Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@12:45:17 GMT

دستگاه ایرانی تصفیه آب با قابلیت حذف کامل آرسنیک

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۲۵۱۶۶

دستگاه ایرانی تصفیه آب با قابلیت حذف کامل آرسنیک

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « حمید دلاوری » مدیرعامل شرکت « طب و صنعت رهیاب » از تولید و عرضه این دستگاه تصفیه آب به صورت صنعتی و خانگی خبر داد.

بیش از 700 نوع مواد شیمیایی مضر درآب شناسایی شده است که عمدتا ناشی از ورود پساب‌های صنعتی و فاضلاب‌های شهری و نفوذ مواد شوینده و سموم آفات نباتی در آب‌های جاری و زیرزمینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود ناخالصی هایی نظیر آرسنیک اگر چه باعث تغییر طعم و بو نمی‌گردند ولی از خطرناک ترین عناصر موجود در آب هستند.

مصرف آب آشامیدنی با مقدار فلزات سنگین بالاتر از حد مجاز مخصوصا آرسنیک، جیوه و یا کروم برای سلامتی انسان مضر بوده که ریسک ابتلا به سرطان را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. این در حالی است که آرسنیک آب تعدادی از شهرها و روستاهای ما بالاتر از 4 تا10 برابر حد مجاز است.

تکنولوژی اکوسیو که موثرترین روش حذف مواد زائد از آب است توسط شرکت طب وصنعت رهیاب توسعه یافته و در دستگاه های تصفیه آب در اندازه های خانگی، اداری، روستایی و شهری به کار گرفته شده است. این دستگاه ها آب را با کیفیت استاندارد تصفیه می کند و به سهولت قابل بهره برداری است.

اکثر دستگاه های موجود دارای مشکلاتی از قبیل عدم حذف کامل عناصر خطرناک، عدم سازگاری با محیط زیست، نیاز به تجهیزات پیچیده، حذف بخش قابل توجهی از مواد معدنی مفید آب و تولید حجم غیر قابل قبول پساب هستند.

ویژگی های دستگاه

در تکنولوژی اکوسیو که سیستم آن به ثبت اختراع رسیده است از یک روش بسیار اقتصادی، موثر و ساده استفاده شده که توانایی حذف عناصر خطرناک موجود در آب آرسنیک و فلزات سنگین را دارد و مواد مفید آن از جمله کلسیم را حذف نمی کند.

حذف آرسنیک و طیفی از آلودگی های مضر در منزل، کاهش سختی و مواد جامد آب، بهره برداری کاملا خودکار و پیوسته، قابلیت نصب روی دیوار آشپزخانه و سهولت بهره برداری، مناسب بودن برای فضای کاری کوچک، امکان انتخاب طرح و رنگ دلخواه مشتری، بدون اتلاف آب و هزینه بهره برداری پایین از جمله مزایای فناوری اکوسیو در دستگاه های تصفیه آب خانگی است.

انتهای پیام/

169 / 159 تصفیه آب آرسنیک دانش بنیان خانگی و صنعتی پساب‌های صنعتی فاضلاب‌های شهری محیط زیست

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تصفیه آب آرسنیک دانش بنیان خانگی و صنعتی پساب های صنعتی فاضلاب های شهری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۲۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از زورخانه ده ونک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زورخانه ده ونک که ۱۵۰ سال قدمت دارد با همکاری مردم و شهردای منطقه ۳ تهران ، بازسازی شد و دوباره به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • امشب ماه کامل صورتی را رصد کنید