Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@23:08:07 GMT

ابراز تمایل جهانیان به میانجی گری بین ایران و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۳۵۲۰

ابراز تمایل جهانیان به میانجی گری بین ایران و آمریکا

تنش های میان ایران و ‌آمریکا تا جایی بالا گرفته که اکثر کشورهای جهان علاقه مند به پایان دادن این تنش ها شده اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، ایران و آمریکا این روزها بیش از هر زمان دیگری دچار تنش شده اند و تحریم های کاخ سفید علیه کشورمان روز به روز در حال افزایش است. از سویی دیگر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز تصمیم به کاهش تعهدات برجامی گرفته و گفته شده که خروج از برجام در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تنش ها برای جهانیان گویی روزهای دشواری را فراهم کرده زیرا از نظر اقتصادی و سیاسی بسیاری از کشورهای جهان علاقه مند به همکاری با ایران هستند اما قدرت آمریکا آن ها را از این تمایلشان دور کرده است.

 

دو راهی ایران و آمریکا برای جهانیان سخت شده و از این رو بسیاری ها برای میانجی گری میان تهران و واشنگتن به منظور کاهش تنش ها ابراز تمایل کرده اند.

 

در این خصوص، عراق که هم با آمریکا همکاری های خوبی دارد و هم به عنوان یکی از همپیمانان ایران در منطقه شناخته می شود اولین گزینه برای میانجی گری محسوب می شود.

 

در همین رابطه، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه به خوبی از نگرانی‌هایی که عراق را در نتیجه منازعه ایران و آمریکا در بر گرفته است، آگاه هستیم، گفت: عراق در مرکز منطقه و محدوده جغرافیایی منازعات قرار گرفته است و ما باید کشور را از سیاست محوربندی‌ها دور کنیم. عراق به جای اینکه در میانه درگیری‌ها باشد باید میانجی منازعات باشد و در راستای کاهش شدت درگیری در منطقه تلاش کند.

 

از سویی دیگر، ژاپن هم که علاقه مند به خرید نفت ایران است و با محدودیت هایی که آمریکا برایش ایجاد کرده از این علاقه فاصله گرفته برای میانجی گری ابراز تمایل کرده است.

 

ژاپن با در نظر گرفتن اقدام ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود گفت که خواهان به کار گیری روابط دیرینه ژاپن با ایران برای صلح و ثبات منطقه‌ای است و به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه این کشور، ژاپن می‌تواند میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

 

طبق ترجمه ایسنا از روزنامه ژاپن‌تایمز، دولت ژاپن امیدوار است که بتواند در راستای حفظ توافق هسته‌ای ایران میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند.

 

«یاسوتوشی نیشیمورا»، معاون دبیر کابینه ژاپن روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری به دنبال تصمیم ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود اظهار کرد: "ما به این توجه داریم که ایران در حال خارج شدن از توافق هسته‌ای است".

 

وی با در نظر گرفتن این موضوع گفت: " ما قصد داریم با به کارگیری روابط دوستانه دیرینه خود با ایران به صلح و ثبات منطقه‌ای کمک کنیم".

 

همچنین یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه ژاپن با ادعای این که " هر دو طرف به دنبال مذاکره هستند" درباره نقش ژاپن برای میانجیگری گفت که "محدودیتی وجود دارد اما ژاپن می‌تواند نقشی داشته باشد".

 

این ها در حالی است که کشورهایی چون پاکستان و عمان نیز همواره بر این میانجی گری تاکید داشته اند و مسقط در طول ۴۰ سال گذشته چندین بار میانجی ایران و آمریکا شده است./

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان برجام هرمزگان نماز جمعه برنامه های ماه رمضان آذربایجان غربی روزنامه شیراز میانجی گری بین ایران و آمریکا میانجی گری ایران و آمریکا ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا حسینی پیش از ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۵ فقره پرونده تخلف حوزه‌های مختلف دامپزشکی در استان تشکیل شد، ابراز داشت: هدف از این نظارت و بازرسی‌ها برخورد با عوامل تهدید سلامت جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه بهداشت فرآورده‌های دامی از جمله خط قرمزهای این اداره کل است، افزود: با تخلفاتی که سلامت مردم را به خطر بیندازد برابر قانون با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه از تعداد پرونده‌های تخلف ۳۵ مورد به دادسرا و دادگاه ارجاع یافت، ابراز داشت: قطعاً به منظور پیشگیری از تخلفات انجام نظارت و بازرسی توسط کارشناسان دامپزشکی در دست اقدام است.

حسینی ضمن بیان اینکه ۹۳ پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفته است، تصریح کرد: هفت پرونده نیز به دایره تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان ارجاع داده شدند.

وی بابیان اینکه طی سال جاری این نظارت‌ها مستمر ادامه دارد، افزود: تشکیل پرونده‌های حقوقی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل آن حاکی از رشد پنج درصد است.

کد خبر 6097038

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • منچستریونایتد و چلسی دو مقصد جذاب برای توماس توخل
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • دلیل عدم تمدید قرارداد ستاره WWE قلدری بود!
  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد