Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@00:23:38 GMT

۳۰ چهره برتر قرآنی فرخشهر تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۴۶۹۳

۳۰ چهره برتر قرآنی فرخشهر تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، بهنام شمس، مدیر دارالقرآن فرخشهر، شب گذشته، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در بزرگداشت روز فرخشهر به برخی از فعالیت‌های انقلابی و قرآنی این شهر اشاره کرد و گفت: فرخشهر اولین شهید انقلابی، اولین دانش‌آموز شهید استان و اولین معلم شهید دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب کرده است. همچنین بیشترین جوانان حاضر در نماز جمعه سطح استان از جوانان فرخشهری هستند و اقامه اولین نمازجمعه پس از انقلاب در استان نیز در این شهر اقامه شد که این فعالیت‌ها بخشی از عناوین پرافتخار این خاک زرخیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمس تصریح کرد: نخستین مرکز قرآنی مردم نهاد فعال در سطح استان، بیشترین موقوفه قرآنی استانی و بیشترین تعداد حافظ و قاری به نسبت جمعیت در استان در شهر فرخشهر حضور دارند.
وی با تشکر از شورای اسلامی شهر فرخشهر به دلیل انتخاب شعار «فرخشهر - شهر قرآنی» برای مراسم روز فرخشهر، بیان کرد: آرزو می‌کنم خداوند این عمل پسندیده را به شایستگی یپذیرد و پاداش دهد.
مدیر دارالقرآن فرخشهر به فرایند و جزئیات انتخاب چهره‌های قرآنی این شهر اشاره و تصریح کرد: به‌دنبال انتخاب شعار فرخشهر - شهر قرآنی برای برنامه امسال در شورای اسلامی شهر و تصمیم برای تجلیل از چهره‌های شاخص قرآنی و درخواست شورای اسلامی از دارالقرآن کریم برای شناسایی و معرفی چهره‌های قرآنی کمیته‌ایی در موسسه تشکیل شد که پس از چندین جلسه مشورت با مدیران دیگر مراکز قرآنی شهر و حافظان و قاریان سرانجام معیارهای انتخابی برای معرفی افراد و فهرستی مشتمل بر بیش‌ از 30 نفر از برترین حافظان، قاریان و فعالان قرآنی تنظیم و به شورای اسلامی شهر معرفی و تأیید شدند.
وی در رابطه با معیارهای افراد شاخص قرآنی، اظهار کرد: تصمیم برآن شد تا از خیران قرآنی، نخستین حافظ قرآن شهر، حافظان کل قرآن کریم، حافظان بخشی از قرآن و قاریان قرآن کریم به شرط دارا بودن تحصیلات دکترا و دانشجوی دکترا، حافظان و قاریان با محدودیت‌های خاص و پژوهشگران قرآنی تجلیل شود این افراد معرفی شده بخش کوچکی از جامعه قرآنی شهر هستند.
شمس گفت: بی‌شک یکی از مهمترین عوامل موثر در رونق فعایت‌های قرآنی در فرخشهر وجود با برکت و حمایت‌های همه جانبه امام جمعه قرآن پژوه شهرمان است که از ایشان به نمایندگی از جامعه قرآنی شهر تشکر می‌کنیم.
شمس در پایان گفت: بیاییم در این روزگار پر مشغله بار تربیت فرزندانمان را بر دوش بهترین مربی بسپاریم و نصیحت فرزندانمان را به قرآن بسپاریم و باور کنیم که قرآن بهتر و تأثیرگذارتر از ما نصیحت می‌کند و شاگردی هیچ کس مانند شاگردی قرآن ما و فرزندانمان را در کنکور زندگی موفق نمی‌کند پس دست عزیزانمان را در دست این معلم قرآنی بگذاریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن چهارمحال و بختیاری ایکنا تجلیل از برترین های قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی