Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@11:51:34 GMT

کشت سيب زميني و چغندر قند در تربت حيدريه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۴۵۴۶

کشت سيب زميني و چغندر قند در تربت حيدريه آغاز شد

خبرگزاري آريا - تربت حيدريه- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي شهرستان تربت حيدريه گفت: کشت محصول سيب زميني در دو هزار و 100 هکتار از مزارع اين شهرستان که بيشتر آن در جلگه رخ واقع است و کاشت چغندر قند در سه هزار و 600 هکتار از زمينهاي کشاورزي تربت حيدريه آغاز شد.

مهدي عباسپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همه ساله از مزارع زير کشت محصول سيب زميني در اين شهرستان افزون بر 70 هزار کيلوگرم محصول برداشت مي شود اما امسال پيش بيني مي شود که ميزان توليد به بيش از 73 هزار کيلوگرم افزايش يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که تربت حيدريه رتبه نخست سطح زيرکشت و توليد سيب زميني خراسان رضوي را داراست ادامه داد: اين شهرستان با در اختيار داشتن 36 درصد سطح زيرکشت استان و 42 درصد توليد استان يکي از قطبهاي توليد سيب زميني کشور نيز محسوب مي‌شود.
مدير جهاد کشاورزي تربت حيدريه با بيان اين که به علت ويژگيهاي محيطي جلگه رخ، سيب‌ زميني بذري استان در اين منطقه توليد و اين نوع بذر نيز به همه استانهاي کشور که کشت سيب زميني دارند صادر مي شود گفت: سيب زميني در فصل ارديبهشت تا خرداد کشت و از اواخر مرداد تا اواخر مهر برداشت مي شود.
عباسپور همچنين از آغاز فصل کاشت چغندر قند در سه هزار و 600 هکتار از زمينهاي کشاورزي تربت حيدريه خبر داد و گفت: اين شهرستان بعد از شهرستان جوين رتبه دوم استان در کشت چغندرقند را داراست.
وي ميانگين برداشت محصول چغدرقند از زمينهاي کشاورزي تربت حيدريه را 210 هزار تن اعلام کرد و گفت: شواهد حاکي است به علت قيمت تضميني پايين‌ چغندرقند، امسال سطح زيرکشت اين محصول کاهش چشمگيري داشته باشد.
او زمان کاشت چغندر قند را ارديبهشت تا خرداد و زمان برداشت اين محصول را نيز از 10 مهر تا آخر آذرماه عنوان کرد و افزود: اکنون ميانگين برداشت چغندرقند در تربت حيدريه 55 تن در هر هکتار است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 کيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
1922/7079/6121
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری استان تولید شود.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین در رابطه با برنامه نهاد متبوعش برای تولید تخم مرغ اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

وی از فعالیت ۷۶ واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان قزوین خبر داد و افزود: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد و بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین از تولید ۸ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخم‌گذار استان قزوین طی ماه اخیر خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۷۶۰ تن تخم مرغ در فروردین ماه امسال در واحدهای مرغداری تخم‌گذار این استان تولید شده است.

عطایی با اشاره به عملیات مبارزه با آفت سن مادر تصریح کرد: مبارزه با آفت سن مادر در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبیک شروع شده و این عملیات به طور دقیق در سطح ۱۰ هزار و ۲۹۵ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان که قطب اصلی تولید گندم و جوی استان است، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان مبارزه انجام شده نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: همچنین اجرای طرح کشت روی پشته‌های بلند در ۴۲۶ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان البرز از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با تاکید بر اینکه در این طرح گندم و کلزا با دستگاه کشت روی پشته‌ های بلند ثابت و به صورت آبیاری تیپ انجام شده است، اضافه کرد: از این میزان ۴۰۰ هکتار به زیر کشت گندم و ۲۶ هکتار به کشت کلزا رفته است.

عطایی اضافه کرد: در این طرح ارقام هیدرومیل، نپتون، اکاپی، نیما و نفیس از لحاظ خصوصیات فنولوژیکی و عملکردی با هم مقایسه می‌شوند که تراکم بهینه و کاهش مصرف بذر حداقل تا ۵۰ درصد، هوادهی مناسب بوته‌ها و کاهش بیماری‌های قارچی از مهمترین مزایای این طرح است.

وی از اجرای طرح مبارزه با علف‌های هرز در ۱۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان آوج خبر داد و گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی این شهرستان پایش این مزارع توسط کارشناسان ادامه دارد.

کد خبر 751125

دیگر خبرها

  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها