آشپزخانه

خبرگزاري آريا -

وجود هود در آشپزخانه به انتخاب شخصي شما باز مي گردد
در خريد هر يک از لوازم بزرگ آشپزخانه از جمله هود نکاتي وجود دارد که بهتر است آن ها را به خاطر بسپاريم. رعايت و توجه به اين نکات باعث سهولت در انتخاب و نصب آسان هود مي شوند.
با توجه به رشد روزافزون تکنولوژي هود هم مانند ساير وسايل دستخوش تغييرات شده و تنوع در توليد ايجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وجود هود در آشپزخانه به انتخاب شخصي شما باز مي گردد. ممکن است فضاي آشپزخانه به قدري کوچک باشد که نتوانيد از هود استفاده کنيد در اين صورت بايد به روي پنجره‌هاي بزرگ جهت تهويه هواي آشپزخانه تمرکز داشته باشيد. در هر حال هود آشپزخانه کمک مي‌کند هواي آشپزخانه شما مطبوع‌تر باشد و چربي و بخار غذاها به وسايل آشپزخانه و بخصوص ديوارها نچسبد و از آلوده شدن آشپزخانه نيز جلوگيري کند.
انواع و مدل هاي مختلفي از هود وجود دارد که در زير به انواع آن اشاره مي کنيم.
هود آشپزخانه زير کابينتي، هود آشپزخانه شومينه اي، هود آشپزخانه شيب دار يا مورب، هود آشپزخانه مخفي يا تو کار،هود فانتزي يا جزيره.
انتخاب رنگ هاي هود:
خريد هود آشپزخانه سفيد
يکي از متداول ترين رنگ ها براي خريد هود آشپزخانه، رنگ سفيد است. رنگ سفيد به خوبي در هر دکوري خود را جاي مي‌دهد.
اگر مي خواهيد کمي دکوراسيون آشپزخانه تان را متفاوت ‌تر کنيد، کابينت ها را نيز در رنگ سفيد انتخاب کنيد. در اين صورت تفاوتي در هود و کابينت ها ايجاد نمي شود و دکور آشپزخانه شما يکدست سفيد خواهد بود.

يکي از متداول ترين رنگ ها براي خريد هود آشپزخانه، رنگ سفيد است
هود آشپزخانه مشکي
هود آشپزخانه مشکي رنگ نيز يکي از انتخاب هاي کلاسيک و زيبا براي دکوراسيون آشپزخانه شما خواهد بود و همانند هود سفيد رنگ مي تواند جلوه زيبايي در دکور آشپزخانه داشته باشد.
اما نيازي نيست براي استفاده از هود آشپزخانه مشکي، تمام وسايل آشپزخانه را مشکي کنيد. گاهي استفاده از دکوراسيون سياه سفيد مي‌تواند همچنان زيبا و چشم نواز باشد.

هود آشپزخانه مشکي از انتخاب هاي کلاسيک و زيبا براي دکوراسيون آشپزخانه شما است
هود آشپزخانه فلزي
اگر آشپزخانه شما بيشتر از وسايل فلزي و استيل تشکيل شده، يک هود آشپزخانه فلزي ضد زنگ مي تواند با دکوراسيون آشپزخانه شما هماهنگي خوبي ايجاد کند.
حتي اگر همچنان علاقه مند به خريد هود آشپزخانه فلزي هستيد اما نمي خواهيد تمام وسايل آشپزخانه تان فلزي باشد، هود را با اجزاي کوچک‌تر آشپزخانه، همانند شيرآلات آشپزخانه يا حتي دسته کابينت ها هماهنگ کنيد.

هود آشپزخانه فلزي را يا با وسايل يا شيرآلات آشپزخانه هماهنگ کنيد
نکات مهم براي خريد، نگهداري و تعمير هود
• قبل از خريد هود بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که چه مقدار مساحت براي نصب اين وسيله در اختيار داريد و آيا هودي که قرار است خريداري شود، براي اجاق گاز آشپزخانه ي شما مناسب است يا خير؟ اندازه هودها بايد متناسب با اجاق گاز باشد، پس بهتر است هودي انتخاب کنيد که اندازه اجاق گازتان باشد تا تمام ذرات دود و مواد غذايي را خارج کند. همچنين اندازه آن بايد با فضاي آشپزخانه متناسب باشد.
• در مرحله بعد دقت کنيد که اين وسيله در حين داشتن قدرت مکش و سرعت انتقال بالا، صداي بسيار کمي ايجاد کند. اگر در آشپزي از روغن بسيار زيادي استفاده مي کنيد و يا هر روز غذاهاي جديدي طبخ مي کنيد و تمام وقت خود را در آشپزخانه هستيد، بهتر است از هودهاي قوي تري استفاده کنيد، از هودهايي استفاده کنيد که CFM (اندازه محفظه اي که هوا را خارج مي کند) بالاتري دارند.
• پيشنهاد مي شود جنس اين دستگاه از نوعي انتخاب شود که در برابر گرما و حرارت مقاومت کافي داشته باشد و به راحتي بتوانيد آن را تميز کنيد و نگران لکه هاي آب يا چربي که بر روي آن باقي مي ماند، نباشيد. علاوه بر اين فيلتر هاي استفاده شده در هود آشپزخانه بهتر است از نوع آلومينيومي باشند؛ زيرا اين نوع فيلتر قابليت شستشو و استفاده ي مجدد دارند و در مقايسه با فيلتر هاي ديگر به صرفه تر بوده و در مدت زمان هاي کوتاه و به صورت مداوم نيازي به تعويض آن نخواهد بود. توجه به اين نکته ي مهم باعث صرفه ي جويي در هزينه هاي جانبي شما خواهد شد.
• هودي که خريداري مي شود بهتر است داراي سنسور روشن شدن اتوماتيک و کنترل از راه دور باشد تا در مواقع که احتياج است بتوانيد به راحتي از آن استفاده کنيد.

هودي که خريداري مي کنيد داراي سنسور روشن شدن اتوماتيک و کنترل از راه دور باشد
هزينه
هودها با توجه به ظاهر و امکانات خود، هزينه هاي متفاوتي دارند. هرچقدر امکانات هود پيشرفته تر و طراحي آن شيک تر باشد و صداي کمتري داشته باشد، قيمت آن بيشتر است. هودهاي زير کابينتي، مقرون به صرفه تر هستند. بخشي از هزينه هود، به پروسه نصب و راه اندزي آن اختصاص مي يابد، مثلا هودهاي داراي خروجي هوا، بايد کانال مناسبي داشته باشند تا گرد و غبار و بوهاي نامطبوع را از آشپزخانه خارج کند و نصب اين کانال ها هزينه راه اندازي آن را بيشتر مي کند.
• سرعت فن
هودها سرعت فن متفاوتي دارند و بسته به نوع آشپزي، اين امکان را به شما مي دهند که درجه آن را کم زياد کنيد. هودهايي که چنين قابليتي دارند بهتر و کارامد تر هستند. تعداد 5 تا 6 درجه براي اين کار کافي است، در واقع با کم و زياد کردن آن ميزان مکش آن تغيير مي کند، ولي صداي آن زيادتر مي شود.
• صداي هود
نکته مهم ديگر در مورد صداي هود و ميزان تطابق خروجي هود با خروجي آشپزخانه است، اندازه خروجي متداول هودهاي آشپزخانه 10 و يا 15 سانتي‌متر مربع در حالي که خروجي منازل 10 و يا 12 سانتي‌متر مربع است حال اگر هودي با خروجي 15 را در آشپزخانه‌اي با خروجي 10 نصب کنيم اين اختلاف زياد در اندازه خروجي باعث ايجاد صداي اضافي مي‌شود. اين نکته را بايد بدانيم که هودهاي با مکش بسيار بالا خروجي 15 دارند اما در ايران خروجي آشپزخانه‌ها غالبا 10 و 12 است.
براي سنجش ميزان صداي هود آشپزخانه دور اول، دور دوم و دور سوم مي‌تواند معياري براي ميزان صداي هود باشد. دور چهارم و دور پنجم که دوره‌هاي آخر است و مکش با شدت بالاست نمي‌تواند معيار مناسبي براي سنجش صداي هود باشد زيرا صداي زيادي توليد مي‌شود.
ميزان صدا در محدوده 53 تا 63 دسي بل محدوده مناسبي براي صداي هود است.
• بعضي از مدل هاي هود سنسور حساسي به بو و دود دارد به طوري که هود آشپزخانه به طور خودکار با وجود بو و دود روشن شده و عمل تهويه را انجام مي‌دهد.
• فيلتر هودهاي جديد از جنس آلومينيوم و قابل شستشو با دست و ماشين ظرفشويي است اما فيلتر هودهاي قديمي زيرکابينتي از جنس پشم شيشه بوده که قابل شستشو نيست و بايد تعويض شود.
• موتور هودهاي جديد از نوع توربيني يا حلزوني است اين موتورها علاوه بر اينکه قوي‌تر هستند صداي کمتري نيز توليد مي کنند.
گردآوري: بخش مد بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 پس از آنکه در یکی از بخش‌های خبری شبکه خبر، صدای گزارشگران شبکه بی بی سی فارسی بر روی تصاویر یک مراسم پخش شد، موضوع هک دوباره صداوسیما مطرح شد. صداوسیما با انتشار ویدیویی تاکید کرد این بار هک نشده و این صدای پخش شده در مراسمی بوده که در حال پوشش آن بوده است. ویدیوی اتفاق رخ داده و ویدیویی که صداوسیما پخش کرده را کنار هم می‌بینید.

دیگر خبرها

  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • نظرات در مورد سینک گرانیتی مشکی، گاز رومیزی و سینک آبشاری
  • تصویر قدیمی از آشپزخانه بازار طهران در دوره قاجار
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • ببینید | بدرقه صدای فراموش‌نشدنی ورزش
  • خرید ترازو دیجیتال
  • 4 روش برای جذاب‌تر کردن روشنایی آشپزخانه
  • صدای جیرجیرک‌ها از کجا می‌آید؟ (فیلم)
  • ویدیوی ادعایی درباره هک تلویزیون و پاسخ صداوسیما